افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

پیگیری حل مشکل ثبت تلفن همراه در کمیسیون اصل 90

  • کد خبر : 389938
پیگیری حل مشکل ثبت تلفن همراه در کمیسیون اصل 90

به گزارش بازار، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این جلسه با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. گروه ستاد ترافیک، سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی طرح ثبت نام دستگاه های […]

به گزارش بازار، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این جلسه با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. گروه ستاد ترافیک، سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی طرح ثبت نام دستگاه های سیم کارت (ثبت نام) و رفع مشکلات آنها، اجرای تکالیف قانونی مربوط به توسعه شبکه فیبر نوری کشور و آدرس دهی انجام شد. مشکلات کارکنان مخابرات

وی با اشاره به شکایات واصله به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در خصوص ثبت گوشی تلفن همراه، گفت: این طرح یکی از موفق ترین طرح هایی است که در مبارزه با قاچاق اجرا شده و توانسته 90 درصد بازار را ساماندهی کند. . که کالای قاچاق است اما متاسفانه در دو سال اخیر خلأهایی در این طرح مشاهده شده است که اجرای این سیاست را برای دولت غیرممکن کرده است و کمیسیون به دنبال حل این مشکل است.

پژمانفر توضیح داد: در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات برنامه خود را برای حل این مشکلات ارائه و گزارش آخرین اقدامات ظرف یک هفته کاری به کمیسیون ارسال شود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی ورود گوشی های تلفن همراه به کشور به صورت قانونی، رجیستر نشدن آن است در حالی که برخی از گوشی های لوکس آمریکایی موجود در بازار را می توان با پرداخت هزینه رجیستر کرد. در این جلسه مقرر شد وزیر ارتباطات ظرف یک هفته گزارشی در این زمینه به کمیته ارائه کند.

پژمان فر درباره توسعه شبکه فیبر نوری گفت: امروزه همه از طریق شبکه اینترنت بی سیم (وای فای) خدمات دریافت می کنند، در حالی که در ایران هنوز ارائه این خدمات از طریق سیم کارت تلفن رایج است. وضعیت اجرای پروژه شبکه فیبر نوری در کشور مشخص نیست بنابراین باید افق کاری وزارت ارتباطات مشخص شود.

وی مشکل اصلی اجرای این طرح ها را در کلانشهرها و شهرهای بزرگ دانست و گفت: این طرح ها در روستاها و شهرهای کوچک به راحتی امکان پذیر است. در این زمینه برخی اقدامات موازی و سلیقه ای باعث شده است که کار پیشرفت مناسبی نداشته باشد و فقط برای کشور هزینه داشته باشد.

پژمان فر خاطرنشان کرد: ما اعتقادی به انحصار فضا نداریم، اما با مدیریت وزارت ارتباطات باید از ظرفیت های موجود در این زمینه به درستی استفاده شود که از این حیث همکاری و همکاری همه نهادهای ذیربط برای اجرا ضروری است. پروژه شبکه فیبر نوری در کشور یافت می شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص مطالبات کارکنان بازنشسته مخابرات گفت: مخابرات در قبال کارکنان خود وظایفی دارد و از آنجایی که چند نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت از سوی دولت معرفی شده اند، می توانید با وزیر ادامه دهید و به زودی گزارش شما را دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر مجلس با افزایش درآمد آبونمان به وزارت ارتباطات کمک اعتباری کرده است بنابراین این وزارتخانه می تواند مشکل کارکنان خود را از این طریق حل کند. با مدیرکل مخابرات و نمایندگان دولت جلسه ای خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.