افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

پیش بینی تولید 300 هزار تن پسته در کشور

  • کد خبر : 375316
پیش بینی تولید 300 هزار تن پسته در کشور

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک در چارچوب برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران اظهار داشت: برآورد می شود از 300 هزار تن پسته تولیدی امسال، حدود 210 هزار تن پسته خشک و پسته باشد. بقیه بیشتر پسته خواهد بود. داریوش سالم پور باغات پسته کشور را 650 هزار […]

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک در چارچوب برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران اظهار داشت: برآورد می شود از 300 هزار تن پسته تولیدی امسال، حدود 210 هزار تن پسته خشک و پسته باشد. بقیه بیشتر پسته خواهد بود.

داریوش سالم پور باغات پسته کشور را 650 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 550 هزار هکتار از باغات پسته بارور است.

وی افزود: برداشت پسته از اواسط شهریور ماه در استان های اصلی تولید کننده از جمله کرمان، خراسان رضوی، یزد، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی، مرکزی، قزوین، قم و تهران آغاز شد و تا پایان سال جاری ادامه دارد. بیشتر

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک گفت: امسال با وجود گرمای تابستان، قطعی برق چاه های آب باغات پسته در برخی مناطق، محدودیت آب و اثرات کاهش تولید برخی باغات در برخی مناطق. در مناطق و شهرستان های کشور وضعیت کلی تولید خوب است چرا که بخشی از باغات نابارور به تولید رسیده است و همچنین با مدیریت بهینه باغداران، تعدیل زمان برداشت، رعایت توصیه های فنی و اجرایی کارشناسان کشاورزی. جهاد، استفاده از بر اساس نتایج تحقیقات محققان و اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب، اثرات این وضعیت تعدیل و کنترل شده است.

وی درباره بهسازی و نوسازی باغات پسته اظهار داشت: بهسازی و احیای باغات درجه دو و حذف و جایگزینی باغات درجه 3 و غیراقتصادی از جمله وظایف اصلی است که در دستور کار معاون رئیس جمهور قرار گرفته است. امور باغبانی در برنامه ششم و هفتم توسعه.

سالم پور ادامه داد: در سال اول برنامه هفتم توسعه حدود 80 هزار هکتار از کل باغات سرد و دیم به اصلاح و احیاء اختصاص یافته که بیشتر آن مربوط به باغات پسته و انگور کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، گفتنی است؛ بهسازی و مرمت باغات درجه دو و حذف و جایگزینی باغات درجه 3 با هدف افزایش بهره وری، افزایش کمی و کیفی محصول و تولید اقتصادی و تجاری انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.