افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

چرا طارمی با حضور سردار کاپیتان شد؟

  • کد خبر : 239243
چرا طارمی با حضور سردار کاپیتان شد؟

3 آوریل 1403 16:36 انتخاب کاپیتان این تیم یکی از موضوعات اصلی دیدار مقابل ترکمنستان بود که تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت. به گزارش Intiter به گزارش خبروشی، از فردای جام ملت ها که صحبت از جوانی در تیم ملی شد، یکی از موضوعات جالب توجه فوتبالدوستان، پیش بینی نام کاپیتان بعدی تیم ملی […]

انتخاب کاپیتان این تیم یکی از موضوعات اصلی دیدار مقابل ترکمنستان بود که تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت.

به گزارش Intiter به گزارش خبروشی، از فردای جام ملت ها که صحبت از جوانی در تیم ملی شد، یکی از موضوعات جالب توجه فوتبالدوستان، پیش بینی نام کاپیتان بعدی تیم ملی بود. فوتبال یک ورزش تیمی است اما مردم نقش بسیار مهمی در آن دارند و یکی از مهمترین افراد در هر تیم فوتبال کاپیتان است.

در سال های اخیر احسان حاج صفی کاپیتان اول تیم ملی بود و در غیاب او این بازوبند به کریم انصاری فر افتاد. با توجه به اینکه این دو بارها در ترکیب اصلی نبودند، نفر سوم علیرضا جهانبخش بود.

اما زمانی که جهانبخش در زمین حضور نداشت، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و سردار آزمون بازوبند بستند.

زمانی که کاپیتان های اول و دوم بعد از جام ملت ها به تیم اول دعوت نشدند و به این ترتیب روند جوان سازی در تیم ملی رسما آغاز شد، انتخاب کاپیتان های تیم ملی به یکی از سوژه های اصلی رسانه ها تبدیل شد.

هرکس به روش خود حدس زد و اسامی زیادی در رسانه ها منتشر شد و هرکس چنین حدس هایی می زد از حضور تیم اصلی در زمین مقابل ترکمنستان شگفت زده شد!

نحوه انتخاب کاپیتان در فوتبال جهان بارها مطرح شده است و تقریبا همه دوستان فوتبال ایران می دانند که در کشور ما کاپیتان بر اساس ظاهر او انتخاب می شود. البته موردی هم مثل علی دایی داشتیم که حمید استیلی شخصاً دستبند را به چهره فوتبال جهان ما داد اما استثنا بود.

طبق قانون در بین بازیکنان فعلی دعوت شده به تیم ملی، علیرضا جهانبخش کاپیتان اول است. پس از او سردار آزمون که در سال 2014 برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و از جام ملت های استرالیا 2015 به تیم ملی پیوست، بیشترین سابقه کاپیتانی تیم ملی را داشت.

اما در کمال تعجب نفر سوم این لیست یعنی مهدی طارمی با بازوبند کاپیتانی قبل از بقیه وارد زمین شد. و همانطور که سردار آزمون به عنوان آخرین نفر در انتهای صف وارد میدان شد!

سردار آزمون با شروع رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 و دیدار مقابل ازبکستان در تیمی که مهدی طارمی نیز در آن حضور داشت به عنوان کاپیتان وارد زمین شد.

سردار بیش از یک سال و نیم قبل از مهدی طارمی به تیم ملی دعوت شده بود و زمانی که طارمی برای اولین بار دعوت شد، مهاجم اصلی، فیکس و ستاره تیم ملی بود.

بنابراین در سال های اولیه طارمی در سمت چپ پشت سردار بازی می کرد. حتی اخیرا که تیم ملی با یک مهاجم بازی می کرد، این سردار بود که به عنوان ستاره ایران مورد توجه قرار گرفت.

البته از نظر سنی طارمی از سردار بزرگتر است و با توجه به غیبت های اخیر مهاجم رم، طارمی حالا ملی پوشان بیشتری دارد اما باز هم انتخاب او به عنوان کاپیتان بزرگسال فوتبال عجیب و غافلگیرکننده بود.

حتی علیرضا بیرانوند هم که با رفتن طارمی دستبند را بست، تجربه این ترکیب را بیشتر از طارمی داشت، بیرو در جام ملت های 2015 در تیم ملی حضور داشت که طارمی اصلا دعوت نشد!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.