افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

چرا انسان نباید جوجه تیغی بخورد؟

  • کد خبر : 378340
چرا انسان نباید جوجه تیغی بخورد؟

به گزارش رکنا، گورکن تنها کسانی نیستند که می توانند خارپشت دریایی آنهایی که به صورت توپ های کوچک جمع آوری می شوند را باز می کنند و می خورند، اما گاهی شکارچیان غیرمجاز نیز این کار را انجام می دهند. یک شکارچی متخلف به تازگی در فرانسه به دلیل شکار جوجه تیغی برای پختن […]

به گزارش رکنا، گورکن تنها کسانی نیستند که می توانند خارپشت دریایی آنهایی که به صورت توپ های کوچک جمع آوری می شوند را باز می کنند و می خورند، اما گاهی شکارچیان غیرمجاز نیز این کار را انجام می دهند.

یک شکارچی متخلف به تازگی در فرانسه به دلیل شکار جوجه تیغی برای پختن و خوردن آنها به زندان محکوم شده است. این مرد که در شبکه های اجتماعی مدعی بود پختن جوجه تیغی را بلد است، روز سه شنبه 12 مرداد 1393 دستگیر و به شش ماه حبس تعزیری و 6900 یورو جریمه محکوم شد.

حالا او باید این جریمه را به دلیل شکار نزدیک به 400 جوجه تیغی اروپایی به سازمان های غیردولتی بپردازد.

اما چرا شکار جوجه تیغی ممنوع است؟ جدا از طعم این پستاندار کوچک آسیب پذیر (که ما آن را امتحان نکرده ایم) و صرف نظر از ارزش غذایی بالقوه آن، آیا ما این حیوان را می کشیم و می خوریم؟

پاسخ قطعاً «نه» است، به چند دلیل. این پاسخ منفی به این دلیل نیست که آنها چهره ای بامزه دارند که جلب توجه می کند و نه به این دلیل که باید آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد که در فرانسه رایج و غیرقانونی است. دلیلش هم این نیست که تیغ هایشان خوب هضم نمی شود. مهمترین عامل در حفاظت از جوجه تیغی ها نقش مهمی است که آنها در اکوسیستم دارند.

نجات این پستاندار خاص و خاردار تقریباً برای اکوسیستم حیاتی است. به عنوان شکارچی حشرات و بی مهرگان کوچک، این رکاب ها به تنظیم جمعیت آفاتی مانند حلزون ها، کرم ها و آفات حشرات کمک می کنند. ناپدید شدن جوجه تیغی ها یا حتی کاهش تعداد آنها می تواند عواقب جدی برای کشاورزی داشته باشد و نیاز به استفاده از آفت کش های شیمیایی مضر برای محیط زیست را افزایش دهد.

جوجه تیغی های اروپایی از سال 1981 تحت عنوان حیوانات حفاظت شده در بسیاری از کشورهای قاره سبز مانند فرانسه تحت حمایت دولت قرار گرفتند. بر اساس قوانین، شکار، نگهداری یا کشتن آنها غیرقانونی و اکیدا ممنوع است.

این حیوانات بی ضرر و آسیب پذیر با نرخ تولید مثل پایین برای بقای خود نیاز به محافظت دارند. تهدیدهای اصلی آنها شامل از دست دادن زیستگاه، ماشین های چمن زنی، برخورد وسایل نقلیه، استفاده از آفت کش ها، کاهش جمعیت حشرات و تغییرات آب و هوایی است که خواب زمستانی آنها را مختل می کند.

شکار جوجه تیغی در گذشته از روی ناچاری و اکنون به عنوان یک سنت، به ویژه در میان جوامع عشایری رایج بوده و هست. اما گفته می شود که چشیدن طعم آن ارزش ریسک کردن را ندارد و پختن آن نیز دشوار است. بنابراین اگرچه انسان ها گاهی جوجه تیغی می خورند، اما خوردن آن ایده خوبی نیست.

یکی دیگر از دلایل مهم برای نخوردن این پستاندار مشکلات سلامتی است. جوجه تیغی ناقل بسیاری از بیماری ها از جمله سالمونلا و عفونت های باکتریایی مختلف است که می تواند به انسان منتقل شود.

به همه این دلایل، باور نمی شود که بخواهید جوجه تیغی بخورید.

منبع: راز بقا.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.