افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

چرا خانم ها زودتر به جدایی فکر می کنند؟

  • کد خبر : 237778
چرا خانم ها زودتر به جدایی فکر می کنند؟

به گزارش رکنا، طلاق یک فرآیند حقوقی با عوارض مالی، اجتماعی و فردی فراوان است و معمولا زیان های آن برای زنان بیشتر از مردان است. به خصوص اگر بچه دار باشند. زیرا مراقبت از کودکان اغلب بر عهده مادران است. با وجود این، بیشتر اوقات زنان مجبور به طلاق هستند. یکی از دلایل مهم […]

به گزارش رکنا، طلاق یک فرآیند حقوقی با عوارض مالی، اجتماعی و فردی فراوان است و معمولا زیان های آن برای زنان بیشتر از مردان است. به خصوص اگر بچه دار باشند. زیرا مراقبت از کودکان اغلب بر عهده مادران است. با وجود این، بیشتر اوقات زنان مجبور به طلاق هستند.

یکی از دلایل مهم تصمیم به جدایی، خیانت همسران است; بنابراین، با توجه به اینکه زنان کمتر مرتکب خیانت می شوند، این امر ممکن است عاملی برای تمایل بیشتر آنها برای تصمیم به جدایی باشد.

همانطور که آمار نشان می دهد، حدود دو سوم طلاق ها توسط زنان آغاز می شود. در حالی که در گذشته تمایل بیشتری برای داشتن روابط طولانی مدت وجود داشت، امروزه به دلیل فرصت های بیشتر پیش رو، افراد زودتر به جدایی فکر می کنند.

چرا به جدایی فکر می کنیم؟
ایرج اکبری، روانشناس و زوج درمانگر درباره درخواست های جدایی همسران می گوید: با توجه به اینکه آمار طلاق در کشور بالاست، جالب است بدانید که بیشتر درخواست های طلاق مربوط به زنان است.

اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث این اتفاق می شود؟ چرا همسرانی که ماه‌ها یا سال‌ها با هم زندگی کرده‌اند و در واقع با یکدیگر پیمان بسته‌اند و همیشه در کنار هم بمانند، تصمیم به جدایی می‌گیرند؟

دلسردی ناشی از کم توجهی طرف مقابل.
به گفته این روانشناس، شاید یکی از مهم ترین یا بزرگ ترین عواملی که باعث دلسردی زوج ها و به خصوص زنان در زندگی می شود این باشد که در بیشتر مواقع مردان حتی متوجه نمی شوند که در یک رابطه مشکلاتی وجود دارد و در واقع رابطه شما موفق نیست و غالب است. شرایط زندگی زناشویی شما در مسیر درستی نیست. تا اینکه همسرانشان به آنها می گویند که من دیگر نمی توانم این کار را انجام دهم و فکر می کنم راهی جز طلاق نیست.

اکبری می گوید: بارها پیش آمده که مراجعان مرد می گویند فکر می کنند همه چیز در زندگی شان خوب است و اصلا متوجه مشکلی نشده اند و نمی دانند چرا همسرشان به فکر جدایی و طلاق است.

تفاوت تفکر مردانه و زنانه
به گفته این روانشناس، تفکر مردان معمولاً تعریف خاصی از موفقیت دارد که با زنان متفاوت است. مردان فکر می کنند که موفقیت در زندگی به این معنی است که می توانند روی فعالیت های کاری خود تمرکز کنند.

آنها از منطق برای حل همه مشکلات خود استفاده می کنند و معمولاً احساسات خود را نادیده می گیرند. در عین حال خود را برای رسیدگی به مسائل مختلف زندگی خود نیز صالح می دانند.

این گونه اقدامات باعث می شود که رفتارشان به گونه ای باشد که منجر به قطع ارتباط و صمیمیت شود. علاوه بر این، معمولاً به حدی می رسد که باعث شکست ازدواج می شود.

به این ترتیب وقتی مردها فکر می کنند که ازدواجشان خوب است و مشکل اساسی وجود ندارد; تلاش های شوهرش برای بهبود روابطشان مدت هاست که با شکست مواجه شده و بالاخره مجبور شد به جدایی فکر کند.

عدم وجود حریم خصوصی
اکبری یکی از مهم ترین انگیزه های تصمیم به جدایی است; به خصوص در زنان، عدم ارتباط صمیمانه، عدم همدلی و حمایت همسرتان و عدم رشد عاطفی و روابط عاشقانه را در نظر بگیرید.

این نوع رفتار عموماً زنان را بیشتر از مردان آزار می دهد. که باعث می شود زنان بیشتر از مردان درخواست طلاق کنند.

در واقع، مردان اغلب راحت تر از زنان با شرایط موجود کنار می آیند. اما زنان نیز بیش از مردان به علائم و نشانه های خطر توجه می کنند و به همین دلیل است که در برخی موارد مردان با شنیدن درخواست طلاق همسرشان شوکه و متعجب می شوند.

چه کار باید بکنیم؟
به گفته این روانشناس، بهتر است بدانید اگر به هر دلیلی در این شرایط قرار گرفتید و همسرتان قصد جدایی داشت، هنوز امید وجود دارد.

فراموش نکنید که بسیاری از زندگی های زناشویی شکست می خورند و به طرز عجیبی به پایان می رسند، فقط به این دلیل که هر یک از طرفین می خواهند مصمم تر از دیگری ظاهر شوند یا به نحوی ارزش خود را به دیگری ثابت کنند.

قبل از تصمیم به جدایی، به این سوالات فکر کنید:
اکبری می گوید گاهی پرسیدن برخی سوالات و یافتن پاسخ آنها نه تنها ما را به خودمان نزدیک می کند و بیشتر به خواسته های خودمان توجه می کنیم، بلکه می تواند ما را با خواسته های دیگران بیشتر آشنا کند.

وقتی در رابطه خود احساس مشکل می کنیم؛ یکی از سوالات مهم این است که از خود بپرسیم: “در حال حاضر چه کاری می توانم انجام دهم تا رابطه ام را درست کنم؟”

همچنین، سعی کنید ببینید مهمترین چیزی که زندگی شما را در اینجا جمع کرده است، چه بوده است. آن را پیدا کنید و سعی کنید سهم خود را در ایجاد آن بیابید بدون اینکه منتظر بمانید تا قسمت دیگر آن را بفهمد. البته می توانید از طرف مقابل کمک بگیرید. اما مطمئن شوید که این کار را بدون بحث، تهدید یا تحقیر انجام می دهید.

سعی کنید در این موضوع حسن نیت داشته باشید و به درستی با هم صحبت کنید. برای رسیدن به راه حل، آرام باشید و صبور باشید.

فراموش نکنید که تقریباً همیشه مشکلات ارتباطی وجود دارد. اما با علاقه، صداقت و صبر می توان آنها را از بین برد.

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.