افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
9

پیگیری فشار خون شریانی ریوی

  • کد خبر : 11957
پیگیری فشار خون شریانی ریوی

اگر فشار خون شریانی ریوی (PAH) دارید، ممکن است زندگی فعال و پرباری داشته باشید. نکته کلیدی این است که از نزدیک با یک متخصص، معمولا یک پزشک ریه (ریه شناس) یا یک پزشک قلب (متخصص قلب) کار کنید. «متخصصان قلب و عروق که این کار را انجام می‌دهند، از تأثیر آن بر ریه‌ها و […]


اگر فشار خون شریانی ریوی (PAH) دارید، ممکن است زندگی فعال و پرباری داشته باشید. نکته کلیدی این است که از نزدیک با یک متخصص، معمولا یک پزشک ریه (ریه شناس) یا یک پزشک قلب (متخصص قلب) کار کنید.

«متخصصان قلب و عروق که این کار را انجام می‌دهند، از تأثیر آن بر ریه‌ها و متخصصان ریه که این کار را انجام می‌دهند، از تأثیر آن بر قلب قدردانی می‌کنند. متخصصان فوق‌العاده زیادی وجود دارند.

از آنجایی که PAH وضعیتی است که می تواند در طول زمان بدتر شود، انجام آزمایش های پزشکی خاص هر چند ماه یکبار مهم است. اینها به پزشک شما کمک می کند تا بفهمد که درمان های شما چقدر خوب کار می کنند یا خیر.

گارفیلد می‌گوید: «این بیماری مانند یک بیماری نیست: شما فقط وارد نمی‌شوید، بلکه با یک قرص شروع می‌کنید و کارتان تمام می‌شود.

دو آزمایشی که ممکن است متخصص شما تجویز کند، آزمایش 6 دقیقه پیاده روی و اکوکاردیوگرافی است.

تست پیاده روی ۶ دقیقه ای چیست؟

هدف این است که به سادگی تا جایی که می توانید با سرعت عادی به مدت 6 دقیقه راه بروید. مسیری که روی آن راه می روید، سطح صاف و سختی در داخل خانه است، و می تواند به اندازه یک راهروی 100 فوتی با صندلی یا مخروطی باشد که به جلو و عقب می روید.

گارفیلد می‌گوید: «شما ۶ دقیقه در یک مسیر مشخص راه می‌روید، و ما نظارت می‌کنیم که سطح اکسیژن شما چگونه این راه رفتن را کنترل می‌کند و چه اتفاقی برای ضربان قلب شما می‌افتد.

فشار خون، نبض و سطح اکسیژن شما قبل از شروع راه رفتن اندازه گیری می شود. از شما خواسته می شود که میزان احساس خستگی خود را ارزیابی کنید و آیا در تنفس مشکل دارید یا خیر.

هنگامی که شروع به راه رفتن کردید، فردی که شما را آزمایش می کند به شما اطلاع می دهد که بعد از گذشت هر دقیقه چقدر زمان باقی مانده است. کم کردن سرعت، استراحت یا توقف در هر نقطه اشکالی ندارد. اگر علائمی مانند درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی دارید، به آنها اطلاع دهید. در صورت نیاز فورا آماده کمک به شما خواهند بود.

پس از اتمام 6 دقیقه، دوباره از شما می خواهند که میزان تنفس و خستگی خود را ارزیابی کنید و میزان راه رفتن شما را اندازه گیری می کنند. آنها ممکن است سطح اکسیژن شما را اندازه گیری کنند و نبض شما را نیز بررسی کنند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=11957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.