افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

پیش بینی ChatGPT؛ بعد از هوش مصنوعی، کدام فناوری بیشترین تاثیر را روی ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

  • کد خبر : 21318
پیش بینی ChatGPT؛  بعد از هوش مصنوعی، کدام فناوری بیشترین تاثیر را روی ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

هوش مصنوعی در سال 2023 طوفانی بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. با این حال، ChatGPT معتقد است که محاسبات کوانتومی، فناوری‌های حفظ حریم خصوصی، پروتکل‌های دارای قابلیت تعامل و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر در 5 سال آینده به روند شماره یک در اکوسیستم ارزهای دیجیتال تبدیل خواهند شد. گزارش کردن سیب زمینی کریپتوهوش مصنوعی و […]

هوش مصنوعی در سال 2023 طوفانی بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. با این حال، ChatGPT معتقد است که محاسبات کوانتومی، فناوری‌های حفظ حریم خصوصی، پروتکل‌های دارای قابلیت تعامل و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر در 5 سال آینده به روند شماره یک در اکوسیستم ارزهای دیجیتال تبدیل خواهند شد.

گزارش کردن سیب زمینی کریپتوهوش مصنوعی و سکه های میم به بزرگترین ترند اینترنتی در سال 2023 تبدیل شد. ربات هوش مصنوعی ChatGPT که در خط مقدم این روند قرار داشت با ظاهر خود سروصدا به پا کرد و توجه عموم مردم جهان را به خود جلب کرد.

بسیاری از پروژه هایی که به نوعی ابزارهای هوش مصنوعی را در نقشه راه خود گنجانده اند، رشد زیادی داشته اند. برخی از این پروژه ها در صنعت ارزهای دیجیتال نیز حضور دارند و در حالی که تنها نام آن را یدک می کشند، با رشد خوبی (هر چند موقتی) روبرو هستند.

در اینجا دیدگاه ChatGPT در مورد چهار فناوری نوظهور (به غیر از هوش مصنوعی) است که می تواند بیشترین تأثیر را بر روی ارزهای دیجیتال در 5 سال آینده داشته باشد.

ChatGPT محاسبات کوانتومی را تهدیدی برای ارزهای دیجیتال می داند

اولین پیش بینی ChatGPT این بود که محاسبات کوانتومی می تواند تهدیدی برای امنیت الگوریتم های رمزنگاری باشد. این ربات در مورد محاسبات کوانتومی گفت:

همانطور که کامپیوترهای کوانتومی قدرتمندتر می شوند، به طور بالقوه می توانند مکانیسم های رمزنگاری مورد استفاده در ارزهای دیجیتال را بشکنند و امنیت آنها را به خطر بیندازند. این امر تحقیقات جدیدی را در مورد الگوریتم های رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتومی و توسعه رمزنگاری پس کوانتومی برای محافظت از ارزهای دیجیتال در آینده آغاز می کند.

واریز و برداشت نامحدود در صرافی Etrax
با ثبت نام در Etrax 50000 بیت شبا و 500000 بیت تورنت دریافت کنید! هدیه بگیر!

البته مدت هاست که این موضوع مطرح بوده و طرفین برای آن دلایل معتبری ارائه کرده اند. با این حال، افرادی که استدلال می کنند که یک کامپیوتر کوانتومی می تواند به معنای پایان بیت کوین باشد، متغیرهای زیادی را نادیده می گیرند. در این مورد به عنوان مثال می توان به انگیزه این کار، رقابت بالقوه چندین کامپیوتر کوانتومی که علیه یکدیگر برای حل الگوریتم مورد نظر و انرژی مورد نیاز برای انجام آن کار می کنند، اشاره کرد.

البته، در تئوری، یک ابر رایانه که فراتر از مرزهای 0 و 1 کار می کند، می تواند قفل رمزنگاری بیت کوین (کرک) را بشکند، اما موضوع فراتر از این است.

بازگرداندن صنعت به ریشه های خود با فناوری های حفظ حریم خصوصی

قبل از این همه شهرت و شکوه و سرمایه گذاری های چند میلیاردی در میم کوین های ناشناخته، صنعت ارزهای دیجیتال بیشتر به فناوری رمزنگاری و حفظ حریم خصوصی می پرداخت. اکنون ChatGPT معتقد است که ما به اصول اولیه باز می گردیم. این هوش مصنوعی اعلام کرده است:

حفظ حریم خصوصی یک نگرانی عمده در صنعت ارزهای دیجیتال است. فن آوری هایی مانند اثبات دانش صفر (ZKPs)، محاسبات ایمن چند جانبه (MPC) و رمزگذاری همومورفیک نویدبخش افزایش حریم خصوصی در فناوری های بلاک چین هستند.

JPT Chat معتقد است که این فناوری‌ها محاسبات خصوصی و امن را امکان‌پذیر می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند بدون نیاز به افشای اطلاعات خصوصی خود، ثابت کنند که از اطلاعات خصوصی خود آگاه هستند. به عنوان مثال، می توانیم بدون نشان دادن گواهینامه رانندگی، مدرکی را نشان دهیم که گواهینامه داریم.

پروتکل هایی که روی قابلیت همکاری کار می کنند

قابلیت همکاری فقط یک کلمه کلیدی در فرهنگ لغت ChatGPT نیست. بلکه یک فناوری نوظهور است که می تواند رونق بعدی را در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کند. ChatGPT در این باره گفت:

هدف پروتکل هایی که روی قابلیت همکاری کار می کنند، تسهیل ارتباطات و انتقال داده بین شبکه های مختلف بلاک چین است. در حال حاضر، بیشتر ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های بلاک چین به‌صورت ناهمزمان کار می‌کنند، اتصال محدودی دارند و نمی‌توانند ارزش و اطلاعات را بین خود مبادله کنند.

به گفته ChatGPT، راه حل های موجود در این زمینه از جمله پل های زنجیره ای متقابل، زنجیره های جانبی و پروتکل های متمرکز بر قابلیت همکاری، پتانسیل انتقال اطلاعات بین بلاک چین های مختلف و ارائه نقدینگی بیشتر به شبکه را دارند.

راه حل های مقیاس پذیری

بدیهی است که راه حل های مقیاس پذیری نیز در لیست ChatGPT قرار دارند. زیرا مقیاس پذیری یکی از بزرگترین چالش های شبکه های بلاک چین است. اهمیت این چالش زمانی افزایش می یابد که به پردازش سریع و اقتصادی تراکنش ها می رسد. ChatGPT گفت:

راه حل های نوظهور مقیاس پذیری، مانند پروتکل های لایه 2، این مشکل را با انتقال بار تراکنش ها یا داده ها به لایه های ثانویه و تقسیم بلاک چین به بخش های کوچکتر حل می کنند.

ChatGPT معتقد است که این راه حل ها پتانسیل افزایش توان عملیاتی تراکنش را دارند و در عین حال عملکرد شبکه را بهبود می بخشند و هزینه ها را کاهش می دهند.

فکر می‌کنید چه فناوری‌های دیگری می‌توانند ارزهای دیجیتال را محبوب‌تر و رشد کنند؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-22 18:58:46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.