افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

چرا حمله اسرائیل به تاسیسات ایران تقریبا غیرممکن است؟

  • کد خبر : 393707

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا به نقل از عصر ایران، بحث بر سر ماهیت حمله احتمالی اسرائیل همچنان داغ است و بهمن اخبار و اظهارات متفاوت و ناهمگون از سوی اسرائیل و آمریکا ادامه دارد. بایدن همچنین با نتانیاهو تماس گرفت و محور گفتگوی آنها بررسی نهایی و هماهنگی پاسخ اسرائیل به ایران بود. شبکه […]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا به نقل از عصر ایران، بحث بر سر ماهیت حمله احتمالی اسرائیل همچنان داغ است و بهمن اخبار و اظهارات متفاوت و ناهمگون از سوی اسرائیل و آمریکا ادامه دارد. بایدن همچنین با نتانیاهو تماس گرفت و محور گفتگوی آنها بررسی نهایی و هماهنگی پاسخ اسرائیل به ایران بود.

شبکه 14 اسرائیل (نزدیک به نتانیاهو) امروز گفت که بایدن از اسرائیل خواسته است که به تاسیسات هسته ای و نفتی ایران حمله نکند. به گزارش این شبکه، نتانیاهو در پاسخ گفت: این یک فرصت تاریخی است.

به هر حال بدترین حالت را نباید در نظر گرفت و این شرط عقل است. هیچ احتمالی به طور کامل منتفی نیست.

به نظر من در این دور از واکنش اسرائیل، «حمله مستقیم» به تأسیسات هسته ای و نفتی چندان محتمل نیست.

اما تمرکز فعلی اسرائیل در پوشش رسانه ای خود از حمله احتمالی آینده به تاسیسات هسته ای و نفتی ممکن است بیشتر بر سه هدف متمرکز باشد. اول، کنترل و تحت تأثیر قرار دادن هرگونه واکنش بعدی تهران به اقدامات اسرائیل با تهدید به حمله به تأسیسات هسته ای و نفتی از این پس. بنابراین ایران در هر واکنشی به اقدام اسرائیل، احتمال حمله به این تاسیسات را در دور بعدی می داند.

هدف دوم عادی سازی این موضوع و ایجاد نوعی مقدمه برای حملات ارتجاعی بعدی اسرائیل است.

هدف سوم عادی سازی و پذیرش اصل حمله و تهاجم است.

همانطور که قبلا گفته شد، پاسخ اسرائیل به حملات موشکی اخیر ایران احتمالاً شامل یک سری اقدامات تهاجمی مستقیم و غیرمستقیم است.

در اقدام مستقیم احتمالی، بیشتر اهداف نظامی مورد حمله قرار می گیرند و در اقدام غیرمستقیم، خرابکاری و انفجار (از جمله تأسیسات استراتژیک اقتصادی و هسته ای)، حملات سایبری، تروریسم و ​​غیره.

احتمالاً در واکنش بعدی توجه بیشتر معطوف به این طیف از اقدامات غیرمستقیم و «غافلگیرکننده» خواهد بود و شاید نه در یک زمان، بلکه با فاصله زمانی چند روزه و شاید بیشتر.

هرگونه اقدام اسرائیل در نهایت محصول هماهنگی نهایی و اطلاعات قبلی از سوی ایالات متحده خواهد بود و دور از انتظار نیست که اسرائیل مستقیماً بدون رضایت این کشور اقدام کند. بر خلاف برخی تحلیل ها و اخبار، معتقدم این تنها نتانیاهو نیست که تصمیم نهایی را می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.