افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی (با دقت 89.99 درصد!)

  • کد خبر : 335731
پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی (با دقت 89.99 درصد!)

امروزه بسیاری از ما از هوش مصنوعی برای انجام وظایف روزانه یا کاری خود استفاده می کنیم. اما اخیرا زمینه استفاده از این فناوری جدید حتی در صنعت پزشکی نیز گسترش یافته و به نوعی در حال ایجاد انقلابی در این زمینه و پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی است. با استفاده از هوش مصنوعی […]

امروزه بسیاری از ما از هوش مصنوعی برای انجام وظایف روزانه یا کاری خود استفاده می کنیم. اما اخیرا زمینه استفاده از این فناوری جدید حتی در صنعت پزشکی نیز گسترش یافته و به نوعی در حال ایجاد انقلابی در این زمینه و پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی است. با استفاده از هوش مصنوعی می توان علائم وخامت حال بیماران را با دقت 99/89 درصد و تنها از طریق حالات چهره تشخیص داد. سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع را امکان پذیر کنند. به این ترتیب کارکنان درمان و حتی خانواده بیمار می توانند با سرعت بیشتری به وضعیت بیمار رسیدگی کنند. این امکان به نوبه خود می تواند میزان مرگ و میر را به حداقل برساند.

اسمارتک نیوز در این مقاله تشخیص زودهنگام علائم بدتر شدن بیماری با هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد و در مورد آینده مراقبت های بهداشتی با هوش مصنوعی (AI) بحث خواهیم کرد؟ اگر به این رشته علاقه دارید، مقاله زیر را از دست ندهید.

تشخیص زودهنگام علائم بیمار با هوش مصنوعی با دقت 99/89 درصد.

در روش های بالینی، توانایی ارزیابی وضعیت بیمار صرفاً بر اساس حالات چهره آنها یک مهارت ارزشمند برای پزشکان است. کوچکترین تغییرات در حالات چهره بیماران اطلاعات زیادی مانند ظاهر درد، مشکل در تنفس، ظاهر مشکلات قلبی عروقی و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. با این حال، مشاهده انسان محدودیت های خاص خود را دارد. در این مرحله سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی که می توانند با نظارت مستمر و دقیق اولین علائم وخامت بیمار را به طور دقیق تشخیص دهند بسیار کاربردی خواهند بود. این فناوری حتی ممکن است منجر به تجدید نظر در برخی از جنبه های نظارت بر وضعیت بیمار شود و همچنین دقت و سرعت پاسخگویی به مشکلات حیاتی بیمار را به شیوه ای بی سابقه افزایش دهد. سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان در موقعیت های مختلف، از بیمارستان گرفته تا خانه، استفاده کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در بیمارستان ها: بهبود نظارت بر بیمار

در بیمارستان ها، زندگی و مرگ بیماران به مداخله به موقع کادر پزشکی بستگی دارد. به همین دلیل، سیستم های هشدار مبتنی بر هوش مصنوعی که به عنوان نگهبان هوشیار عمل می کنند کمک بزرگی خواهند بود. این سیستم ها با نظارت مستمر حالات چهره بیماران می توانند مواردی مانند مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی یا سایر بیماری های جدی را با کوچکترین تغییر در چهره آنها تشخیص دهند. این نظارت مستمر به کادر درمان کمک می کند تا با سرعت بسیار بالا و حتی قبل از اینکه خود بیمار از علائم خود آگاه شود اقدامات لازم را انجام دهند. جالب است بدانید که نتایج یک مطالعه نشان داده است که دقت این سیستم ها 89.99 درصد است! بدون شک این میزان دقت عملیاتی بالا در شرایط بالینی بسیار دگرگون کننده است و با کاهش چشمگیر زمان پاسخگویی، امکان مداخله به موقع پزشکان و پرستاران و پیشگیری از عوارض احتمالی، جان بیماران بیشتری را نجات خواهد داد. .

مراقبت در منزل از طریق هوش مصنوعی

با توجه به پتانسیل فناوری هوش مصنوعی، کاربرد آن را نمی توان تنها به بیمارستان ها محدود کرد. با توجه به روند رو به رشد مراقبت های بهداشتی به سمت مدل های شخصی و خانگی، سیستم های تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به سنگ بنای مراقبت های بهداشتی خانگی تبدیل شوند. نظارت مستمر و دقیق با داشتن قیم در منزل که دائماً اوضاع را رصد می کند برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های تنفسی یا قلبی عروقی بسیار مفید خواهد بود. سیستم هوش مصنوعی می تواند اولین نشانه های بدتر شدن بیماری را در بیمار تشخیص دهد، مانند رنگ پریدگی صورت یا حالات صورت که نشان دهنده درد یا ناراحتی است. به این ترتیب اعضای خانواده و کادر درمانی می توانند قبل از بحرانی شدن شرایط، کمک های پزشکی لازم را به بیمار ارائه دهند. بیماران همچنین می توانند نقش فعال تری در مدیریت بیماری خود ایفا کنند.

بهبود و گسترش دامنه مراقبت های پیشگیرانه.

مراقبت های پیشگیرانه حوزه دیگری است که با استفاده از سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی قابل گسترش و بهبود است. استفاده از این سیستم ها در معاینات معمول یا مشاوره های پزشکی از راه دور به پزشکان و کارکنان درمان کمک می کند تا مشکلات بیماران را قبل از رسیدن به مراحل بحرانی و جدی تر تشخیص دهند. تشخیص زودهنگام بیماری ها یک استراتژی کلیدی برای مدیریت بیماری ها و ارائه درمان موثرتر، کاهش فشار بر سیستم های بهداشتی و بهبود سلامت عمومی است. امکان نظارت مستمر بیماران، بدون اقدامات تهاجمی یا مراجعه مداوم به پزشک، یک تحول بزرگ در مراقبت های پیشگیرانه محسوب می شود. مطالعات نشان داده‌اند که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های شبکه‌های عصبی کانولوشن (CNN) و حافظه کوتاه‌مدت (LSTM) می‌توانند به طور دقیق ویژگی‌های مکانی و زمانی حالات چهره را تجزیه و تحلیل کنند و به‌عنوان ابزاری مؤثر برای ارزیابی سلامت مستمر عمل کنند. .

اصول اخلاقی در استفاده از سیستم های پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی

علیرغم مزایای آشکار سیستم های تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی، این فناوری باید با ارزیابی دقیق بیماران مورد استفاده قرار گیرد. برای اطمینان از کارایی و دقت این سیستم ها باید مواردی مانند حفظ حریم خصوصی بیمار، امنیت داده ها و احتمال خطای الگوریتمی در نظر گرفته شود. برای توسعه و کاربرد هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی، باید به ایجاد تعادل بین نوآوری و مسئولیت اخلاقی توجه ویژه ای شود تا سطح رعایت ایمنی و حریم خصوصی بیمار به بالاترین حد خود برسد.

آینده نقش هوش مصنوعی در سلامت و پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با ارائه سیستم های تشخیص زودهنگام بیماری، آینده مراقبت های بهداشتی را متحول خواهد کرد. این فناوری جدید به عنوان بخشی جدید از استراتژی و برنامه های مراقبت های پیشگیرانه در منزل و بیمارستان، بعد جدیدی از نظارت بر بیمار و امکان مداخله به موقع را به صنعت پزشکی ارائه می دهد که تحول مهمی در این زمینه ایجاد خواهد کرد. این سیستم‌ها علاوه بر قابلیت‌های فنی، پتانسیل بالایی برای بهبود کیفیت مراقبت و توانمندسازی بیماران دارند. مشکلی که در گذشته قابل تصور نبود.

نگاه تند هوش مصنوعی به سلامت بیمار!

در این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در محیط های بیمارستانی و خانگی می پردازیم و به پیش بینی بیماری با هوش مصنوعی می پردازیم. انتظار می رود با استفاده از سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی، آینده صنعت پزشکی متحول شده و میزان مرگ و میر به حداقل برسد. با این حال، مطالعات بیشتری در مورد نقش هوش مصنوعی در سلامت برای اطمینان از اثربخشی این سیستم ها مورد نیاز است. آینده صنعت پزشکی با هوش مصنوعی چگونه پیش بینی می شود؟

منبع: نظارت هوش مصنوعی وضعیت سلامت بیمار

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.