افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پیش بینی قیمت نفت 120 دلار در سال 2024

  • کد خبر : 127780
پیش بینی قیمت نفت 120 دلار در سال 2024

بر اساس گزارش‌های بازار، رتبه‌بندی فیچ هشدار داد که افزایش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه باعث اختلال در عرضه بین‌المللی نفت و متعاقباً بر رشد اقتصاد جهانی در سال 2024 خواهد شد. در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، این موسسه سناریوی احتمالی بالاتر از حد انتظار قیمت نفت را تشریح کرد که در آن انتظار […]

بر اساس گزارش‌های بازار، رتبه‌بندی فیچ هشدار داد که افزایش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه باعث اختلال در عرضه بین‌المللی نفت و متعاقباً بر رشد اقتصاد جهانی در سال 2024 خواهد شد.

در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، این موسسه سناریوی احتمالی بالاتر از حد انتظار قیمت نفت را تشریح کرد که در آن انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال آینده 0.4 درصد کاهش یابد.

پیش بینی قبلی فیچ از میانگین قیمت نفت به 75 دلار در هر بشکه در سال 2024 و 70 دلار در سال 2025 خبر می داد.

با این حال، جنگ در خاورمیانه همه این پیش بینی ها را تغییر داده است.

در این گزارش آمده است: در سناریوی ما پیش‌بینی می‌شود که به دلیل محدودیت‌های عرضه، متوسط ​​قیمت نفت در سال ۲۰۲۴ بشکه‌ای ۱۲۰ دلار و در سال ۲۰۲۵ بشکه‌ای ۱۰۰ دلار باشد.

فیچ اشاره کرد که رشد اقتصادی در ایالات متحده، منطقه یورو و ژاپن 0.5 درصد کاهش خواهد یافت و قیمت های بالاتر نفت رشد تولید ناخالص داخلی را تقریباً در تمام 20 کشور فیچ (اقتصادهای پیش بینی شده فیچ) کاهش می دهد، اگرچه این اثر تا حد زیادی از بین خواهد رفت. تا سال 2025

این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که بیشترین تأثیرات در میان کشورهای عمده بازارهای نوظهور در آفریقای جنوبی و ترکیه خواهد بود.

در گزارش این موسسه آمده است: روسیه و تا حدودی برزیل به دلیل نقش مهم تولید نفت در اقتصاد این کشورها، تاثیر مثبتی از این موضوع خواهند دید.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، قیمت‌های بالاتر نفت منجر به نرخ‌های تورم بالاتر از حد انتظار در سال 2024 و به دنبال آن اصلاح در سال 2025 خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.