افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

چرا جوانان آمریکایی با اسامه بن لادن همدردی می کنند؟

  • کد خبر : 129712
چرا جوانان آمریکایی با اسامه بن لادن همدردی می کنند؟

اقتصاد فردا: اسامه بن لادن حدود بیست سال پیش نامه ای نوشت و در آن از ایالات متحده آمریکا، از جمله دولت، و حمایت آن از اسرائیل حمایت کرد. این نامه تلاش می کند تا حملات و کشتار غیرنظامیان آمریکایی را توجیه کند و اولین بار در سال 2002 منتشر شد. اما این هفته نامه […]

اقتصاد فردا: اسامه بن لادن حدود بیست سال پیش نامه ای نوشت و در آن از ایالات متحده آمریکا، از جمله دولت، و حمایت آن از اسرائیل حمایت کرد.

این نامه تلاش می کند تا حملات و کشتار غیرنظامیان آمریکایی را توجیه کند و اولین بار در سال 2002 منتشر شد. اما این هفته نامه در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و ویدئوهای مرتبط با این موضوع تا روز پنجشنبه حداقل 14 میلیون بازدید داشته است. بسیاری از ویدئوها از برخی اظهارات بن لادن حمایت کردند و از دیگر کاربران خواستند که نامه را بخوانند و از حمایت ایالات متحده از اسرائیل در جنگ جاری علیه اسرائیل انتقاد کردند.
حماس به اشتراک گذاشته شد.

TikTok روز پنجشنبه گفت که ویدیوهایی که این نامه را تبلیغ می کنند قوانین آن را در برابر “حمایت از هر شکلی از تروریسم” نقض می کند. اگرچه تیک توک توضیح داده است که اطلاعات منتشر شده در مورد محبوبیت ویدئوهای اسامه بن لادن اغراق آمیز بوده است، اما برای تایید این ادعا از ارائه این اطلاعات خودداری کرده است.

طبق گزارش CNN: طبق نظرسنجی KFF، تیک توک در بین جوانان آمریکایی بسیار محبوب است. از آنجایی که اکثر آمریکایی های زیر 30 سال حداقل هفته ای یک بار از این برنامه استفاده می کنند. بسیاری از کاربران Tik Tok پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 متولد شدند.
این حملات توسط 19 نفر انجام شد. آنها هواپیماهای مسافربری تجاری را ربودند، عمدا آنها را سقوط دادند و نزدیک به 3000 نفر را در شهر نیویورک، واشنگتن دی سی و روستایی پنسیلوانیا کشتند. این حمله توسط بن لادن، رهبر سابق گروه تروریستی القاعده طراحی شده بود. شخصی که در حمله نیروهای ویژه ایالات متحده در سال 2011 جان باخت.

طراحی Tik Tok سنجش دقیق محبوبیت یا سنجش وسعت احساسات را در این پلتفرم دشوار می کند، اما تحقیقات اولیه CNN نشان می دهد که ده ها ویدئو به وضوح احساسات بیان شده در نامه با عنوان “نامه به ایالات متحده” را منعکس می کند. ستایش یا همدردی

ویدیوهای زیادی با هشتگ lettertoamerica به اشتراک گذاشته شد. تا روز پنجشنبه، این ویدیوها از 14 میلیون بازدید گذشته بود، اما برخی از ویدیوها از سوی کاربرانی بود که نسبت به نامه و روشی که دیگران در پلتفرم آن را تحسین کردند، ابراز ناامیدی و انزجار کردند.

در ویدئویی که دیگر در پلتفرم موجود نیست و بیش از 1.6 میلیون بار دیده شده است، یک تأثیرگذار سبک زندگی ساکن نیویورک دیگران را تشویق به خواندن نامه کرد و گفت: “اگر خوانده اید، به من اطلاع دهید.” آیا از یک بحران وجودی عبور می کنید؟ زیرا در 20 دقیقه گذشته، دیدگاه من نسبت به هر چیزی که باور کرده ام و تجربه کرده ام تغییر کرده است.”
این ویدیو بعدا حذف شد.

در ویدئوی دیگری که بیش از 100000 بار دیده شده است، یکی از کاربران تیک توک که به طور مرتب انتقاداتی را از دولت آمریکا منتشر می کند، درباره این نامه گفت: “اگر قرار است اسامه بن لادن را تروریست خطاب کنیم، دولت ایالات متحده نیز باید این کار را انجام دهد.” به این معنا که. 》

در همین راستا سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای آشکارا از وضعیت روندهای فضای مجازی انتقاد کرد و آن را توهین به قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر توصیف کرد. آندور بیتس، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سی ان ان گفت: “هیچ توجیهی برای اشاعه دروغ های نفرت انگیز، شیطانی و ضدیهودی که رهبر القاعده درست پس از ارتکاب بدترین حمله تروریستی در تاریخ بیان کرد، وجود ندارد.” از ایالات متحده، و آنها مستقیماً انگیزه داشتند.” او به قتل 2977 آمریکایی بی گناه اعتراف کرد.

این نامه به خودی خود انتقادی گسترده از سیاست خارجی آمریکاست که مملو از کلمات یهودستیزانه و حتی تکرار تئوری توطئه است. به عنوان مثال، او می گوید که ایدز یک “اختراع شیطانی آمریکایی” است. در این نامه بر حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید ویژه ای شده است. در این نامه آمده است: ما را به خنده و گریه وا می دارد که می بینیم هنوز از تکرار دروغ های ساختگی خود که یهودیان حق تاریخی بر فلسطین دارند خسته نشده اید.

پیتر برگن، تحلیلگر امنیت ملی CNN، که اولین مصاحبه تلویزیونی را با اسامه بن لادن در سال 1997 انجام داد، گفت که انتشار این نامه را “نگران کننده” می داند.

بیشتر مردم در زمان وقوع بن لادن و یازده سپتامبر به دنیا نیامده بودند یا خیلی جوان بودند، بنابراین پیشینه تاریخی زیادی ندارند.»

گاردین که برای اولین بار نسخه ترجمه شده این نامه را در سال 2002 منتشر کرد، اخیراً پس از اینکه کاربران TikTok مستقیماً به این سند پیوند دادند، آن را از وب سایت خود حذف کرد. این روزنامه در بیانیه ای اعلام کرد، نامه ای که 20 سال پیش در وب سایت ما منتشر شد، به طور گسترده در رسانه های اجتماعی بدون متن کامل به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم آن را حذف کنیم و خوانندگان را به مقاله خبری که در ابتدا آن را تولید کرده بود هدایت کنیم.

با این حال، این نامه همچنان به صورت آنلاین در جاهای دیگر موجود است.

داده های جدید مرکز تحقیقات پیو که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که TikTok به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی است که تعداد بیشتری از جوانان آمریکایی اخبار خود را دریافت می کنند.

به گفته پیو، نزدیک به یک سوم آمریکایی‌های 18 تا 29 ساله به طور منظم اخبار را از TikTok دریافت می‌کنند و به طور کلی، سهم بزرگسالان آمریکایی که می‌گویند به طور منظم اخبار Tik Tok را دریافت می‌کنند از 3 درصد در سال 2020 به 14 درصد افزایش یافته است. در سال 2023، یعنی چهار برابر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.