افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

پیمودن راه نرفته یک ارزش است خواهش سیاسی جمهوری اسلامی مخالفت با نظم غلط جهانی است

  • کد خبر : 374976
پیمودن راه نرفته یک ارزش است خواهش سیاسی جمهوری اسلامی مخالفت با نظم غلط جهانی است

به گزارش بازار، در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت، صبح امروز چهارشنبه مهر 1303 با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. چرا گزارش مقدس جنگ و حوادث دفاعی؟ دو موضوع مهم برای مخاطب امروز رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: امروز […]

به گزارش بازار، در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت، صبح امروز چهارشنبه مهر 1303 با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

چرا گزارش مقدس جنگ و حوادث دفاعی؟ دو موضوع مهم برای مخاطب امروز

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: امروز برای ما مناسب است که موضوع دفاع مقدس عمدتاً دو موضوع را به مخاطبان ارائه کنیم:

1- یکی دلیل جنگ 8 ساله. نسل جوان ما که دوران جنگ و دوران انقلاب را درک نکرده است، باید بداند که چرا جمهوری اسلامی وارد نبردی شد که هشت سال طول کشید. هشت سال زمان کمی نیست. همه ارکان کشور و امکانات کشور در خدمت دفاع از کشور است. دلیل ورود ما به جنگ چه بود؟

2- دومین موضوعی که افکار عمومی امروز باید به آن توجه کنند نوعی گزارش جنگ، گزارش جنگ است.

گیرندگان این کلمات نسل جوان، نسل جوان آینده، فرزندان شما هستند. همه باید در مورد این مسائل فکر کنند، کار کنند و مطالعه کنند.

دلایل جنگ تحمیلی; نقش ابرقدرت ها در آغاز جنگ.

رهبر انقلاب افزودند: در این سؤال که چرا جنگ; چرا جنگ تحمیلی شروع شد؟ انگیزه حمله به مرزهای ایران انقلابی فقط مختص صدام و حزب بعث نبود. رهبران نظم جهانی در آن زمان انگیزه های بسیار بیشتری نسبت به صدام برای شروع این جنگ داشتند. آن روز دو قدرت بزرگ در دنیا وجود داشت و هر کدام عواقبی داشت، آن دو قدرت آمریکا و شوروی سابق بودند. دولت ها، نظام های سیاسی، تقریباً همه آنها در این موضوع انگیزه داشتند. جمهوری اسلامی، ایران اسلامی برای آنها عنصری غیرقابل تحمل بود.

وی خاطرنشان کرد: اما چرا ایران اسلامی برای آنها غیرقابل تحمل بود؟ آن روز ما علیه کسی عمل نکردیم! امروز به ما می گویند فلانی راکت دادی، فلانی را پهپاد دادی. علت دشمنی آن روز که این حرف ها نبود، چه بود؟ دلیل آن هم این بود که در این نقطه حساس جهان، یک انقلاب مردمی منحصر به فرد پدید آمده بود و تفکر جدیدی برای اداره جهان ارائه می کرد. نظم حاکم بر جهان در آن زمان نمی توانست این طرز تفکر جدید را تحمل کند. آن روز، جهان تحت سلطه بود. البته امروز هم وجود دارد، اما آن روز در برابر این نظم باطل و ویرانگر فضایل نه سخنی بود، نه فریادی، نه موضع روشنی. نظم جهان نظم سلطه بود. تسلط یعنی چه؟ نظام سلطه یعنی دنیا به دو قسمت تقسیم می شود، برخی کشورها مسلط هستند و برخی تحت سلطه، تقسیم سومی وجود ندارد. جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی فریاد آشکاری در برابر این دستور بود.

مخالفت جمهوری اسلامی با سلطه ابرقدرت ها در اوایل انقلاب انگیزه حمله به ایران شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: جمهوری اسلامی حرف تازه‌ای برای این دستور غلط بود. ظالمان جهان، حاکمان جهان، این را تحمل نمی کنند. آنها می دانستند که این کلمه، این فکر، خاصیت توسعه در دنیا را دارد. درست فهمیدند و توسعه پیدا کرد، این فکر در دنیا رشد کرد و ملت ها را جذب کرد. این روزها بعضی ها از درون خودمان جمهوری اسلامی را مقصر می دانند که جمهوری اسلامی برای دنیا بد است و با دنیا قهر کرده است. این خلاف واقع است، چنین چیزی وجود ندارد. اگر این بدان معناست که ما کار سیاسی، کار اقتصادی، تعامل و سفر با دنیا نداریم، واضح است که خلاف واقعیت است.

وی در ادامه افزود: امروز با مجموعه هایی کار می کنیم که بیش از نیمی از جمعیت جهان در این مجموعه ها در این کشورها زندگی می کنند. ما سفر می کنیم، تعامل می کنیم، تجارت می کنیم. نه، آن شوخی هایی که گاهی از بعضی ها می بینید که می گویند: «خداوندا با همه قهریم، با همه بدیم»، نه، با همه قهر نیستیم، بد نیستیم. اگر مقصود همین باشد، درست نیست. اگر منظور این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم، بله درست است. امروز هم مثل اول انقلاب با نظام سلطه خود مخالفیم. ما با سلطه آمریکا مخالفیم.

امروز اتحاد جماهیر شوروی دیگر وجود ندارد. اما آمریکا در راس کشورهای غربی قرار دارد. ما نتایج اقدامات آنها را می بینیم، جنگ هایی که رخ می دهد، جنایاتی که رخ می دهد، تبعیض هایی که رخ می دهد، ملت هایی که تحت فشار هستند، ما مخالف این هستیم. ما مخالفت خود را آشکارا اعلام می کنیم. آن روز انگیزه حمله به مرزهای ایران شد. امروز به برکت جایگاه ملت ایران و حضور مقتدرانه ملت ایران در سناریوهای مختلف، دیگر شهامت حمله به مرزها را ندارند. از طرفی به شیطنت و دشمنی و لجاجت مشغولند.

مشکل مخالفان ایران انرژی هسته ای و حقوق بشر نیست، مشکل آنها مذاکرات جدید و جاذبه های سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی برای ملت های جهان است.

رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت گفتند: صدای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی صدایی صریح در برابر نظم غلط جهانی بود که علیه آن بودند و هستند. ما باید این را کاملاً درک کنیم، بحث انرژی هسته ای، حقوق بشر و حقوق زنان نیست، آنها بهانه هستند. مشکل این است که یک کلمه جدید به نظم جهانی فاسد و تبعیض آمیز که بر جهان امروز حاکم است، بیاوریم. آنها با این اختلاف دارند، مخالف این هستند و تا زمانی که جمهوری اسلامی و ملت ایران حرف محکم آنها را نپذیرند، این مخالفت حل نمی شود.

وی تاکید کرد: جاذبه های جمهوری اسلامی تاثیر زیادی داشت، یعنی آنها را به وحشت انداخت. در جمهوری اسلامی دو نوع جاذبه وجود داشته و دارد و این دو نوع جاذبه باید حفظ شود. ملت ها را به سمت خود می کشاند، یک جاذبه سیاسی، یک جاذبه معنوی. جاذبه سیاسی در برابر نظم غلط جهانی همین بود، جاذبه سیاسی دارد. ملت‌ها بر خلاف قدرت‌ها، بر خلاف دولت‌ها، به این جاذبه سیاسی گرایش دارند. جاذبه معنوی همان توجه به ایمان الهی است، ایمان دینی، در نظام اسلامی این جاذبه را دارد، جاذبه زیادی دارد. در این دنیای مادی، جوانان کشورهای به اصطلاح پیشرفته و متمدن احساس پوچی می کنند. خود دانشمندان و متفکران امروز می گویند، احساس پوچی می کنند، احساس بی فایده ای می کنند، روز به روز خودکشی ها بیشتر می شود. ایمان دینی به آنها احساس پناهندگی می دهد، دلشان را گرم می کند، احساس دینی از ویژگی های آنهاست.

مردانی که وارد جنگ شدند عارف الهی شدند.

رهبر انقلاب در این دیدار گفتند: در گزارش توجیهی می گوییم این جنگ فقط برای دفاع از وطن نبوده است. البته دفاع از وطن یک ارزش است. در این شکی نیست اما موضوع این جنگ بالاتر از این حرف ها بود. دفاع از اسلام بود. طبق قرآن عمل می کرد. این جنگ راهی را طی کرد که در تفاسیر و ادبیات دینی، جهاد در راه خدا نامیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، جهاد در راه خدا بود، انقلاب را زنده نگه داشت، ملت ایران را گرامی داشت، روحیه معنوی را در کشور ارتقا داد، جوهره واقعی انسانیت و ایمان را در جوانان زنده کرد.
جوانانی که به میدان نبرد رفتند از مردم عادی به اولیای الهی رسیدند. مردانی که وارد میدان جنگ شدند با نگاهی ساده و معمولی به مسائل دینی همچون یک عارف الهی و روحانی از میدان جنگ خارج شدند. امام بزرگوار ما یک عارف بزرگ، یک انسان بزرگ بود. ایشان خطاب به خیلی از بزرگان به طور کلی فرمودند: 70 سال عبادت کردید، خدا قبولتان کند، بروید وصیت نامه شهدا را بخوانید.

حوادث امروز لبنان و فلسطین مانند دفاع مقدس ما جهاد فی سبیل الله است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: امروز حادثه‌ای شبیه دفاع مقدس ما در لبنان و فلسطین در حال وقوع است. این حوادث در لبنان و فلسطین شبیه حوادث جنگ تحمیلی جهاد فی سبیل الله است.

آنها تأکید کردند: حکم نهایی شرع این است که بر همه واجب است که در بازگرداندن فلسطین و مسجد الاقصی به مسلمانان و صاحبان اصلی آنها کمک کنند. یک حرکت الهی در اینجا در حال وقوع است. مردم فلسطین و غزه به نام خدا به معنای واقعی کلمه می جنگند. حزب الله لبنان که به خاطر غزه از خود محافظت می کند و در معرض این حوادث تلخ قرار دارد، در حال جهاد فی نام الله است.

برای انتخابات بعدی، دولت فعلی آمریکا باید نشان دهد که در جنگ علیه رژیم صهیونیستی پیروز شده است.

رهبر انقلاب فرمودند: در این نبرد امروز لبنان و فلسطین، دشمن کافر و خبیث بزرگترین تجهیزات را در اختیار دارد. آمریکا پشتش است، آمریکایی ها می گویند: ما درگیر نیستیم، اطلاعات نداریم، برعکس می گویند! هر دو می دانند، درگیر هستند و به پیروزی رژیم صهیونیستی نیاز دارند.
برای انتخابات بعدی، دولت فعلی آمریکا باید نشان دهد که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در آن پیروز شده است. البته او به آرای مسلمانان آمریکایی نیز نیاز دارد، بنابراین وانمود می کند که در این کار دخالتی ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.