افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

چرا دستور رئیس جمهور برای حمایت از بورس بی اثر است؟

  • کد خبر : 406878
چرا دستور رئیس جمهور برای حمایت از بورس بی اثر است؟

بازار؛ گروه بورس: سقوط متوالی بورس باعث شد کل شاخص دو میلیون واحد از دست بدهد. این سطح از حمایت روانی و فنی بورس برای بازار بسیار مهم بود و نباید از بین برود. سال گذشته شاخص کل به 2 میلیون واحد رسید و کمتر از آن دو برابر، بار اول مرداد و بار دوم […]

بازار؛ گروه بورس: سقوط متوالی بورس باعث شد کل شاخص دو میلیون واحد از دست بدهد. این سطح از حمایت روانی و فنی بورس برای بازار بسیار مهم بود و نباید از بین برود. سال گذشته شاخص کل به 2 میلیون واحد رسید و کمتر از آن دو برابر، بار اول مرداد و بار دوم در آبان 1402. حالا امسال در آبان ماه شاخص کل به زیر دو میلیون واحد رسید تا در یک قرار گیرد. از بدترین لحظات خود در مقایسه با سایر بازارها. ارزش معاملات اخیراً زیر 3 میلیارد تومان بوده که نشان از رکود بازار دارد.

حسن کاظم زاده، تحلیلگر بازارهای مالی گفت: تقریبا 20 درصد گزارش های منتشر شده جذاب بوده است. نمادهایی که گزارش های جالبی منتشر می کنند نیز متعادل هستند اما رشد چندانی ندارند. زیرا برخی از سهامداران آن را یک فرصت خروج می دانند. آنها می دانند که وضعیت نامناسب بازار اجازه رشد چندانی به نمادها نمی دهد.

حسن کاظم زاده معتقد است با وجود گزارش ها و اطلاعیه های کدال و شرکت ها، نمی توانیم به تنهایی بورس را از این بحران خارج کنیم. اما بدون این گزارش ها و اطلاعات، هر مسیری که در پیش بگیریم در نهایت به شکست ختم می شود. زیرا هر چیزی که پایه ها و جریان سودآوری را تقویت نکند به شکست منجر می شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار دو سناریو دارد، بازارساز برای حفظ فضای فنی بورس حمایت بیشتری خواهد کرد. در نتیجه این شاخص در محدوده یک میلیون و 950 هزار واحد قرار دارد. و تراکنش ها در مسیر بهتری پیش می روند، نفوذ کدال و گزارش مالی می تواند در این مسیر کمک کند. با این حال، گزارش ها و اطلاعیه های کدال و شرکت به تنهایی نمی تواند بازار سهام را از این بحران خارج کند. اما بدون این گزارش ها و اطلاعات، هر مسیری که در پیش بگیریم در نهایت شکست خواهد خورد. زیرا هر چیزی که پایه ها و جریان سودآوری را تقویت نکند به شکست منجر می شود. حتی اگر پشت آن جریان نقدی قوی‌تر باشد.

چرا وعده حمایت شکست خورد؟ آیا بورس از نظر فنی شکست خورد؟
با دستور رئیس جمهور و جلسه شورای عالی بورس در مورد نرخ ارز و سیر تحول نیما و نرخ سود می توان اذعان داشت که زمینه برای متعادل شدن بورس فراهم است. سناریوی دیگر این است که. با از دست دادن 2 میلیون واحد، ترس بیشتر خواهد شد. بازار مسلط خواهد شد و معاملات منفی تشدید خواهد شد. در این شرایط احتمال رسیدن دوباره شاخص کل به سقف حمایتی وجود دارد ابزار فنی سهام به یک میلیون و 800 هزار واحد می رسد.
از آن زمان تاکنون رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش جامعی از چالش ها، انتظارات، پیشنهادات و برنامه های سازمان در زمینه اصلاح روند بازار سرمایه ارائه کرده است. باید به تدریج شاهد حمایت باشیم. بر اساس برخی گزارش‌ها، هفت پیشنهاد شامل توقف نابسامانی‌های بازار و تثبیت اجباری قیمت‌ها، همگرایی تدریجی قیمت ارزهای نیمه‌بازار و نرخ ارز در بازار آزاد، ایجاد هماهنگی کامل بین سیاست‌های پولی و مالی و … بازار سرمایه به ویژه در زمینه نرخ سود سپرده و … شنیده شد و گفت: پس از استماع گزارش و راهکارهای ارائه شده از سوی سازمان بورس، دکتر دستورات لازم را به نهادهای مختلف برای بهبود سرمایه صادر کرد. بازار وضعیت اما مشخص نیست این دستورات چیست و چه زمانی اجرا می شود.
سوال اصلی این است که چرا با وجود گزارش های مثبت و ادعای حمایت از سوی بازارسازان، معاملات مثبتی وجود ندارد؟ در حالی که در چند وقت اخیر بورس همه کشورهای منطقه و جهان مثبت شده است. از بستر اخبار و اتفاقات مشخص می شود که هنوز تصمیم نهایی و روشنی که در کوتاه مدت برای بازار مفید و موثر باشد گرفته نشده است.
ریسک ها و مسائل سیاسی قطعا دائمی نیستند و به هر حال در مقطعی این ریسک فرسایش فروکش می کند و آن وقت است که بازار می تواند فضای بهتری را تجربه کند. در مرحله کنونی، تحولات بنیادی اقتصادی و بازار در سایه مخاطرات سیاسی رنگ خود را از دست داده است. بی تدبیری در برخی تصمیمات و رویدادها، تاب آوری سهامداران را با مشکل مواجه کرده است.

نکات موثر برای بازده کل شاخص سهام
علاوه بر این موضوع، تحولات بودجه و هزینه شرکت ها و همچنین موضوع مهم قیمت ها می تواند به عوامل موثر در پیشبرد اهداف و تحولات خوب بازار تبدیل شود. به خصوص رویدادها و اخبار گروه خودرویی عاملی برای جلب نظر در مورد جریان پول و رویدادها خواهد بود. بحث حضور خودرو در بورس کالا و بحث بر سر ارزش گذاری آن بی شک یکی از هفت پیشنهاد رئیس سازمان بورس است.
تصمیمات و جلساتی که چهار سال است برای بازار گرفته شده تاثیر مثبتی بر وضعیت بنیادی و پشتیبانی فنی ندارد.
بازار سهام بنابراین چه طرفدار تقویت جریان پول، نرخ بهره یا کمک به صنایع باشید، باید بتوانید خود را در انجمن بازار نشان دهید. در غیر این صورت، اخبار درمانی مدت هاست که روشی منسوخ برای تأثیرگذاری بر بازار بوده است و جواب نمی دهد. . امیدواریم عزیزان نخواهند با این روش بازار را مدیریت کنند اما به هر حال این نکته را تکمیل می کنیم که تصمیمات احتمالی گرفته شده است نه برای بازار سرمایه که برای اقتصاد ما مفید و منطقی باشد. است

اخبار بودجه خوب و مثبت است. اگر در یک روز عادی بودیم و این خبر می آمد، بازار مثبت می شد اما جو منفی و سنگین است. شکی نیست که بازار آن روزها برای برخی سرمایه گذاران گنجینه است. . از سوی دیگر، شایان ذکر است که قیمت ها به قدری کاهش و اصلاح شد که حتی نتایج ضعیف برخی شرکت ها و کسب سودهای عادی و روتین خبر خوبی برای شرکت ها محسوب می شود. در حال حاضر تعداد نمادهایی که عدد 4 دارند کم نیست و این فرصت ویژه ای است تا جریان پول در دل بازار حرکت کند.

تاثیر نرخ ارز بر بازار سهام
مشکل اکنون این است که بازار نمی تواند جریان پول را جذب کند. برخی معتقدند وقوع یک اتفاق ممکن است بهتر از این فضای خلسه باشد.

این نرخ ارز احتمالاً در آبان ماه از مرز 50 هزار تومان عبور می کند و سیگنالی قوی برای بازار است. در ابتدای سال هیچکس به نرخ 50 تومانی اعتقاد نداشت. اما به اواسط سال می رسیم و این نرخ نزدیک به 50 هزار تومان است. دلار بازار آزاد نیز عاملی برای تقویت تقاضا برای بسیاری از کالاها و افزایش نرخ آنها است و به نظر می رسد حداقل با این دلار می توان تشخیص داد که بازار سرمایه مکانی مطمئن و بالقوه برای حرکت بعدی خواهد بود. . ، زیرا هیچ یک از رشدهای اخیر ارز را شامل نمی شود.

هنوز آن حس ترس و آن بی جسارتی و آن فضای وحشتناک تقابل نظامی در گوشه و کنار بازار وجود دارد و فشار فروش را تعیین کرده است. آخر هفته ها که دل های ناآرام و نگران حال و هوای جنگی پیدا می کنند و فیوز خریدهای خود را می کشند، با رسیدن این گزارش ها و این نوع اخبار، اکنون می توان این عبارت را دقیق تر و قطعی تر از با با کوچکترین کاهش در ریسک های سیاسی، بازار ممکن است موجی از نوسانات باشد و قوی شود. اما در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که این موج چه زمانی رخ می دهد.

گزارش های اولیه و پشتیبانی آیا تکنیک بازار سهام باعث جذب پول می شود؟
اگر بخواهیم گزارش ها را خلاصه کنیم دو نکته مهم به ذهن متبادر می شود. اولین نکته این است که قیمت ها آنقدر اصلاح شده و کاهش یافته است که حتی گزارش های معمولی و متوسط ​​ضعیف نیز قیمت های فعلی را توجیه می کنند. نکته بعدی این است که گزارش ها به عنوان جلیقه نجات عمل کرده و از سقوط بیشتر بازار جلوگیری کرده است. اگر افت داشته باشد، سرعت آن را کاهش می دهد. در روزهای آتی تعداد نمادهای متعادل و مثبتی که از صف فروش فرار کرده اند این را به خوبی نشان خواهد داد.
معمولاً از نظر تیم های تحقیقاتی، تحلیلگران و مدیران دارایی باید دست به کار شوند و بر اساس این گزارش ها می توان فرصت های خوبی برای سودآوری و رشد قیمت پیدا کرد و از آنها بهره برداری کرد. فراموش نکنیم که در هشت ماه گذشته با وجود ریسک های متوالی و عجیب، عملکرد برخی از سهام بالا بوده است. بنابراین تحلیل تکنیکال بورس و حرکت در موج دم خرید و فروش کارساز نیست. بلکه باید بتوانند در موج این اخبار و تحولات بنیادین عملکرد خوبی داشته باشند و در بازار حرکت کنند.

گزارش گروه فولاد و پالایش که کاملاً خارج از ماتریس عمل کرد، برای سایر گروه ها و شرکت های کوچک بد نبود، اما با قطعیت می توان به ارسال گزارش بیش از 50 نماد با سیگنال خرید پی برد. بیش از 150 نماد با این گزارش ها به نتایج نرمال، متوسط ​​و نسبتا خوب می رسند و بسیاری از گزارش ها عموماً موقتی نیستند و باید گزارش های 12 ماهه آنها بررسی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.