افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

پیش بینی هوای ایران در آخر هفته / از قرار گرفتن در ارتفاعات پرهیز کنید!

  • کد خبر : 344372
پیش بینی هوای ایران در آخر هفته / از قرار گرفتن در ارتفاعات پرهیز کنید!

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور در ارتفاعات صحبت کرد. امروز و فردا (18 و 9 شهریور) گفت: فعالیت سامانه بارشی عمدتاً در روز پنجشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز به ویژه البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات قزوین و شرق زنجان همراه با شرایط ابری و […]

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور در ارتفاعات صحبت کرد. امروز و فردا (18 و 9 شهریور) گفت: فعالیت سامانه بارشی عمدتاً در روز پنجشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز به ویژه البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات قزوین و شرق زنجان همراه با شرایط ابری و مه آلود و کاهش دید افقی و عمودی است. بمباران و رعد و برق و رعد و برق ، تگرگ ، باد شدید به طور موقت و وقوع بارش های گذرا و پراکنده و رعد و برق در قله های مرتفع شمال غرب پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های سیل آسا که روز پنجشنبه در کوه های مرکزی و غربی البرز باریده است، توصیه می شود از کوه نوردی، دره نوردی و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه های این مناطق خودداری شود.

ضیائیان افزود: سازمان هواشناسی در خصوص رعایت برنامه های صعود و پرهیز از حضور در فضای باز در ساعات بعدازظهر و عصر روز جمعه در البرز و ارتفاعات شمال غرب، توجه به رشد عمودی ابرها و افزایش سرعت باد در ساعات صبحگاهی نیز توصیه می شود .

رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر تردد کوهنوردی فصلی به ویژه در قله های دماوند، علم کوه و سبلان و شرایط ریزش سنگ، انتخاب کمپینگ مناسب و برداشت. اقدامات لازم برای ایمن سازی محل کمپینگ همچنین در هنگام صعود باید در ترافیک احتیاط کرد تا از مواجهه با شرایط ریزش سنگ جلوگیری شود.

وی افزود: طی بعدازظهر پنجشنبه و شب جمعه، دامنه های دماوند و مسیرهای صعود به ویژه جبهه های رو به دامنه شمالی برای ابر، مه، سرعت باد، بارش باران (بارش برف در اطراف از قله) و رعد و برق آماده است. کاهش دید افقی و عمودی و احتمال انحراف از مسیر صعود و مواجهه با خطرات احتمالی در منطقه کوهستانی.

به گفته ضیائیان، در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد به ویژه از عصر تا شب گاهی شدید، مهمترین پدیده هواشناسی است که در برخی مناطق با افزایش گردگیر همراه است

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: با توجه به تداوم هوای گرم در مرکز و جنوب کشور اقدامات حفاظتی برای کاهش اثرات زیانبار نیاز است. اشعه ماوراء بنفش باید در ساعات میانی روز مورد توجه قرار گیرد و اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی در ساعات گرم روز انجام شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران در روزهای پایانی هفته گفت: شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران در روز آفتابی، در ساعات عصر با افزایش سرعت وزش باد. و ابری و وقوع رگبار و طوفان موقت در قله های مرتفع پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.