افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

چرا باید در طول روز خیار بخوریم؟

  • کد خبر : 390981
چرا باید در طول روز خیار بخوریم؟

آفتاب نیوز: محمد عبداللهی نیک آبادی محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: از آنجایی که خیار حاوی ویتامین های A، C و B بوده و همچنین حاوی کلروفیل، اسید فولیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، منگنز، کلسیم و سلولز است، مصرف آن توصیه می شود. حداقل یک خیار در طول روز. عبداللهی نیک آبادی با اشاره […]

آفتاب نیوز:

محمد عبداللهی نیک آبادی محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: از آنجایی که خیار حاوی ویتامین های A، C و B بوده و همچنین حاوی کلروفیل، اسید فولیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، منگنز، کلسیم و سلولز است، مصرف آن توصیه می شود. حداقل یک خیار در طول روز.

عبداللهی نیک آبادی با اشاره به اینکه خیار خنک کننده بدن و رفع تشنگی است، ادامه داد: این میوه برای مبتلایان به سوزش و احتباس ادرار بسیار مفید است و به دلیل خاصیت حل کنندگی اسید اوریک و اورات در درمان نقرس نقش دارد. مهم است.

وی با بیان اینکه خیار یک تصفیه کننده طبیعی خون است، افزود: خوردن آن، بوییدن و مالیدن آن به پیشانی در رفع سردرد و ریختن آب خیار قطره قطره در بینی مفید است و بوییدن آن در رفع احتقان و بی حوصلگی مفید است کمبود خواب .

این محقق طب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه خیار و دانه خیار برای درمان دیابت و بیماری های قندی بسیار مفید است، تصریح کرد: از برگ خیار برای رفع قرمزی چشم استفاده می شود و اگر این میوه همراه با غذا در سالاد خورده شود، کمک می کند. درمان یبوست

عبداللهی نیک آبادی تصریح کرد: نوشیدن آب خیار در رفع شدیدترین تب، رفع حرارت خون و صفرا، رفع التهاب معده، پاکسازی کبد، دفع سنگ کلیه و مثانه و همچنین بهبود یرقان مفید است.

وی گفت: اگر روزی یک عدد خیار بخورید در پاییز و زمستان از سرماخوردگی در امان خواهید بود و خیار با تخم مرغ زرد و کاملا رسیده و بدون نمک برای دفع صفرا و اسید از خون استفاده می شود.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: خیار درد و افسردگی را تسکین می دهد و با حلقه حلقه پیچاندن و قرار دادن آن روی پوست می توان علاوه بر حفظ لطافت و شادابی و ضماد خیار برای رفع چین و چروک و چربی پوست استفاده کرد. . برای خارش، اگزما و تحریکات پوستی بسیار موثر هستند.

عبداللهی نیک آبادی خوردن خیار قبل از غذا را در هضم غذا بسیار موثر دانست و یادآور شد: کسانی که مشکلات معده، رماتیسم، زخم روده و اثنی عشر، ادم کلیه و سنگ کلیه دارند از خوردن خیارشور خودداری کنند.

توصیه می شود: برای جلوگیری از نفخ بهتر است بعد از خوردن خیار عرق نعناع یا مقداری آب جوش با شیرینی بخورند و کسانی که معده ضعیفی دارند و دچار سوء هاضمه هستند خیار را با عسل یا کشمش بخورند.

عبداللهی نیک آبادی اذعان داشت: خوردن خیار برای رفع یبوست در دوران بارداری توصیه می شود و خوردن پوست خشک خیار سبز زایمان را تسهیل می کند و باید توجه داشت که زنان باردار قبل از بروز درد از خوردن خیار خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.