افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

پیش بینی بارش برف و کولاک شدید در آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 178070
پیش بینی بارش برف و کولاک شدید در آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

مهدی صابری در سخنان خود برو و با خبرنگار مهر افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده به دنبال در 24 ساعت آینده بارش شدید برف، باران و کولاک برای استان پیش بینی می شود که به همین دلیل هشدار قرمز برای اتخاذ تدابیر همه جانبه فوری برای کاهش خسارات اعلام شد. وی ادامه داد: […]

مهدی صابری در سخنان خود برو و با خبرنگار مهر افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده به دنبال در 24 ساعت آینده بارش شدید برف، باران و کولاک برای استان پیش بینی می شود که به همین دلیل هشدار قرمز برای اتخاذ تدابیر همه جانبه فوری برای کاهش خسارات اعلام شد.

وی ادامه داد: از شنبه تا یکشنبه کاهش دید و مه گرفتگی جاده های کوهستانی نیز پیش بینی می شود که لازم است احتیاطات لازم توسط رانندگان، مسافران و مسئولان انجام شود.

صابری تصریح کرد: ارتفاعات مرزی استان به ویژه در غرب و جنوب غرب بیشترین آسیب را از این سامانه دارند که پیش بینی می شود راه های ارتباطی این مناطق مسدود شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مقاوم سازی ساختمان ها و نیمه سازه ها ضروری است. کار کردن و پوسترهای تبلیغاتی، تهیه دستگاه های اجرایی برای آب گرفتگی آبگرفتگی معابر و معابر و قرار گرفتن در معرض بادهای شدید و کولاک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خودداری از تردد و استراحت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و دقت در تردد شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی نیز از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: تا روز دوشنبه آینده احتمال پرتاب اجسام و آسیب به سازه های سبک، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و رعایت نکات ایمنی مرتبط با این مشکلات پیش بینی می شود. به دقت در نظر گرفته شود.

صابری ادامه داد: شهرستان سردشت با 26 میلی متر، مهاباد 15، پیرانشهر 13، اشنویه هفت، بوکان 9، چالدران 6، ماکو و شاهیندژ پربارش ترین شهرهای استان بودند.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته چالدران با منفی سه درجه سردترین شهر و میاندوآب، نخده و ارومیه با 10 درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.