افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

چرا ایمپلنت شل است؟

  • کد خبر : 328334
چرا ایمپلنت شل است؟

اگر اخیراً جراحی ایمپلنت دندانی انجام داده‌اید، شرایط پزشکی خاصی داشته‌اید یا دچار حادثه‌ای شده‌اید که به ایمپلنت شما آسیب رسانده است، ممکن است احساس کنید که ایمپلنت شما شل و لرزان است. این لرزش هنگام جویدن غذا یا کشیدن زبان روی ایمپلنت احساس می شود. در این شرایط اولین چیزی که به ذهن می […]

اگر اخیراً جراحی ایمپلنت دندانی انجام داده‌اید، شرایط پزشکی خاصی داشته‌اید یا دچار حادثه‌ای شده‌اید که به ایمپلنت شما آسیب رسانده است، ممکن است احساس کنید که ایمپلنت شما شل و لرزان است. این لرزش هنگام جویدن غذا یا کشیدن زبان روی ایمپلنت احساس می شود. در این شرایط اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که چرا ایمپلنت شل است؟

اگرچه دانستن علت شل شدن ایمپلنت بسیار مهم است، اما انجام اقدامات به موقع برای درمان شل شدن ایمپلنت و جلوگیری از آسیب جدی تر، کاری است که باید فورا انجام دهید. دکتر حمیدرضا افضلی یکی از جراحان برجسته دندانپزشکی با 18 سال سابقه پزشکی در این زمینه می باشد. برای مشاوره و اطلاع از علت لق شدن دندان ها می توانید به کلینیک خود مراجعه کنید.

عناوین مقاله را ببینید

علل شل شدن ایمپلنت های دندانی

اگر برای شما هم تعجب می کنید که چرا ایمپلنتی که چند وقت پیش در دهان شما گذاشته شده شل است، باید بدانید که این اتفاق معمولاً به دلیل عدم همجوشی بین ایمپلنت و استخوان، عدم رعایت بهداشت و عفونت لثه، ضربه ایمپلنت رخ می دهد. و از دست دادن استخوان فک.

شل شدن پیچ و تکیه گاه

اباتمنت ایمپلنت قسمت میانی ایمپلنت است که با کمک پیچ تاج را به فیکسچر یا پایه ایمپلنت متصل می کند. در بسیاری از موارد علت شل شدن ایمپلنت به دلیل شل شدن اباتمنت و پیچ ایمپلنت است. در این صورت اگر اباتمنت به موقع تعویض نشود، ممکن است تاج دندان و پایه ایمپلنت آسیب ببیند. حتی ممکن است نیاز به تعویض تاج و پایه ایمپلنت داشته باشید که در نهایت هزینه ای بسیار بیشتر از هزینه ای که قبلا برای ایمپلنت دندان پرداخت کرده اید برای شما خواهد داشت. قیمت ایمپلنت دندان دکتر حمیدرضا افضلی به دلیل کیفیت، تجربه و دانش بالا بسیار رقابتی و مناسب است و با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و بهترین مواد بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت.

عدم همجوشی کافی استخوان.

فرآیند جوشکاری ایمپلنت به فک را osseointegration می گویند. پس از جراحی ایمپلنت، فک در سطح نامنظم ایمپلنت رشد می کند و آن را در داخل فک ثابت می کند. اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، می تواند باعث شل شدن ایمپلنت شود. عدم همجوشی مناسب استخوان می تواند در بیماران مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی رخ دهد.

در این حالت، پایه ایمپلنت باید از فک برداشته شود و پس از انجام اقدامات درمانی خاص با ایمپلنت جدید جایگزین شود.

عفونت یا پری ایمپلنتیت

تجمع پلاک ها و باکتری ها در دهان اطراف ایمپلنت و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان کافی می تواند باعث ایجاد نوعی عفونت و التهاب در ناحیه ایمپلنت شود که به آن پری ایمپلنتیت می گویند. این التهاب لثه و استخوان اطراف ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث شل شدن ایمپلنت دندان می شود.

فشار یا ضربه روی ایمپلنت.

اعمال فشار یا ضربه زدن به ایمپلنت می تواند باعث شل شدن آن شود. آیا می توانید فکر کنید که ضربه چگونه می تواند به ایمپلنت آسیب برساند؟ در واقع، فشارهایی مانند دندان قروچه یا ضربه های قوی می تواند به تاج و اباتمنت ایمپلنت آسیب برساند. علاوه بر این، ضربه می تواند به استخوان فک آسیب برساند و باعث شکستن یا ترک خوردن استخوان یا ایجاد اختلال در فرآیند انباشتگی استخوانی شود.

اگر احساس کردید که ایمپلنت شما پس از تصادف شل شده است، باید فورا به دندانپزشک مراجعه کنید.

استئولیز فک

یکی از دلایل شل شدن ایمپلنت ها از بین رفتن استخوان فک است. پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می گیرد و مانند ریشه دندان ثابت می شود. اگر فک به دلایلی مانند کهولت سن یا بیماری هایی مانند سرطان تحلیل رفته و به مرور زمان تراکم خود را از دست بدهد، پایه ایمپلنت داخل فک شل شده و باعث درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن می شود.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان نه تنها خون رسانی به لثه ها را کاهش می دهد و به دندان ها و لثه ها آسیب می رساند، بلکه سرعت بهبودی پس از جراحی ایمپلنت را نیز کاهش می دهد و می تواند در شل شدن ایمپلنت های دندانی موثر باشد.

علائم شل شدن ایمپلنت دندان

علائمی که ممکن است در صورت شل بودن ایمپلنت دندانی خود تجربه کنید عبارتند از:

  • احساس حرکت و شل شدن ایمپلنت هنگام غذا خوردن یا کشیدن زبان روی ایمپلنت.
  • تورم و التهاب لثه های اطراف ایمپلنت.
  • خونریزی لثه در اطراف ایمپلنت.
  • قرمزی و تغییر رنگ لثه های اطراف ایمپلنت.
  • بوی بد دهان به دلیل عفونت محل ایمپلنت.
  • درد هنگام جویدن غذا یا لمس ایمپلنت.
  • حفره های لثه

اگر یک یا چند مورد از علائم ذکر شده را تجربه کردید، باید بلافاصله با دندانپزشک مشورت کنید.

راه های جلوگیری از شل شدن ایمپلنت های دندانی

برای جلوگیری از شل شدن ایمپلنت دندانی، اولین قدم مراجعه به دندانپزشکی است که برای جراحی ایمپلنت آموزش دیده است. یک دندانپزشک آموزش دیده و با تجربه وضعیت فک شما را به دقت بررسی می کند، سپس بهترین مارک ایمپلنت و اندازه ایمپلنت صحیح را انتخاب می کند و با استفاده از تکنیک های به روز آن را در داخل فک شما قرار می دهد. مهارت و تجربه یک دندانپزشک مجرب می تواند موفقیت ایمپلنت را تضمین کند. دکتر حمیدرضا افضلی یکی از آموزش دیده ترین دندانپزشکان تهران می باشد که با خیال راحت می توانید برای جراحی ایمپلنت به ایشان مراجعه کنید.

پس از جراحی ایمپلنت دندان، با رعایت نکات احتیاطی لازم مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، عدم استعمال دخانیات و پرهیز از خوردن غذاهای سفت و ترد می توان از لق شدن دندان ها جلوگیری کرد. در نهایت، زمانی که ایمپلنت شما شل شده است، می توانید با مراجعه منظم و سریع به دندانپزشک خود از آسیب های جدی تر جلوگیری کنید.

درمان لق شدن ایمپلنت های دندانی.

درمان شل شدن ایمپلنت بستگی به علت شل شدن ایمپلنت دارد. به عنوان مثال، اگر شل شدن ایمپلنت به دلیل عدم اتصال ایمپلنت با استخوان و تحلیل رفتن فک باشد، ممکن است نیاز به جراحی و برداشتن ایمپلنت از فک باشد. سپس پس از بهبودی استخوان فک، ایمپلنت جدیدی در داخل استخوان قرار می گیرد. قبل از کاشت مجدد ایمپلنت می توان اقداماتی مانند پیوند استخوان را انجام داد یا ایمپلنت دیگری با ابعاد مناسب تر را جایگزین آن کرد.

اگر شل شدن ایمپلنت به دلیل شل شدن پیچ ایمپلنت باشد، با مراجعه به موقع به دندانپزشک، پزشک آن را سفت کرده و مشکل برطرف می شود. اما اگر شل شدن پیچ باعث شکستگی اباتمنت، تاج یا حتی پایه ایمپلنت شده باشد، همه این اجزا باید تعویض شوند. در نهایت پس از درمان باید به طور دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامت ایمپلنت و فک خود اطمینان حاصل کنید.

خلاصه

شل شدن ایمپلنت دندان یکی از عوارض نادر جراحی ایمپلنت است. لق بودن ایمپلنت دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما نکته مهم بعد از رفع آن مراجعه به دندانپزشک مجرب و آموزش دیده برای درمان صحیح و به موقع است. درمان این عارضه ممکن است محدود به سفت کردن پیچ ایمپلنت، تعویض اباتمنت و روکش یا مصرف آنتی بیوتیک باشد یا ممکن است به دو یا چند عمل جراحی سرپایی نیاز داشته باشد.

همانطور که در این مقاله به آن پرداخته شد، دکتر حمیدرضا افضلی یکی از دندانپزشکان مجرب و آموزش دیده است که می توانید برای درمان لق شدن ایمپلنت دندان در تهران به آنها مراجعه کنید. دکتر افضلی با چندین سال سابقه در زمینه ایمپلنت دندان می تواند بهترین روش درمانی را برای شما در نظر بگیرد.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.