افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

چرا استخوان های زنان از مردان پوک تر می شود؟

  • کد خبر : 410216
چرا استخوان های زنان از مردان پوک تر می شود؟

آفتاب نیوز: دکتر جمیلا عطاپور در خصوص پوکی استخوان اظهار کرد: با افزایش سن به ویژه در زنان، شروع پوکی استخوان دور از انتظار نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه زنان در سن 50 سالگی یائسه می شوند و هورمون استروژن در آنها کاهش می یابد، افزود: ترشح هورمون استروژن از تخمک در استخوان […]

آفتاب نیوز:

دکتر جمیلا عطاپور در خصوص پوکی استخوان اظهار کرد: با افزایش سن به ویژه در زنان، شروع پوکی استخوان دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زنان در سن 50 سالگی یائسه می شوند و هورمون استروژن در آنها کاهش می یابد، افزود: ترشح هورمون استروژن از تخمک در استخوان سازی تاثیر مثبت دارد. بنابراین کاهش این هورمون باعث از بین رفتن توده استخوانی و تشدید و تسریع روند پوکی استخوان می شود.

عطاپور با بیان اینکه بیشتر روند پوکی استخوان ژنتیکی است، تصریح کرد: به همین دلیل در سن 60 تا 75 سالگی زنان اغلب حجم زیادی از توده استخوانی خود را از دست می دهند و این امری اجتناب ناپذیر است.

این متخصص داخلی تصریح کرد: بهترین راه این است که زنان از سنین پایین و قبل از 35 سالگی با مصرف کافی شیر و لبنیات و انجام فعالیت بدنی کافی حداکثر توده استخوانی را داشته باشند. همچنین اگر جذب ویتامین D کافی نباشد و تنباکو، الکل و برخی داروها نیز مصرف شود، حداکثر توده استخوانی تشکیل نمی‌شود و بعد از 35 سالگی پوکی استخوان شروع می‌شود.

عطاپور گفت: با تولد نوزاد غضروف های بدن او به تدریج به استخوان تبدیل می شود و این استخوان بندی تا سن 30 تا 35 سالگی ادامه دارد. البته استخوان بندی بعد از آن نیز انجام می شود، اما با توجه به اینکه بلعیدن استخوان در سنین بالا نیز انجام می شود، با مشکلات فوق، سرعت استخوان سازی به اندازه استخوان خوردن نخواهد بود.

این متخصص داخلی گفت: آمارها نشان می دهد سالانه 10 میلیون نفر در آمریکا به پوکی استخوان مبتلا می شوند و 18 میلیون نفر به سمت آن پیشرفت می کنند. همچنین در کشور ما زنان شرایط خوبی در این زمینه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مصرف لبنیات و جذب ویتامین D، پیاده روی روزانه به مدت نیم ساعت مورد تاکید است و افرادی که دارای عوامل خطر هستند باید بیشتر رعایت کنند و برنامه خود را تنظیم کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.