افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

چرا روسیه و چین پای کار نمی آیند و در این شرایط بحرانی منطقه به ایران کمک جدی نمی کنند؟

  • کد خبر : 396410
چرا روسیه و چین پای کار نمی آیند و در این شرایط بحرانی منطقه به ایران کمک جدی نمی کنند؟

روس ها در سوریه زمانی به کمک ما آمدند که با یک بازی بازنده مواجه شدند، نه زمانی که ما در آستانه شکست بودیم. الان هم اگر رگه های برد را نشان ندهیم، هیچکس در معادله شکست خورده شرکت نمی کند. ما نباید به روسیه یا چین التماس کنیم، حتی نمی‌خواهیم چیزی به آنها بفروشیم، […]

روس ها در سوریه زمانی به کمک ما آمدند که با یک بازی بازنده مواجه شدند، نه زمانی که ما در آستانه شکست بودیم. الان هم اگر رگه های برد را نشان ندهیم، هیچکس در معادله شکست خورده شرکت نمی کند.

ما نباید به روسیه یا چین التماس کنیم، حتی نمی‌خواهیم چیزی به آنها بفروشیم، بلکه می‌خواهیم مشارکت تعریف کنیم و اتحاد ایجاد کنیم. می خواهیم بگوییم که اگر فردی به دنبال کار و پیشرفت در این زمینه است به ما مراجعه کند. این مستلزم حاکمیت است و ما باید این حاکمیت را در میدان نشان دهیم.

رهبر انقلاب خطاب به سردار سلیمانی گفتند: وقتی به مسکو می روی مواظب باش، نیروی زمینی او نیستی، او نیروی هوایی توست. یعنی طرح باید همراه ما باشد. ما حامل آنها نیستیم، آنها هم به دنبال منافع خود هستند. باید طرحی ارائه کنیم که علایق آنها را در برگیرد، بعد سر کار بیایند.

البته روس ها به دلیل نیاز به وابستگی چین به جاده ابریشم که از روسیه می گذرد، علاقه ای به کمک جدی برای ایجاد امنیت در مسیرهای زمینی و دریایی جایگزین ندارند.

چین درک می کند که توافقنامه نظامی و امنیتی بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی با ایالات متحده مشکلاتی را برای او ایجاد می کند و به دنبال محدود کردن آنها است، می داند که کریدور IMAC به نفعش نیست. اما وقتی می بینید که حوادث جهانی و هدف ضربه هایی که به ما می زنند را نمی فهمیم، چرا باید با ما کار کنید؟

او از ما می پرسد که برنامه اقتصادی و سیاسی شما برای منطقه و در ارتباط با متحدانتان چیست؟ آیا 50 صفحه برنامه برای ارائه به شما وجود دارد؟ خدا وجود ندارد.

ما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آینده غزه نداریم. ما حتی یک کلمه در مورد بازسازی غزه به چینی ها نگفته ایم. بنابراین دیگران ما را به عنوان بازی شکن دنیا معرفی می کنند، نه به عنوان کسی که برای آینده برنامه دارد.

باید آگاه باشیم؛ همیشه این خطر برای قدرت‌های منطقه‌ای وجود دارد که اگر با قدرت‌های بین‌المللی درست بازی نکنند، نه تنها در جلب مشارکت ناکام خواهند بود، بلکه پایان معامله نیز خواهند بود.

فیلم کامل جلسه را مشاهده کنید. aparat.com/v/kof9x9s
@tamamrokhmedia

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.