افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پیش بینی جالب یک کارشناس درباره تغییرات قیمت خودرو و قیمت کارخانه؟

  • کد خبر : 252102
پیش بینی جالب یک کارشناس درباره تغییرات قیمت خودرو و قیمت کارخانه؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت خودرو امروز جمعه 24 اردیبهشت 1403 به دلیل تعطیلی شرکت های خرید و فروش خودرو نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است. هفته گذشته قیمت خودرو روند نزولی را آغاز کرد و همین روند تا روز دوشنبه ادامه داشت، اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با رشد اندکی که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت خودرو امروز جمعه 24 اردیبهشت 1403 به دلیل تعطیلی شرکت های خرید و فروش خودرو نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

هفته گذشته قیمت خودرو روند نزولی را آغاز کرد و همین روند تا روز دوشنبه ادامه داشت، اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با رشد اندکی که قیمت دلار در بازار آزاد تجربه کرد، قیمت خودرو بلافاصله افزایش یافت. نکته عجیب اینجاست که برخلاف هفته گذشته، محصولات سایپا تفاوت چندانی در بازار نداشتند و می توان گفت رکود به بازار ملی خودرو نیز کشیده شد.

قیمت خودروهای داخلی.

قیمت خودروهای ملی در هفته گذشته کاهش یافت. Geared Quick S مدل 1403 یکی از ارزان ترین هاچ بک های بازار ملی است که نسبت به شنبه هفته جاری تغییری نداشته و با همان نرخ 441 میلیون تومان به فروش می رسد.

شاهین جی با مدل 1403 سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا نسبت به ابتدای هفته 3.5 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و 760 میلیون تومان خرید و فروش می شود. در بین محصولات ایران خودرو، بنزین سمند سورن پلاس یکی از رقبای پژو پارس است که در یک هفته با کاهش سه میلیون تومانی به قیمت 772 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار ملی است که قیمت آن افت شدیدی را تجربه کرد. این خودرو نسبت به شنبه هفته جاری 39 میلیون تومان ارزان شده و 847 میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت خودروهای مونتاژ شده.

هفته گذشته قیمت خودروهای مونتاژی کمتر از خودروهای داخلی کاهش یافت.

جک J4 آپشنال ارزان ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور است که از روز شنبه شروع به خرید 30 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و 840 میلیون تومان به فروش می رسد.

MVM X33 Cross یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس لیفت است

جک S5 یکی از محبوب ترین محصولات کرمان موتور است. این کراس اوور از ابتدای هفته 15 میلیون شات افت را به ثبت رساند و با قیمت 1685 میلیون شات به بازار عرضه شد.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از کراس اوورهای پرطرفدار بهمن موتور است که مانند سایر خودروهای بازار 30 میلیون تومان ارزان شده و با قیمت 1.91 میلیارد تومان به فروش می رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو معتقد است که بازار خودرو در ایران تحت تاثیر چهار عامل اصلی قیمت ارز، عرضه و تقاضا، تورم و وعده های دولتمردان است. حساسیت نسبت به گزینه چهارم در سال های اخیر رو به کاهش بوده و دلیل آن عملی نشدن به وعده های مسئولان است.

وی ادامه داد: در این زمینه به دو نکته اشاره می شود. نکته اول اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی تورم در سال 1402 معادل 52 درصد است که آماری متفاوت از آنچه در ابتدا گفته شد است. مورد دیگر قول مسئولان از جمله وزیر حراست در ابتدای سال است که از تولید یک میلیون و 700 هزار دستگاه صحبت می کنند. مشخص نیست این تعداد خودرو از نظر کسری تولید 1402 و 1401 اعلام می شود یا پرونده آن وعده ها کاملا بسته شده و یک میلیون و 700 هزار خودرو وعده جدید آنهاست.

فرزانه در خصوص آینده قیمت خودرو افزود: در هفته های آینده ممکن است قیمت کارخانه برای محصولات داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی افزایش یابد که طبیعی است. زیرا همه هزینه ها از مالیات بر ارزش افزوده گرفته تا گواهی اسقاط و مالیات شماره گذاری افزایش یافته و استاندارد خودرو به 120 خودرو رسیده است. همه این موارد از عوامل افزایش قیمت هستند و موضوع واضح این است که با توجه به شرایط تورم و رکودی که در سال جدید به نظر می رسد بسیار بیشتر از سال گذشته است، مصرف کننده باید هر چه سریعتر خرید خود را انجام دهد.

۲۲۳۲۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=252102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.