افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

پیش بینی بارندگی بالاتر از حد نرمال برای تهران

  • کد خبر : 114043
پیش بینی بارندگی بالاتر از حد نرمال برای تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از بارندگی و دمای مهرماه در این استان اظهار کرد: در سه ماه آینده بارش ها و نوسانات دمایی نرمال و حتی بالاتر از نرمال برای این استان پیش بینی می شود. مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص وضعیت دمایی تهران در ماه های […]

مدیرکل هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از بارندگی و دمای مهرماه در این استان اظهار کرد: در سه ماه آینده بارش ها و نوسانات دمایی نرمال و حتی بالاتر از نرمال برای این استان پیش بینی می شود.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص وضعیت دمایی تهران در ماه های آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی فصلی، برآورد می شود میانگین دمای هوای استان در محدوده نرمال با نوسان صفر، افزایش یا کاهش یابد. 5 درجه سانتیگراد در سه ماه آینده.

وی در خصوص بارندگی گفت: میانگین بارندگی در استان نرمال و با تمایل بیشتر از حد نرمال خواهد بود و با نزدیک شدن به نیمه آبان و به ویژه آذرماه، بارندگی در کشور و همچنین تهران شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. و حتی می توانیم شاهد بارش برف باشیم.

غلامی تاکید کرد: در بهترین شرایط و بارندگی های معمولی همچنان توصیه می شود منابع و مصرف آب در بخش های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی مدیریت شود و به طور کلی در مصرف آب صرفه جویی شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارندگی ها در مهرماه گفت: تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان در مهر ماه 1402 حاکی از آن است که 14 میلی متر باران به صورت نامنظم در این استان باریده است. استان تهران. که حاکی از افزایش 81 درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

وی افزود: بررسی میزان بارندگی نشان می دهد که استان تهران یکی از استان های کشور است که در این ماه نسبت به بلندمدت افزایش بارندگی داشته است. همچنین از نظر پراکندگی مکانی، در تمامی شهرستان های استان در مهرماه افزایش بارندگی مشاهده شد که بیشترین افزایش، بارش ها مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: بررسی و تحلیل مقادیر دمای ثبت شده هوا شامل میانگین دما، کمینه و حداکثر دما در ایستگاه های هواشناسی استان حاکی از افزایش 0.7 درجه سانتی گراد در میانگین حداقل دما و کاهش 0.6 درجه سانتی گراد است. درجه سانتيگراد در ميانگين بيشينه دما نسبت به دوره، آماري بلند مدت است. بر این اساس میانگین دما در مهر 1402 نسبت به دوره آماری بلندمدت تغییر معنی داری نداشته و در محدوده نرمال بوده است.

غلامی در پایان تصریح کرد: از نظر پراکندگی دما در شهرستان های استان تمامی شهرستان ها با کاهش دما مواجه بودند و میانگین دما در اکثر شهرها بین 0.1 تا 0.5 درجه سانتی گراد کاهش یافت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.