افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

“چادرملو” از رتبه دوم تولید کنسانتره هم اکنون 17 درصد از مواد اولیه فولاد را تامین می کند.

  • کد خبر : 397274
“چادرملو” از رتبه دوم تولید کنسانتره هم اکنون 17 درصد از مواد اولیه فولاد را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یزد، توسعه پایدار به معنای رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است که پاسخگوی نیازهای نسل کنونی باشد بدون اینکه توانایی نسل های آینده در رفع نیازهای شما به خطر بیفتد. یکی از پیش نیازهای اساسی برای دستیابی به […]

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یزد، توسعه پایدار به معنای رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است که پاسخگوی نیازهای نسل کنونی باشد بدون اینکه توانایی نسل های آینده در رفع نیازهای شما به خطر بیفتد. یکی از پیش نیازهای اساسی برای دستیابی به توسعه پایدار، فراهم کردن زیرساخت های کافی است.

زیرساخت ها شامل شبکه های حمل و نقل، انرژی، آب و فاضلاب، ارتباطات و فناوری اطلاعات است. عدم توجه به این زیرساخت ها می تواند موجب کندی توسعه کشور شود، زیرا بدون زیرساخت های قوی و کارآمد، اجرای طرح های عمرانی با چالش های جدی مواجه می شود و بهره وری کاهش می یابد. بنابراین سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای دستیابی به توسعه پایدار ضروری است.

از این حیث مدیران شرکت چادرملو با آگاهی از اهمیت حیاتی اقتصاد غیرنفتی و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری تصمیم به سرمایه گذاری کلان در حوزه های مختلف زیرساختی گرفتند. این سرمایه گذاری ها شامل تامین برق، آب و لجستیک است که از نیازهای اساسی توسعه پایدار و رشد اقتصادی است.

تامین برق پایدار و مطمئن یکی از مهمترین عوامل در تضمین عملکرد مستمر و بدون وقفه صنایع مختلف می باشد. همچنین دسترسی به منابع آب کافی و مدیریت بهینه آنها برای فعالیت های صنعتی و کشاورزی ضروری است. علاوه بر این، لجستیک کارآمد و بهینه نقش مهمی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری ایفا می کند.

با این اقدامات، Compañía Chadormelo نه تنها به دنبال برآوردن نیازهای زیرساختی خود است، بلکه به توسعه و تقویت زیرساخت های ملی نیز کمک می کند. این رویکرد علاوه بر افزایش رقابت پذیری شرکت، به تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور نیز کمک می کند. در نهایت این سرمایه گذاری ها می تواند الگویی برای سایر شرکت ها و صنایع کشور باشد تا به سمت اقتصاد غیرنفتی و توسعه پایدار حرکت کنند.

نیروگاه سیکل ترکیبی

شرکت چادرملو در حال حاضر دارای واحد نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 مگاوات است. این شرکت برای تضمین پایداری نیازهای برقی خود تصمیم به اجرای واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی جدید به ظرفیت 546 مگاوات گرفته است. فاز اول این نیروگاه که شامل یک واحد گاز به ظرفیت 183 مگاوات است، امسال و قبل از پیک مصرف برق در 10 خرداد ماه به بهره برداری رسید. پیش بینی می شود در روزهای آینده فاز دوم این نیروگاه که خودکفا است به بهره برداری برسد.

این اقدام در فاز اول با کمک پیمانکاران کشوری و استفاده از فناوری و قطعات بومی سازی شده توسط صنعتگران کشورمان در مدت 9 ماه به پایان رسید که رکوردی نادر است. با اجرای این دو فاز در مجموع 366 مگاوات برق تامین می شود. بنابراین شرکت چادرملو در سال های آینده با قطعی برق در بخش تولیدی مواجه نخواهد شد.

این سرمایه گذاری ها نه تنها به ثبات و افزایش ظرفیت تولید برق این شرکت کمک می کند، بلکه به توسعه زیرساخت های ملی و تقویت اقتصاد غیرنفتی کشور کمک می کند. این رویکرد می تواند الگویی برای سایر شرکت ها و صنایع کشور باشد تا به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

در کنار این رویکرد، گروه چادرملو یکی از معدود واحدهای فولادی محسوب می شود که امسال توانسته است حتی در تابستان بدون توقف به تولید فولاد خود ادامه دهد. این شرکت با تلاش پرسنل خود نزدیک به 10 درصد بیش از برنامه اعلام شده به سازمان بورس تولید کرد. این موفقیت نشان دهنده تعهد کارکنان چادرملو است. گروه چادرملو در سال جهش تولید با برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع به اهداف خود دست یافت و رکوردهای جدیدی در تولید فولاد به ثبت رساند. بدون شک این دستاوردها به رشد شرکت و تقویت اقتصاد ملی کمک می کند.

وارد بازار سهام شوید
شرکت چادرملو پذیرفته شده در بورس کشور در سال گذشته جایگاه های برتر تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داد. این شرکت در تولید کنسانتره رتبه دوم، در تولید گندله ششم، در تولید آهن اسفنجی پنجم و در تولید فولاد رتبه هفتم را به خود اختصاص داد. همچنین چادرملو حدود 17 درصد از مواد اولیه فولاد کشور را در بخش کنسانتره تامین می کند. این دستاوردها نشان دهنده تعهد و تلاش مستمر این شرکت برای بهبود کیفیت و افزایش تولید است.

همچنین امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو چندی پیش اعلام کرد: پس از بهره برداری از فاز اول نیروگاه گاز شماره دو، چادرملو تا پایان فصل بهار ظرفیت 183 مگاوات را دریافت خواهد کرد. و به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود که از بروز قطعی برق از جمله خسارات وارده به واحدهای صنعتی این شرکت به ویژه در ایام پیک تابستان جلوگیری می کند.

از این رو با تلاش مستمر کارگران عرصه ساخت و ساز شرکت چادرملو و درایت مدیران این مجموعه و با بهره گیری از پیمانکاران داخلی “گروه مپنا و…” ساخت و راه اندازی شد. واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی جدید چادرملو چند ماه جلوتر از برنامه زمان بندی شده است و پیش بینی می شود تکمیل و هماهنگ شود.

چادرملو با استفاده از فناوری های پیشرفته و نیروی انسانی متخصص توانسته به این موفقیت ها دست یابد. این شرکت به دنبال توسعه پایدار و افزایش حضور خود در بازارهای ملی و بین المللی است. افتخارات به دست آمده حاصل برنامه ریزی دقیق و مدیریت کارآمد است که به رشد و توسعه صنعت فولاد کشور کمک می کند. این موفقیت ها یکی از افتخارات بزرگ چادرملو محسوب می شود و نشان دهنده نقش مهم این شرکت در اقتصاد ملی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.