افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

چرا حجاب و ریش در تاجیکستان ممنوع است / ایست بازرسی پلیس برای حجاب؟

  • کد خبر : 369521
چرا حجاب و ریش در تاجیکستان ممنوع است / ایست بازرسی پلیس برای حجاب؟

این قانون به معنای کشف حجاب نیست، اما زنان می توانند به سبک سنتی این کشور حجاب داشته باشند. اما پوشیدن برقع ممنوع است. روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد: مقامات تاجیکستان تهاجم گسترده ای را علیه نمادهای مذهبی مانند ریش و حجاب (برقع) آغاز کرده اند. ممنوعیت حجاب در تاجیکستان برای چندین سال […]

این قانون به معنای کشف حجاب نیست، اما زنان می توانند به سبک سنتی این کشور حجاب داشته باشند. اما پوشیدن برقع ممنوع است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد: مقامات تاجیکستان تهاجم گسترده ای را علیه نمادهای مذهبی مانند ریش و حجاب (برقع) آغاز کرده اند.

ممنوعیت حجاب در تاجیکستان برای چندین سال متوالی اعمال شده است، اگرچه به طور مداوم اعمال نشده است. اکنون پارلمان تاجیکستان با تصویب قانونی بر شدت استفاده از حجاب در این کشور افزوده است.

ایجاد پاسگاه های پلیس حجاب

ممنوعیت حجاب در تاجیکستان برای چندین سال متوالی اعمال شده است، اگرچه به طور مداوم اعمال نشده است. اکنون پارلمان تاجیکستان با تصویب قانونی بر شدت استفاده از حجاب در این کشور افزوده است.

تاجیکستان ممنوعیت رسمی پوشاک مذهبی از جمله حجاب را دارد، اما اجرای این قانون در طول زمان متفاوت بوده است. بیش از نیمی از زنان تاجیک با وجود این ممنوعیت همچنان سر خود را می پوشانند.

از سال 2018، گزارش ها حاکی از ادامه تلاش ها برای اجرای این ممنوعیت، از جمله ایجاد پست های بازرسی پلیس برای اجرای قانون است. به طور کلی، در حالی که این ممنوعیت وجود دارد، اجرای آن در طول زمان متفاوت بوده است و اخیراً نشانه هایی از افزایش تلاش های اجرایی مشاهده شده است.

در آخرین اقدام مجلس تاجیکستان حجاب اسلامی را پوششی مغایر با فرهنگ ملی اعلام کرد. مجلس نمایندگان تاجیکستان طرحی موسوم به قانون تنظیم آداب و سنن را تصویب کرد که بر اساس آن حجاب به عنوان پوششی مغایر با فرهنگ ملی شناخته می شود و همچنین فروش و تولید پوشاک اسلامی و برگزاری جشن شعائر اسلامی. در اماکن عمومی ممنوع و محدود به اجتماعات خصوصی است.

این قانون به معنای کشف حجاب نیست، اما زنان می توانند به سبک سنتی این کشور حجاب داشته باشند. اما پوشیدن برقع ممنوع است.

زنانی که از این قانون پیروی نکنند 3500 سامانی (322 دلار) جریمه خواهند شد.

گزارش نیویورک تایمز از تاجیکستان

نیویورک تایمز گزارش می دهد که سیاست تاجیکستان علیه نمادهای مذهبی مسلمانان با حمله تروریستی در مسکو در پشت گروه تروریستی داعش – خراسان فعال در منطقه آسیای مرکزی مرتبط است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی با اشاره به سیاست تاجیکستان در قبال نمادهای مذهبی اعلام کرد: مقامات تاجیکستان در چارچوب مبارزه با نمادهای مذهبی مانند ریش و حجاب حمله گسترده ای را آغاز کرده اند.

این سیاست پس از متهم شدن گروهی از شهروندان تاجیک به انجام یک حمله بزرگ در مسکو اتخاذ شد. مقامات آمریکایی گزارش دادند: گروه تروریستی داعش – خراسان که در منطقه آسیای مرکزی فعال است، پشت این حمله بوده است.

پس از دستگیری چندین تاجیک و متهم شدن به حمله به سالن کنسرت در مسکو که منجر به کشته شدن 145 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر شد، انتظار می رفت که سرکوب گسترده ای از سوی دولت صورت گیرد.

داستان یک زن جوان 27 ساله تاجیک

نیویورک تایمز داستان یک زن 27 ساله تاجیک را روایت می کند که توسط نیروهای دولتی بیرون رستورانی در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، تراشیده شد.

این دختر گفت که چندین بار به دلیل داشتن حجاب دستگیر شده است که در نهایت باعث شد تا برای محافظت از آینده حرفه ای خود حجاب را کنار بگذارد.

دولت تاجیکستان به رهبری امام علی رحمان که بیش از سه دهه بر کشور حکومت می کند، محدودیت های شدیدی از جمله ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس از سال 2007 و در موسسات دولتی از سال 2009 اعمال کرده است.

تاجیکستان یک کشور مسلمان با 10 میلیون نفر جمعیت است. پارلمان تاجیکستان اصلاحیه های جدیدی را در قانون سنت ها و مراسم منع پوشیدن لباس های به اصطلاح بیگانه با فرهنگ تاجیکستان تصویب کرد.

مقامات تاجیک از واژه لباس خارجی برای اشاره به پوشش اسلامی استفاده می کنند.

اصلاحات جدید همچنین واردات، فروش و تبلیغات لباس هایی را که «بیگانه با فرهنگ تاجیکستان» تلقی می شوند، ممنوع می کند. مقامات این کشور جریمه های سنگینی از 660 تا 1400 دلار را برای افرادی که این قوانین را زیر پا بگذارند، در نظر گرفته اند.

راهنما در تاجیکستان

در سال 2018، تاجیکستان راهنمایی منتشر کرد که در آن انواع لباس‌های توصیه‌شده، از جمله رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و مواد «قابل قبول» را تشریح کرد، که پلیس را بر آن داشت تا برای دستگیری «متخلفان» به بازارها حمله کند.

دولت معتقد است که این امر به کاهش نفوذ اسلام محافظه کار و کاهش افراط گرایی کمک می کند. با این حال، کارشناسان مبارزه با تروریسم هشدار می دهند که این سیاست ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

لوکاس وبر، یکی از بنیانگذاران Militant Wire، که در مطالعه فعالیت گروه های افراطی تخصص دارد، گزارش داد: “یک کمپین سرکوبگرانه به رهبری دولت تاجیکستان ممکن است احساس خشم و تنش اجتماعی را افزایش دهد، که می تواند به جای کاهش افراط گرایی را افزایش دهد.”

وبر افزود که واکنش دولت به حملات تروریستی ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که افراط گرایان به دنبال آن هستند، زیرا هدف آنها دامن زدن به تنش بین مردم و مقامات است.

علاوه بر سرکوب داخلی، تاجیکستان همکاری امنیتی خود را با روسیه پس از حمله تروریستی در مسکو تقویت کرده است، زیرا مهاجران تاجیک در روسیه با بدگمانی فزاینده نگریسته می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.