افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

چرا ایلان ماسک لایک ها را در پلتفرم X مخفی کرد؟

  • کد خبر : 299452
چرا ایلان ماسک لایک ها را در پلتفرم X مخفی کرد؟

بر اساس این تغییر جدید که قبلاً فقط برای مشترکین پریمیوم در دسترس بود، کاربران دیگر نمی‌توانند پست‌هایی را که دوست دارند ببینند. انگیزه اصلی این تصمیم حفظ حریم خصوصی افراد است. ماسک در توجیه این اقدام گفت: مهم است که به افراد اجازه دهیم پست ها را لایک کنند، بدون اینکه به آنها حمله […]

بر اساس این تغییر جدید که قبلاً فقط برای مشترکین پریمیوم در دسترس بود، کاربران دیگر نمی‌توانند پست‌هایی را که دوست دارند ببینند. انگیزه اصلی این تصمیم حفظ حریم خصوصی افراد است.

ماسک در توجیه این اقدام گفت: مهم است که به افراد اجازه دهیم پست ها را لایک کنند، بدون اینکه به آنها حمله کنیم.

هاوفی وانگ، یکی از مدیران ارشد در نگاتیو.

برخی از کارشناسان معتقدند که این تصمیم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. از جمله موارد دیگر، لایک های یک کاربر معیار خوبی برای درک علایق و سلایق آنها بود و به دیگران کمک می کرد تصمیم بگیرند که آیا آن شخص را دنبال کنند یا نه.

از طرفی بسیاری از کاربران این شبکه اعتراض خود را اعلام کرده و می خواهند گزینه ای اختیاری برای مخفی کردن لایک ها ارائه دهند. برخی نیز در مورد افزایش استفاده از ربات ها برای افزایش مشارکت هشدار داده اند.

ماسک قبلاً قصد داشت دکمه‌های لایک و ریتوییت را از این پلتفرم حذف کند و بیشتر روی بازدید و تعامل با پست‌ها تمرکز کند. تصمیم اخیر او نیز در همین راستا مورد توجه قرار می گیرد.

در نهایت باید دید پنهان کردن لایک ها چه تاثیری بر حریم خصوصی و آزادی بیان کاربران و همچنین بر اعتبار این شبکه اجتماعی در آینده خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=299452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.