افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

پیش بینی رکود بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

  • کد خبر : 199600
پیش بینی رکود بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

بازار؛ گروه بین الملل: برخلاف انتظارات اولیه در مورد جهش احتمالی قیمت بیت کوین همزمان با راه اندازی صندوق های ETF در ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال نه تنها توسعه مناسبی را تجربه نکرد. بلکه در هاله ای از رکود فرو رفته است. از سوی دیگر، اولین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در سال […]

بازار؛ گروه بین الملل: برخلاف انتظارات اولیه در مورد جهش احتمالی قیمت بیت کوین همزمان با راه اندازی صندوق های ETF در ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال نه تنها توسعه مناسبی را تجربه نکرد. بلکه در هاله ای از رکود فرو رفته است.

از سوی دیگر، اولین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در سال جاری که در 31 ژانویه برگزار شد، نشانی از خروج فدرال رزرو از سیاست نرخ بهره بانکی خود نداشت و جروم پاول با لحنی محتاطانه صحبت کرد.

مواضع رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود نشان داد که در خوشبینانه ترین حالت شاید فدرال رزرو روند کاهش تدریجی نرخ بهره بانکی در آمریکا را در پایان نیمه اول سال جاری آغاز کند. که به هیچ وجه به نفع بیت کوین نخواهد بود و آلتکوین های موجود در بازار نیستند.

در حال حاضر نرخ بهره بانکی در آمریکا بین 5.25 تا 5.5 درصد باقی مانده است که باعث تثبیت قدرت دلار در بازار شده و باعث افزایش شاخص آن شده است. البته شرایط فعلی در مورد سایر دارایی های سرمایه ای مانند طلا نیز صدق می کند و بازار طلا نیز دچار رکود نسبی شده است.

بر اساس نظرسنجی CNBC، بیش از 70 درصد از اقتصاددانان و کارشناسان بازار سرمایه ایالات متحده معتقدند که احتمال شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو قبل از ژوئن تقریباً صفر یا نزدیک به صفر است.

شاخص اشتغال و اشتغال زایی در آمریکا نیز عملکرد خوبی داشته و دولت در ژانویه توانسته با ادامه سیاست نرخ بهره بالای فدرال رزرو، حدود 353 هزار شغل ایجاد کند که تقریباً دو برابر انتظارات و برآورد کارشناسان بود. .

این موضوع نیز باعث شده تا فدرال رزرو در ماه های اخیر فشارها را کاهش دهد و به نظر نمی رسد مهم ترین نهاد اقتصادی آمریکا عجله ای برای آغاز روند کاهش نرخ سود بانکی داشته باشد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، نرخ بیکاری در آمریکا برای سومین ماه متوالی در 3.7 درصد ثابت مانده و خبری از افزایش نرخ بیکاری نیست.

در مورد بیت کوین نیز باید گفت که در هفته های اخیر قیمت این ارز دیجیتال بین 42 تا 48 هزار دلار در نوسان بوده و حجم معاملات در بازار جهش قابل توجهی را تجربه نکرده است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود، میزان تغییرات قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری تقریباً ثابت مانده و تقریباً در محدوده پایداری قرار دارد.

پیش بینی رکود بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

نکته مهم در اینجا این است که برخلاف نظر بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، متاسفانه هیچ مدرکی دال بر جهش قیمت یا آغاز روند صعودی در بازار در نیمه اول سال جاری وجود ندارد. بدون شک تا زمانی که روند کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا آغاز نشود، احتمالا وضعیت بازار به روال قبل ادامه خواهد داشت.

یعنی به احتمال زیاد نه جهش ناگهانی و قابل توجه قیمت را شاهد خواهیم بود و نه افت قیمت. البته در مورد روند نزولی باید گفت که اتفاقات ناگهانی در بازار مانند حمله سایبری هفته گذشته به شبکه ریپل یا ورشکستگی احتمالی پروژه‌های مهم ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث شروع روند کاهشی شود. اما در صورت حذف چنین عواملی از محاسبات و ادامه وضعیت به روال قبل، نباید انتظار کاهش شدید قیمت ها را داشته باشیم.

در شرایط فعلی بازار چه باید گفت؟

سوال اینجاست که بیت کوین و آلتکوین ها چگونه می توانند در شرایط فعلی بازار سود لازم را کسب کنند؟ در ابتدا باید گفت که قبل از جهش بزرگ قیمت بیت کوین، نباید منتظر «فصل alt» یا فصل رشد آلت کوین ها بود. اساساً بیت کوین به عنوان یک رهبر بازار باید یک جهش قیمت را تجربه کند و پس از یک اصلاح کوچک به ثبات نسبی برسد، بنابراین پس از آن آلت کوین ها وارد عمل شده و بر اساس پیشرفت قیمت بیت کوین قیمت خود را افزایش می دهند.

بنابراین پیشنهاد می شود در شرایط فعلی فقط بر روی دو ارز دیجیتال برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم تمرکز کنید و تا حد امکان از سرمایه گذاری روی آلت کوین ها خودداری کنید.

نکته دیگر اینکه به دلیل نوسانات کم بازار به سرمایه گذاران غیرحرفه ای بازار توصیه می شود از معاملات نقدی خودداری کنند. در حال حاضر بهترین وضعیت ممکن برای این دسته از سرمایه گذاران این است که خریدهای پلکانی را دقیقاً در زمان کاهش و اصلاح قیمت انجام دهند و ارزهای رمزنگاری شده را برای نیمه دوم سال نگه دارند.

پیش بینی رکود بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

همانطور که از نمودار بالا مشاهده می شود، روند قیمت بیت کوین در بلندمدت مثبت است و بنابراین به نظر می رسد خرید و نگهداری گام به گام دارایی بیت کوین در بلندمدت همچنان یک سرمایه گذاری منطقی تلقی می شود.

یکی دیگر از مشکلات کاربران ایرانی فعال در این بازار این است که با توجه به نوسانات شدید بازار ارز به ویژه دلار، سیر تحول این بازار برای جلوگیری از زیان های احتمالی تا حد امکان مورد توجه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.