افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

چراغ سبز روشن شد؛ طوفان نقل و انتقالات در انتظار پرسپولیس و استقلال است

  • کد خبر : 165124
چراغ سبز روشن شد؛  طوفان نقل و انتقالات در انتظار پرسپولیس و استقلال است

آفتاب نیوز: تصمیم جدید کمیته استیناف مبنی بر بازگرداندن امتیاز کسر شده به دو باشگاه از سپاهان و پرسپولیس واکنش های متعددی را در پی داشته است. تیم های مدعی از جمله پرسپولیس و استقلال معتقدند بخشودگی این جریمه که قبلا در کمیته انضباطی تایید شده به نفع باشگاه سپاهان است و این تیم اصفهانی […]

آفتاب نیوز:

تصمیم جدید کمیته استیناف مبنی بر بازگرداندن امتیاز کسر شده به دو باشگاه از سپاهان و پرسپولیس واکنش های متعددی را در پی داشته است. تیم های مدعی از جمله پرسپولیس و استقلال معتقدند بخشودگی این جریمه که قبلا در کمیته انضباطی تایید شده به نفع باشگاه سپاهان است و این تیم اصفهانی از شرایط موجود بهره کامل برده است. به گفته منتقدان، سپاهان هم مانند دو تیم پایتخت سخت گیری لازم را برای رعایت حد قرارداد نداشت و موفق شد بازیکنان مورد نظر خود را که اکثرا جزو گران قیمت ترین های ایران هستند، جمع کند.

پرسپولیس و استقلال از ابتدای فصل همواره از این موضوع گلایه داشتند و با اشاره به اینکه قانون محدودیت قرارداد دست آنها را در تقویت این تیم بسته است. پرسپولیس قهرمان فعلی با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا تلاش زیادی کرد تا حداقل مجوز عبور از سقف یک مهاجم خارجی گران قیمت را بگیرد اما در نهایت ناکام ماند. استقلالی ها همانطور که از اظهارات سرمربی و مدیران این باشگاه نشان می دهد، سخت گیری در قرارداد بازیکنان و لطف آنها برای کاهش مبلغ قرارداد، تیم را نزدیک به سقف قرارداد جمع کرده و قراردادها را بسته است.

حالا این اتفاق جدید می تواند انقلابی بحث برانگیز در بازار نقل و انتقالات ایجاد کند. حالا مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وضوح متوجه شده اند که رعایت حداکثری یک «تظاهرات» است. موضوعی که در بیانیه ها و ارتباطات 2 باشگاه مذکور در روزهای اخیر به آن پرداخته و به آن اشاره شده است. این فکر اساسی به شرح زیر خواهد بود. بگذارید با توپ پر وارد بازار نقل و انتقالات شوند و از چرتکه برای خرید ستاره های گران قیمت استفاده نکنند. اگرچه پیش بینی می شود این تغییرات طوفانی در این نیم فصل اتفاق بیفتد، اما در مجموع بیش از 10 تغییر در 2 تیم مطرح پایتخت ایجاد خواهد شد.

استقلالی ها که طبق اعلام رسمی جواد نکونام خواهان 5 بازیکن جدید هستند، می توانند حساب و کتاب قبلی را رها کنند و به سراغ بازیکنان خارجی و ستاره های گران قیمت لیگ بروند. اگرچه در ابتدای فصل نسبت به دو رقیب دیگر فعالیت قوی در بازار نداشتند اما به بالای جدول رسیدند و حالا باید کمی کیف را شل کنند تا بتوانند در جدول بالا بروند. جواد نکونام درباره نیاز تیمش به خرید جدید می گوید: تیم ما برای نیم فصل باید تقویت شود و حداقل پنج بازیکن می خواهیم و امیدوارم جذب کنیم تا بتوانیم نیم فصل دوم بهتری داشته باشیم. فصل. تاکنون کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را کرده اند و هواداران نیز حمایت کرده اند.”

این صحبت ها قبل از لغو رای کمیته استیناف علیه سپاهان و پرسپولیس صورت گرفت. بدیهی است پس از آن نگاه نکونام و استقلال به بازار نقل و انتقالات مثل قبل نخواهد بود.

شرایط پرسپولیس هم به همین منوال است. یحیی از ابتدای فصل شاکی بود که بازیکنان مورد نظر او را در خدمت گرفته نشدند. او بارها مدیرعامل باشگاه را به سخره گرفته است که نتوانسته مانند رقبای خود استخدام کند. مسئولان پرسپولیس اما همیشه به بهانه اینکه این قانون سقف قرارداد را کوتاه می کند، از رعایت قانون صحبت می کردند. حالا که این رویه تغییر کرده، علاوه بر یحیی، هواداران پرسپولیس نیز انتظار عملکرد مدیریت این باشگاه را در واگذاری باشگاه دارند، بنابراین با ورود چهره های جذاب چهره این تیم تغییر محسوسی خواهد داشت. در نیم فصل دوم و آنها را به قهرمانی برگرداند، قهرمان لیگ برتر شود. پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون با بازیکنانی در چندین پست به خصوص در خط جلو و دفاع چپ مشکل داشته است اما مصدومیت چند بازیکن این باشگاه، بلاتکلیفی در مورد سربازی یکی دو بازیکن دیگر. و عملکرد ضعیف چند بازیکن در پست های مختلف به این امر کمک کرد و در مجموع این تیم حداکثر به 8 تغییر در قراردادها نیاز دارد.

حالا از آنجایی که ماجرای لیست کامل مربیان 2 تیم را با مشکل مواجه کرده است، گمانه زنی ها در مورد شروع و ورود سرخابی ها از این پس تشدید خواهد شد. وجه مشترک این رویداد یک چیز خواهد بود: بعید است که کسی سقف قرارداد را جدی بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.