افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

چرا عربستان خروج رائفی پور را ممنوع کرد؟

  • کد خبر : 25676
چرا عربستان خروج رائفی پور را ممنوع کرد؟

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادی فرارو نوشت: پس از تایید خبر ممنوع الخروجی رائفی پور در عربستان از سوی وزارت امور خارجه، روابط عمومی موسسه مصاف نیز در توضیحی در این باره گفت: برخی از ارکان دولت عربستان بر خلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک اقدام کردند. بدون هیچ توضیح و دلیل […]

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادی فرارو نوشت: پس از تایید خبر ممنوع الخروجی رائفی پور در عربستان از سوی وزارت امور خارجه، روابط عمومی موسسه مصاف نیز در توضیحی در این باره گفت: برخی از ارکان دولت عربستان بر خلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک اقدام کردند. بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی خروج را ممنوع کنند.

مصاف که او را استاد رائفی پور می نامد، در ادامه نوشت: «کسی که برای ادای حج واجب به صورت کاملاً قانونی وارد عربستان شده و در آن سرزمین مرتکب عمل مجرمانه نشده است، از خروج از فرودگاه جده جلوگیری شده و از بازگشت بدون هیچ گونه اقدامی جلوگیری شده است. اگر چه هنوز خروج آنها از عربستان ممنوع است، اما تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.»

مصاف گزارش داد که علی اکبر رائفی پور پس از ممنوع الخروج شدن در کنسولگری ایران در جده مستقر شد.

پیش از این شایعه شده بود که رفیع پور به دلیل توهین به مقدسات اهل سنت و توئیت برخی سخنان جنجالی درباره مقامات سعودی، ممنوع الخروج و سپس بازداشت شده است. همچنین برخی داشتن پاسپورت جعلی یا درگیری با راننده تاکسی را دلیل این ماجرا دانستند.

اما روابط عمومی موسسه رائفی پور همه چیز را تکذیب کرد و نوشت: استاد رائفی پور در مدت حضور خود در سرزمین وحی هیچ توهینی به مقدسات اهل سنت نداشته و توصیه ایشان حفظ وحدت و احترام به اهل سنت بوده است. اهل سنت و حرمت آنها.» موضوع وجود شاکی خصوصی و درگیری با راننده تاکسی اساساً کذب محض است.

مصاف همچنین ادعای گذرنامه جعلی رفیع پور را تکذیب کرد و آن را شوخی دانست. اگر گذرنامه استاد رائفی پور مشکل داشت، او 40 روز نمی توانست وارد عربستان شود و با این گذرنامه سفر کند».

نکته جالب بیانیه موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی دعوت از هواداران وی برای آرامش و تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و عربستان است.

مصاف نوشت: هرگونه توهین به مقامات ایران و عربستان، برگزاری جلسات، تحصن و هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب روابط دو کشور شود مردود است. عده ای سعی در تخریب روابط دو کشور دارند. موضع استاد در این زمینه کاملاً روشن و شفاف است، وی بارها حمله به سفارت عربستان سعودی را رد کرده و در آخرین گفتگوها و توئیت های خود هرگونه اختلال در روابط دو کشور را خواست صهیونیست ها دانسته است. سود شما

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.