افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
7

چرا برخی از گروه ها کمتر واکسن می زنند؟

  • کد خبر : 1526
چرا برخی از گروه ها کمتر واکسن می زنند؟

شنیده ام که یک ریزتراشه در واکسن وجود دارد. این همان چیزی است که تعداد شگفت انگیزی از مردم به روپالی لیمایه، دکترا، در مورد اینکه چرا نمی خواهند فرزندشان را واکسینه کنند، می گویند. آنها همچنین ممکن است بگویند که نگران هستند که برخی واکسن‌ها باعث اوتیسم شوند (افسانه‌ای دائمی که هیچ پایه‌ای در […]


شنیده ام که یک ریزتراشه در واکسن وجود دارد. این همان چیزی است که تعداد شگفت انگیزی از مردم به روپالی لیمایه، دکترا، در مورد اینکه چرا نمی خواهند فرزندشان را واکسینه کنند، می گویند.

آنها همچنین ممکن است بگویند که نگران هستند که برخی واکسن‌ها باعث اوتیسم شوند (افسانه‌ای دائمی که هیچ پایه‌ای در واقعیت ندارد) یا اینکه برنامه‌های واکسن توصیه‌شده به‌طور خطرناکی سریع هستند، یا اینکه عوارض جانبی طولانی‌مدتی وجود دارد، یا اینکه دولت از واکسن خودداری می‌کند. او می‌گوید که اطلاعات، یا اینکه عفونت‌ها خطرناک نیستند، از جمله موارد دیگر.

لیمایه که رفتار انسان و شیوع بیماری را در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ مطالعه می کند، می گوید: مشکل این است که علم به سادگی از این ایده ها پشتیبانی نمی کند.

واکسن ها لیمایه می‌گوید که معجزه‌ای از دنیای مدرن هستند که از بیماری‌هایی مانند هپاتیت B، دیفتری، فلج اطفال، سرخک و کزاز محافظت می‌کنند که در دوره‌های گذشته میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان کشته و ناتوان کرده است.

به همین دلیل است که CDC، مؤسسه ملی بهداشت، آکادمی اطفال آمریکا و سایر سازمان‌های بهداشتی معتبر در مورد برنامه واکسن‌هایی که تقریباً همه والدین باید از آن پیروی کنند کاملاً واضح هستند.

و با این حال تردید در مورد واکسیناسیون کودکان همچنان ادامه دارد.

و اگرچه درست است که اطلاعات غلط فزاینده این تردید را تغذیه می کند، نرخ واکسیناسیون نیز می تواند بسته به جامعه، سنت یا باور فلسفی متفاوت باشد. احتمال اینکه نوزادان سرخپوست آمریکایی و بومی آلاسکا 10 درصد کمتر از کودکان سفید پوست به طور کامل واکسینه شوند. و شکاف مشابهی برای کودکان سیاه پوست وجود دارد.

وضعیت اجتماعی و اقتصادی می تواند نقش مهم تری ایفا کند. نوزادان خانواده هایی که زیر سطح فقر زندگی می کنند، 30 درصد کمتر احتمال دارد که تمام واکسن های توصیه شده را در 3 سال اول زندگی خود دریافت کنند.

در برخی موارد، این تردید ناشی از سابقه پزشکی استثمارگرانه است. برای مثال، محققان در “آزمایش تاسکگی” بدنام (1932-1972) عمدا نتوانستند گروهی از مردان سیاه پوست مبتلا به سیفلیس را به سادگی درمان کنند تا بتوانند اثرات این بیماری را ببینند. و در دهه 1950، تحقیقات روی قرص های ضد بارداری از بدن زنان پورتوریکویی بدون رضایت کامل آنها استفاده شد. به راحتی می توان درک کرد که چگونه چنین سابقه ای باعث می شود کسی نسبت به دستورات سازمان پزشکی محتاط شود.

دلایل هر چه که باشد، وقتی والدین از واکسیناسیون‌های دولتی و توصیه‌شده توسط پزشک صرف نظر می‌کنند، فقط برای سلامت فرزندشان شانسی نمی‌کنند. لیمای می گوید که آنها سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازند.

رسیدگی به شکاف های واکسن باعث نجات جان انسان ها می شود. در سرتاسر جهان، مرگ و میر ناشی از سرخک بین سال‌های 2000 تا 2007 به میزان 74 درصد کاهش یافت که تا حد زیادی به لطف افزایش واکسیناسیون‌ها بود.

به نظر می رسد در ایالات متحده، جوامع به حاشیه رانده شده بیشترین عواقب ناشی از تردید واکسن را متحمل می شوند. این اغلب به این دلیل است که آنها دسترسی کافی به مراقبت های پزشکی و آموزش بهداشت ندارند که می تواند در طول یک بیماری چنین تفاوتی ایجاد کند.

برای مثال، بستری شدن در بیمارستان آنفولانزا در بین جمعیت‌های سیاه‌پوست بین سال‌های 2009 تا 2022 در مقایسه با جمعیت سفیدپوست، 1.8 برابر بیشتر بود – سرخپوستان آمریکایی 1.3 برابر و اسپانیایی‌ها 1.2 برابر بیشتر احتمال داشت. اما، تحقیقات نشان داد، تاخیر در واکسیناسیون در آن جوامع نیز ممکن است بخشی از این مشکل باشد.

واکسیناسیون و هویت دینی

در سال 2019، درست قبل از همه‌گیری کووید-19، شیوع سرخک به بالاترین سطح خود از سال 1994 رسید. این اتفاق به این دلیل رخ داد که والدین بیشتر و بیشتری از این بیماری منصرف شدند. واکسن MMR (که از سرخک، اوریون و سرخجه جلوگیری می کند)، اغلب به دلیل اطلاعات نادرست در مورد خطرات آن است.

نرخ واکسیناسیون گله MMR باید حدود 95٪ باشد تا موثر باشد. کمتر از آن، خطر شیوع وجود دارد، به ویژه در مناطقی که کودکان هر دو دوز واکسن را دریافت نکرده اند – که می تواند بسیار رایج باشد. (به عنوان مثال، داده های سال 2016 نشان داد که در برخی از شهرستان های مینه سوتا، تقریباً نیمی از کودکان زیر 7 سال هر دو دوز را مصرف نکرده بودند.)

این شیوع سرخک در سال 2019 به ویژه در برخی از جوامع یهودی ارتدوکس در بروکلین، نیویورک قابل توجه بود، جایی که نرخ واکسیناسیون پایین همراه با خلاءهای قانونی برای جوامع مذهبی وجود داشت.

پیش فرض های اشتباه در مورد ایمنی واکسیناسیون و چگونگی ارتباط آن با قوانین یهود در ریشه این شیوع بود. اما افزایش بیماری‌ها در کودکان منجر به بحث‌های اجتماعی گسترده‌ای بین وزارت بهداشت ایالت نیویورک، دانشمندان یهودی، متخصصان بهداشت محلی و جامعه در کل شد که به افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش نرخ عفونت کمک کرد.

رسیدگی به موارد دیگر دشوارتر بوده است. به عنوان مثال، در اوایل COVID پاندمی، یک مطالعه ییل در سال 2021 نشان داد که گروهی که به عنوان مسیحیان انجیلی سفید شناخته می شوند، می توانند متقاعد شوند که بر اساس منافع بیشتر جامعه واکسن دریافت کنند. اما این تحقیق نشان داد که به نظر می‌رسد این اثر با از بین رفتن همه‌گیری کمرنگ می‌شود، شاید چون نگرش‌ها در مورد واکسن‌ها بیشتر با هویت‌ها و دیدگاه‌های سیاسی خاص مرتبط می‌شوند.

لیمای می گوید، با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که آموزش واکسن نتواند در جوامع مذهبی کار کند. در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد که در بین گروه‌های مذهبی خاص گرایش به شکاکیت واکسن وجود دارد، طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان در سال 2022 انجام شد، تنها حدود 3 درصد از مردم معتقدند که مذهب آنها به صراحت واکسیناسیون را ممنوع می‌کند.

آموزش بده، موعظه نکن

آموزش واکسن می تواند جریان را تغییر دهد، اما رویکردی که شما در پیش گرفته اید می تواند تفاوت را ایجاد کند.

بر اساس تحقیقات، کمپین هایی که بر یک هویت مذهبی خاص تمرکز دارند، بیشتر احتمال دارد واکنش های تدافعی را برانگیزند. بهتر است بر ارزش اخلاقی جهانی مراقبت از دیگران تمرکز کنید.

لیمایه می‌گوید، در واقع، اغلب بهتر است که دیدگاه‌ها را مستقیماً در تضاد قرار ندهیم، هرچند ممکن است غیرعادی به نظر برسند. بنابراین او به کسی که نگران ریزتراشه‌های موجود در واکسن است چه می‌گوید؟

من می‌گویم، می‌دانم اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد و تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و نه واقعی، دشوار است. اجازه دهید کمی در مورد روند تولید واکسن برای شما توضیح دهم. ”

او می‌گوید: «بخشی از آن چارچوب‌بندی آن به این شکل است که یک فرآیند تصمیم‌گیری مشترک است.

او می گوید به ارائه اطلاعات ادامه دهید. در یک مورد، لیمایه دید که مادر یک کودک مبتلا به آسم پس از شنیدن یک کودک دیگر مبتلا به کووید که جان خود را از دست داده بود، تصمیم به واکسیناسیون گرفت. آسم.

Limaye می‌گوید اصلاح اسطوره‌های جدیدی که به وجود می‌آیند، اغلب می‌تواند یک بازی ضربتی باشد. به همین دلیل است که او چند دستورالعمل کلی در مورد نحوه صحبت با فردی دارد که ممکن است در مورد خطرات و مزایای واکسن اطلاعات نادرست داشته باشد:

  • به نگرانی‌ها گوش دهید و باورهایی را که به نظر می‌رسد مبتنی بر اطلاعات نادرست هستند، فوراً اصلاح نکنید.
  • سعی کنید نگرانی های فردی را با حقایقی از منابع معتبر مانند CDC، مؤسسه ملی بهداشت، یا آکادمی اطفال آمریکا برطرف کنید. در مواردی که شخص به یکی از منابع (مانند CDC) اعتماد ندارد، خوب است که انتخاب های معتبر دیگری نیز داشته باشد.
  • در نظر بگیرید چیزی برای خواندن از یک منبع معتبر به صورت پیوند یا نسخه چاپی ارائه دهید. لیمایه می‌گوید: «چه آن‌ها آن را بخواهند یا نه، ترجیح می‌دهم چیزی را به آن‌ها بدهم تا ببینند تا اینکه خودشان چیزی در گوگل جستجو کنند.
  • به ایراداتی که به آنچه می گویید با دقت گوش دهید و درک کنید که متقاعد کردن ممکن است بسیار بیشتر از یک مکالمه 15 دقیقه ای طول بکشد.
  • جزئیات بدهید. لیمایه به دانشجویان پزشکی در کلاس خود توصیه می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد واکسن ها به والدین و بیماران توضیح دهند.

لیمایه می گوید و با مردم صحبت نکنید. سعی کنید با شرایط خود آنها را ملاقات کنید. داستان های شخصی یک راه عالی برای ارتباط هستند. اگر داستان شخصی در مورد کودکی دارید که به دلیل عدم واکسیناسیون واقعاً بیمار شده است، “من فکر می کنم این واقعاً قدرتمند است.”

نمایش منابع

تصویر توسط آیریس جانسون.

منابع:

روپالی لیمایه، دکترا، معاون مدیر مرکز بین المللی دسترسی به واکسن، دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جان هاپکینز.

CDC: “برنامه ایمن سازی کودکان و نوجوانان.”

فایزر: «در رابطه با واکسیناسیون نامتناسب دوران کودکی».

کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی: “ایالت های دارای معافیت های مذهبی و فلسفی از الزامات ایمن سازی مدارس.”

گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر: “افزایش موارد سرخک – ایالات متحده، 1 ژانویه تا 26 آوریل 2019″، “پوشش بستری در بیمارستان و واکسیناسیون آنفلوانزا بر اساس نژاد و قومیت – ایالات متحده، 10-2009 تا 22-2021 فصل آنفلوانزا.”

واکسن: “آیا آموزش در مورد میزان واکسیناسیون محلی و اهمیت ایمنی گله ای نگرانی والدین ایالات متحده را در مورد سرخک تغییر می دهد؟”

NYC Health: “شیوع سرخک در جامعه یهودی ارتدوکس بروکلین همچنان در حال رشد است – وزارت بهداشت از والدین می‌خواهد فرزندان خود را واکسینه کنند.”

مجله دین و سلامت: دکترین دینی و نگرش نسبت به واکسیناسیون در حقوق یهود.

مجله مراقبت های بهداشتی برای فقرا و محرومان: “بیشتر از تاسکگی: درک بی اعتمادی در مورد مشارکت تحقیقاتی.”

دفتر مرجع جمعیت: “مرگ و میر کودکان در سطح جهانی کاهش می یابد و پوشش ایمن سازی افزایش می یابد، علی رغم دسترسی نابرابر.”

مجله روانشناسی سلامت: “وابستگی مذهبی و باورهای فلسفی و بیشتر در مورد واکسن: یک مطالعه طولی.”

مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم: “متقاعد کردن انجیلی های سفیدپوست ایالات متحده به واکسن کووید-19: آزمایش اثربخشی پیام در پاییز 2020 و بهار 2021.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.