افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

پیگیری ابطال مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

  • کد خبر : 249389
پیگیری ابطال مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی با بیان اینکه کارگران نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارند و نیاز است مجلس و دولت برای رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام دهند. وی با […]

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی با بیان اینکه کارگران نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارند و نیاز است مجلس و دولت برای رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی از این دست گفت: یکی از مشکلات کارگران نبود امنیت شغلی است. اگر کارگری در گروهی با مدت قرارداد معین کار کند و امنیت شغلی نداشته باشد، مشکلاتی در او ایجاد می شود. زندگی و کار بدون شک

رئیس کمیته شورای مجلس اصلاح برخی از قوانین مربوط به حوزه کارگری را ضروری دانست و گفت: اصلاح چندین قانون کار از جمله امنیت شغلی و قراردادهای کار معین ضروری است. زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگران شاهد افزایش بهره وری و تولید خواهیم بود و همچنین به کارفرمایان تولیدی اطمینان خاطر می دهد که رفع این مشکلات نیازمند تفاهم و تعامل بخش های مختلف است.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه حمایت از کارگران اصلاح “قانون کار” است که نیازمند همکاری بخشهای مختلف است، تصریح کرد: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران باید قراردادهای موقت به قرارداد دائم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران ضروری است، گفت: جلسات برگزار شده باید با هدف ارائه راهکار برای رفع مشکلات کارگران و تلاش در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی تصریح کرد: این طرح با وجود مخالفت برخی نمایندگان به تصویب رسید; پیش بینی می شود در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مصوبه، مصوبه لغو و به حالت قبل بازگردد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.