افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

چالش “ورزشگاه” برای فصل آینده لیگ فوتبال/AFC: ورود VAR به ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 291417
چالش “ورزشگاه” برای فصل آینده لیگ فوتبال/AFC: ورود VAR به ایران – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، بیست و سومین دوره از فصل جاری لیگ برتر فوتبال با بزرگترین درگیری در خصوص عملکرد داوران به پایان رسید تا جایی که از نگاه باشگاه استقلال و برخی از هواداران این تیم، پرسپولیس به برتری رسید. قهرمانی با کمک داوران از سوی دیگر، پرونده فساد فوتبال که به سال […]

به گزارش خبرنگار مهر ، بیست و سومین دوره از فصل جاری لیگ برتر فوتبال با بزرگترین درگیری در خصوص عملکرد داوران به پایان رسید تا جایی که از نگاه باشگاه استقلال و برخی از هواداران این تیم، پرسپولیس به برتری رسید. قهرمانی با کمک داوران

از سوی دیگر، پرونده فساد فوتبال که به سال 1400 برمی گردد، راه را برای خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران و همچنین سه نفر دیگر از اعضای این کمیته باز کرد تا نسبت به داوران شک و تردید ایجاد کنند. عملکرد یک بار دیگر.

به همین دلیل استفاده از سیستم داوری ویدیویی دوباره مد شده است و به همین دلیل مهدی تاج سرپرست فدراسیون که پس از بازگشت به این سمت یکی از دغدغه های خود را استفاده از این ابزار برای لیگ برتر عنوان کرد. مسابقات. او با منتقدانش مشکل خواهد داشت. وعده ای که قرار بود در ابتدای بازگشت لیگ بیست و سوم محقق شود اما امکان نداشت بار دیگر موضوع را از ساختمان فدراسیون فوتبال بیرون بکشد.

باشگاه ها پول نداشتند، وزارت وارد عمل شد

باشگاه های لیگ برتری که موظف بودند ورزشگاه های خود را برای استفاده از سیستم VAR تجهیز کنند، به سازمان لیگ اعلام کردند که نمی توانند این مبلغ را پرداخت کنند، بنابراین فدراسیون فوتبال پس از رایزنی های انجام شده توانست با یکی از شرکت های مورد تایید فیفا قرارداد ببندد. با وجود تحریم های پولی، قرارداد این است که بتوانند سیستم داوری ویدیویی را در کشور معرفی کنند.

این امر به میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم های ایرانی در ورزشگاه آزادی و نقش جهان اصفهان با سیستم VAR فدراسیون فوتبال کمک کرد. تاج که دید بودجه هنگفتی بیش از 100 میلیارد تومان برای ورودی دستگاه های VAR برای پوشش تمامی مسابقات لیگ برتر ندارد، به وزارت ورزش رفت تا 110 میلیارد تومان از وزیر ورزش کیومرث بگیرد. هاشمی برای خرید هفت دستگاه VAR مجهز به جدیدترین سیستم روز دنیا از شرکت توسعه و تجهیز برای پرداخت هزینه این موضوع.

تاخیر مشکوک شرکت توسعه.

شرکت توسعه و تجهیز بدون مطرح کردن موضوع ورود تیم‌های VAR به کشور، در این مورد سکوت کرد تا اینکه صدای مدیران فدراسیون فوتبال در آمد و خواستار تجهیز ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌ها شد. مسابقات لیگ برتر. نمایش شرکت مذکور اما شرکت توسعه و تجهیز به این موضوع واکنشی نشان نداد تا اینکه وزیر ورزش طی مصاحبه ای با اشاره به پرداخت 110 میلیاردی خواستار تسریع در ورود دستگاه های VAR به شرکت توسعه و تجهیز شد.

اطلاعیه مهم فدراسیون به سازمان لیگ!

فدراسیون فوتبال ایران برای کاهش حواشی مربوط به داوری به طور قطعی اعلام کرده است که اجازه برگزاری مسابقات لیگ برتر فصل آینده بدون VAR را نخواهد داد. به همین دلیل ورزشگاه های میزبان لیگ بیست و چهارم باید به این سیستم مجهز شوند که در حال حاضر قرار است هفت ورزشگاه به سیستم فوتبال کشور مجهز شوند.

سازمان لیگ فوتبال همچنین به باشگاه ها اعلام کرده است که برای اعلام ورزشگاه های میزبان مسابقات فصل آینده خود باید مکان هایی را انتخاب کنند که تاییدیه فدراسیون فوتبال را دریافت کرده و به VAR مجهز شوند.

ورود AFC برای استانداردسازی

خبرنگار کسب گزارش داد مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از سه جلسه رایزنی با مدیریت عالی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی فوتبال، موفق شد آنها را برای بازدید از استادیوم های فوتبال متقاعد کند. تاج از یک تیم حرفه ای از AFC در زمینه استانداردسازی ورزشگاه ها برای برگزاری مسابقات رسمی دعوت کرد تا هیات نظارت به ایران بیاید و این موضوع را بررسی کند.

همچنین باید بررسی فنی این ناظران به باشگاه ها ارائه شود تا بتوانند قبل از شروع مسابقات لیگ برتر نسبت به جبران تمام کمبودها اقدام کنند، در غیر این صورت باید مسابقات خود را در ورزشگاه های مجاور که تاییدیه AFC را دریافت کرده اند برگزار کنند.

در حال حاضر 6 ورزشگاه آماده نصب تجهیزات هستند

ورزشگاه آزادی، نقش جهان اصفهان، فولاد آرنا اهواز، سردار شهید سلیمانی سیرجان، یادگار امام تبریز و فولاد شهر اصفهان از جمله ورزشگاه هایی هستند که در حال حاضر مکانی برای نصب سیستم داور تصویری دارند اما همچنان نیازمند دریافت تاییدیه از هیئت هستند. AFC قادر به استفاده از سیستم VAR باشد.

تمرین اجباری نیم فصل لیگ برتر

ورزشگاه های خانگی استقلال خوزستان، نساجی مازندران، ملوان بندر انزلی، هوادار، خیبر خرم آباد، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان امیدوارند با استفاده از VAR میزبانی بازی های خود را داشته باشند اما در بررسی های اولیه ناظران فنی داخلی این کار را انجام نمی دهند. رعایت هر یک از شرایط لازم تا این امکان که با نصب VAR و الزام استفاده از آن با شروع لیگ بیست و چهارم، مجبور شوند به استان های همجوار با ورزشگاه های مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا بروند.

چالش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.