افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

چالش فروش نفت خام پیش روی صنعت میگو

  • کد خبر : 120029
چالش فروش نفت خام پیش روی صنعت میگو

بازار؛ گروه استان ها: با توسعه آبزی پروری در گلستان به ویژه ایجاد مزرعه پرورش میگو، این استان به یکی از قطب های صیادی کشور تبدیل شده و در سال های اخیر صادرات این محصولات به کشورهای دیگر درآمد ارزی خوبی داشته است. اما با ورود کشورهای جدیدی مانند اکوادور، عربستان سعودی، تایلند و سایر […]

بازار؛ گروه استان ها: با توسعه آبزی پروری در گلستان به ویژه ایجاد مزرعه پرورش میگو، این استان به یکی از قطب های صیادی کشور تبدیل شده و در سال های اخیر صادرات این محصولات به کشورهای دیگر درآمد ارزی خوبی داشته است.

اما با ورود کشورهای جدیدی مانند اکوادور، عربستان سعودی، تایلند و سایر کشورها به بازارهای جهانی و عرضه فراوان محصولات ماهی به ویژه میگو، این محصول مانند سال های گذشته رونق نداشته و با افزایش عرضه این محصول محصول، قیمت این محصول کاهش و تقاضا در بازار جهانی کاهش یافته است.

در حال حاضر 80 درصد میگوی تولیدی گلستان به خارج از کشور صادر می شود و شیلات استان به دنبال تولید 17 هزار و 250 تن میگو در راستای طرح پرورش میگو در افق 1404 است. اما با توجه به ورود کشورهای جدید در این زمینه ، شاید بهتر است شیلات گلستان در کنار توسعه طرح های پرورش میگو به دنبال سرمایه گذاری در فرآوری این محصول باشد تا بار دیگر در بازارهای جهانی صدای خود را داشته باشیم. .

در همین راستا با «مرتضی مقدادی» مدیر کل شرکت پایا انرژی و هلدینگ بین‌المللی ITS که در زنجیره تولید، تکمیل و بازاریابی محصولات پروتئینی فعالیت می‌کند، گفت‌وگو کرده‌ایم تا به نقد نقاط قوت و ضعف پرورش میگو بپردازیم. و صادرات در گلستان و بررسی.

* توانمندی های گلستان در حوزه ماهیگیری و کشاورزی را چگونه ارزیابی می کنید؟

استان گلستان یکی از قطب های تولید محصولات شیلاتی به ویژه میگو است. گلستان جاذبه های زیادی دارد به همین دلیل جذب این استان شدیم و به دلیل وجود سایت میگوی گمیشان و همچنین استخرهای پرورش ماهی در استان، تشویق شدیم به این استان سفر کنیم، سرمایه گذاری کنیم و فرآوری پیچیده میگو را راه اندازی کنیم. در مرداد 1402 با همکاری یکی از دوستان سرمایه گذار تجهیز شد.

ظرفیت استان گلستان بسیار بالاست و از نظر امکانات تولیدی و تولیدی، آنچه این استان را در زمینه پرورش میگو موفق می کند، پایین بودن بیماری میگو است. آلودگی که از بوشهر تا چابهار و به ویژه در منطقه بندرعباس وجود دارد در این استان وجود ندارد و میزان تلفات محصول کمتر است.

ظرفیت استان گلستان بسیار بالاست و از نظر امکانات تولیدی و تولیدی، آنچه این استان را در زمینه پرورش میگو موفق می کند، پایین بودن بیماری میگو است.

سرمایه گذاری در میدان میگو در گلستان روز به روز در حال افزایش است و استانداری نیز زمین هایی را برای سرمایه گذاران در این زمینه در نظر گرفته است و شیلات گلستان تلاش های خوبی در این زمینه داشته و اقدامات در این زمینه روز به روز در حال توسعه است.

علاوه بر مزیت هایی که گلستان از نظر اقلیمی و دما دارد، مشکل سرد شدن ناگهانی هوا در اواخر شهریور است که باید برداشت و صید شود، زیرا با دمای پایین تلفات میگو افزایش می یابد. .

پرورش میگو یک شغل پر استرس و استرس زا است، اما شغلی است که پول در می آورد. بنابراین با همه خوبی ها و بدی ها در کنار هم باعث ورود مردم به این عرصه می شود که اگر به خوبی انجام شود به اقتصاد استان کمک می کند.

* چه توصیه ای به تولیدکنندگان برای فروش بهتر دارید؟

ما در دنیایی زندگی می کنیم که دائماً در حال تغییر است و زمانی می توانیم در بازار و تجارت موفق باشیم که با این تغییرات ادغام شده و هماهنگی داشته باشیم.

اکوادور، رقیب جدی در بخش میگو و با عرضه فراوان، قیمت این محصول را در سراسر جهان به دو دلار و 50 سنت کاهش داده است. این اتفاق غیرقابل پیش بینی بود و هم اکنون سردخانه از شهرستان بندرگز تا علی آباد و بندرترکمن مملو از میگو است اما مشتری ندارد.

این مسائل به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و بسیاری از ما برای فروش درخواست کمک کرده ایم. از طریق مشاوره توانستیم بازار فروش خوبی برای برخی محصولات پیدا کنیم، اما این یک راه حل نیست، بلکه یک اقامت موقت است.

شاید برای امسال و چند سال دیگر شرکت هایی وارد این بازار شوند و محصول با قیمت کمتر یا بالاتر خریداری و صادر شود و یا محصول در داخل کشور استفاده شود اما با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد. باید چاره ای اندیشیده شود تا بازار فروش این محصول تا چند سال آینده تحت کنترل بماند.

در گذشته میگو یک تولید سودآور بود، اما اکنون هر چه بیشتر پیشرفت کنیم، رقبای بیشتری وجود دارد. تایلند و هند به تازگی وارد عرصه تولید میگو شده اند. این موضوع چالشی برای تولیدکننده ملی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

* راهکار حل این چالش چیست؟

میگو را صید و منجمد می کنیم و به صورت خام صادر می کنیم در حالی که محصول با ارزش افزوده قابل فرآوری است. از طریق فرآوری یا طعم‌دهی می‌توانیم محصولاتی با ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم، اما متأسفانه تولید میگو در این استان محدود به بخش بسته‌بندی است و فرآوری خاصی انجام نمی‌شود.

از طریق فرآوری یا طعم‌دهی می‌توانیم محصولاتی با ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم، اما متاسفانه تولید میگو در این استان از نظر بسته‌بندی با مشکل مواجه است و فرآوری خاصی انجام نمی‌شود.

امکاناتی در شرکت ما وجود دارد که در وب سایت شرکت ارائه می دهیم و فعالیت هایی را می توانیم به خطوط تولید موجود اضافه کنیم که می تواند سبد محصولات را متنوع کند.

عمان نمی خواهد ماهی یا میگو را منجمد کند. آنها به محصولات مختلفی نیاز دارند که بتوانیم در استان تولید کنیم، محصولاتی که فرآوری شده و ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و بهتر صادر شود.

شروع این کار کمی سخت است چون هنوز ذهنیتی وجود ندارد اما اگر به بوشهر و استان هرمزگان سفر کنید گروهی مشابه را می بینید که با شرایط اقتصادی بسیار خوبی در این زمینه فعالیت کردند و رشد کردند.

* شرکت پایا انرژی عمدتا در چه زمینه هایی فعال است؟

تمرکز ما عمدتا بر روی تولید محصولات دریایی مانند میگوی خام یا فرآوری شده است. همچنین در زمینه تجهیز شرکت های فعال در این زمینه از طریق شرکت پایا انرژی به یخچال، سردخانه و دستگاه های فرآوری اعم از پخت و پز و نیمه پخت محصول فعالیت می کنیم. ما همچنین با هلدینگ ITS با همکاری یک شرکت قطری در بازاریابی بین المللی فعال هستیم.

حوزه فروش محصولات ما در منطقه خلیج فارس روسیه و بخشی از اروپای غربی واقع شده است و از این طریق محصولات شرکت هایی که تجهیزات آنها را برای فرآوری نصب می کنیم نیز به فروش می رسانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.