افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چرا علاقه به تخصص در پزشکی کم شده است؟ – اخبار خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 370158
چرا علاقه به تخصص در پزشکی کم شده است؟ – اخبار خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه برهانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: این یک مشکل رایج در همه رشته های پزشکی است که اقبال در همه زمینه ها کاهش یافته است. وی افزود: اگر ریشه بخواهیم به دنبال علاوه بر مسائل رفاهی و پرداختی، ما به عنوان قانونگذار و قوه مجریه پزشکان را موظف می کنیم […]

به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه برهانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: این یک مشکل رایج در همه رشته های پزشکی است که اقبال در همه زمینه ها کاهش یافته است.

وی افزود: اگر ریشه بخواهیم به دنبال علاوه بر مسائل رفاهی و پرداختی، ما به عنوان قانونگذار و قوه مجریه پزشکان را موظف می کنیم تا متخصص نشوند.

برهانی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث این روزها تعهدنامه ای است که در بدو ورود به ساکنان داده می شود.

وی با عنوان این مقاله شرایط بسیار سختی در این تعهدنامه نوشته شده است، افزود: اگر این تعهدنامه را به هر وکیل و حقوقدانی نشان دهیم متوجه می شوند که تعهد نامه ای نیست که به زبان اسلامی نوشته و امضا شده باشد. . کشور

برهانی گفت: این تعهدنامه دارای بندهای مختلفی است، در یک بند اشاره شده است که اگر دستیار وارد شده به تخصص فوت کند و نتواند. تخصص شما دوبرابر هزینه برای او (معلوم نیست این هزینه برای ساکنین کجا و چقدر بوده است) از خودش یا ضامن های شما و وزارت بهداشت مجری این شخص است؛ حتی اگر ضامن ها فوت کنند، شما مجاز به خروج از اموال آنها هستید.

وی افزود: مشکل اصلی این است که دیوان عدالت اداری سه سال رای داد که در این تعهدنامه برای ضامن ها شرط نشود اما متأسفانه این مصوبه هنوز اجرایی نشده است و چند دانشگاه همچنان شرط می گذارند و می گویند دو ضامن ها باید کارمندان رسمی زیر 20 سال و بیش از 5 سال سابقه کار باشند.

این متخصص اطفال گفت: دکتر. ظفر خاندی قول همکاری داد هستند اما بیانیه ارسال شده از سوی وزارتخانه به دانشگاه ها حکایت از همکاری جدی ندارد. امیدواریم اتفاق مثبتی افتاده باشد.

وی افزود: از سال گذشته در مشهد کار می کنم. گفته می شود مشهد از نظر تعداد متخصص اطفال بیشترین تراکم را دارد اما می توان دریافت که در بیمارستان های مختلف این شهر به پزشک اطفال نیاز دارند. آنها فاقد کارکنان کافی هستند. ظرفیت هرچقدر هم بالا باشد، تعداد کامل پر نمی شود. دلیل آن بحث سود هزینه است، زمانی که مسئولیت یک شغل افزایش می یابد و هزینه آن افزایش می یابد، اما منفعت خاکستر کاهش می یابد و درآمد آنها کاهش می یابد، بنابراین علاقه به آن رشته کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.