افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

چرا خبر بازداشت و بازجویی سردار قاآنی منتشر می شود؟

  • کد خبر : 393425
چرا خبر بازداشت و بازجویی سردار قاآنی منتشر می شود؟

اهداف رسانه های خارجی در مواجهه با شایعات جدید؛ خبرآنلاین – رسول سلیمی: شبکه عربی اسکای نیوز به نقل از منابع ایرانی در گزارشی مشکوک گزارش داد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران زنده و سرحال است، اما تحت مراقبت است و تحت بازجویی قرار دارد. . شبکه اسکای نیوز با استناد به […]

اهداف رسانه های خارجی در مواجهه با شایعات جدید؛

خبرآنلاین – رسول سلیمی: شبکه عربی اسکای نیوز به نقل از منابع ایرانی در گزارشی مشکوک گزارش داد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران زنده و سرحال است، اما تحت مراقبت است و تحت بازجویی قرار دارد. . شبکه اسکای نیوز با استناد به این منابع نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله اسرائیل به لبنان آسیبی ندید اما به دلیل نقض عمده امنیتی مورد بازجویی قرار گرفت.

این گمانه زنی ها پس از انتشار اخبار مشخصی در رسانه ها مبنی بر زخمی شدن سردار قاآنی در حمله به هاشم صفی الدین، جانشین سید حسن نصرالله منتشر شد. همزمان با انتشار این خبر، گفته شد که «ده منبع در تهران، بیروت و بغداد از جمله شخصیت‌های برجسته شیعه و منابع نزدیک به حزب‌الله و سپاه پاسداران به سایت میدل ایست آی گفته‌اند که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه نیروی قدس سپاه و «تیم او تحت بازجویی هستند».

در این گزارش هدفمند و دستکاری شده سایت «میدل ایست آی» که به گفته کارشناسان رسانه ای بخشی از عملیات روانی رسانه های غربی علیه ایران پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل است، نوشته شده است: «یک فرمانده نیروی مسلح یک گروه شبه نظامی نزدیک به تهران فاش کرد که کرد گفت: «ایرانی‌ها به طور جدی مشکوک هستند که اسرائیلی‌ها ممکن است در سپاه قدس نفوذ کرده باشند و به‌ویژه بر برخی از فرماندهان فعال در لبنان تأثیر گذاشته‌اند. به همین دلیل، همه در حال حاضر تحت بازجویی هستند.»

همزمان خبرگزاری تسنیم با تکذیب اخبار منتشر شده درباره بازجویی از فرمانده سپاه قدس نوشت: یک سایت درجه سه در خبری جعلی مدعی شد 10 منبع آگاه ناشناس به آن گفتند اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس نیروی قدس در تهران مورد بازجویی قرار گرفت و در جریان بازجویی دچار ایست قلبی شد.

تسنیم در ادامه گزارش خود تاکید کرد: «رویترز و نیویورک تایمز این روزها اخبار جعلی خود را با استناد به «دو یا سه منبع آگاه» می نویسند، اما ظاهرا نویسندگان میدل ایست آی در نوشتن این مقاله دقت لازم را انجام نداده و گفته اند! منابع گفته اند!” وی نوشت: حالا نیمی به شوخی و نیم جدی می توان نوشت که 20 منبع آگاه هم گفته اند که آن 10 منبع مثلاً اطلاعات غلط زیادی داده اند و دروغ های بزرگی گفته اند.

همزمان خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی اتهام جاسوسی سردار قاآنی از سوی شبکه بین المللی ماهواره را تکذیب کرد.

انتشار این خبر در شرایطی است که پیشتر سردار ابراهیم جباری به نقل از رسانه ملی گفته بود سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی در سلامت کامل به سر می برد و نشان پیروزی انقلاب اسلامی را دریافت خواهد کرد. مقام معظم رهبری در روزهای آینده در همین راستا سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از موکب داران و خادمان اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی با بیان اینکه خیلی از ما در مورد سردار قاآنی سوال کردیم، او سالم و سلامت است، گفت: دارایی

ناظران سیاسی بر این باورند که یکی از دلایل انتشار اخبار کذب و مشکوک متعدد درباره سردار قاآنی، تلاش اسرائیل در شرایط جنگی کنونی برای اطلاع از سرنوشت فرمانده سپاه قدس در جریان حمله هفته گذشته است.

بیانیه های مطبوعاتی هدفمند مردم آگاه در ایران را با انتشار اطلاعات دقیق تر درباره سرنوشت سوژه تحت نظر برای ترور به واکنش تحریک می کند. شبکه 12 اسرائیل در روزهای اخیر آشکارا اعلام کرده بود که فرمانده سپاه قدس در لیست تروریستی اسرائیل قرار دارد. بنابراین انتشار جزییات موضوع ترور به اسرائیل اجازه می دهد تا در طراحی عملیات بعدی تجدید نظر کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.