افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

پیشگیری موقت از نشت نفت در خطوط زیردریایی جزیره خارگ

  • کد خبر : 359633
پیشگیری موقت از نشت نفت در خطوط زیردریایی جزیره خارگ

به گزارش بازار، عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به پایش و بررسی میدانی وضعیت آلودگی نفتی خلیج فارس در سواحل غربی جزیره خارگ، اظهار کرد: در این پایش که با کمک چند تن در سطح زمین انجام شد. از سوی مدیران شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی خارگ، آلودگی ناشی از خط لوله 26 اینچی […]

به گزارش بازار، عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به پایش و بررسی میدانی وضعیت آلودگی نفتی خلیج فارس در سواحل غربی جزیره خارگ، اظهار کرد: در این پایش که با کمک چند تن در سطح زمین انجام شد. از سوی مدیران شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی خارگ، آلودگی ناشی از خط لوله 26 اینچی زیردریایی میدان نفتی ابوذر، وضعیت زیست محیطی خلیج فارس و آب های ساحلی جزیره خارگ بررسی شد. و ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: نشت نفت به دریا آسیب جدی و جبران ناپذیری به زیستگاه ها و سواحل حساس آبی وارد می کند که به همین دلیل باید اقدامات کنترلی و پاکسازی سریع و به موقع این آلودگی، تعیین تکلیف و تسریع در شروع نفت انجام شود. پروژه جایگزینی خط لوله نفتی دریایی ابوذر خروج را لازم دانست.

وی با تاکید بر جایگزینی خطوط لوله دریایی به دلیل فرسودگی، افزود: با توجه به فرسودگی خطوط لوله زیر آب و احتمال آلودگی جدید، شرکت های متولی خطوط لوله و دستگاه ذی صلاح ضمن آمادگی برای جلوگیری از آلودگی، نسبت به پاکسازی این آلودگی اقدام کنند. سوانح احتمالی آتی، توجه ویژه به تامین به موقع مواد معدوم ساز و ذخیره سازی با توجه به نیاز و ابزارآلات لازم آماده کار به منظور کنترل آلودگی و جلوگیری از آسیب بیشتر به دریا و سواحل.

مرادزاده کاهش فشار به خطوط لوله زیر آب و تزریق آب به خطوط و اقدامات پیشگیرانه را برشمرد و تاکید کرد: از این نظر عملیات پایش میدانی ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر از نشت نفت از خطوط لوله زیر آب در منطقه نفتی ابوذر در غرب جزیره خارگ به طور موقت جلوگیری شده و لازم است دستگاه های نگهبانی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نشت مجدد نفت انجام دهند. .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر پاکسازی محیط های آلوده به نفت افزود: پاکسازی مناطق آلوده به نفت بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی و پیشگیری از نشت نفت است متولی از جمله شرکت نفت فلات قاره.

به گزارش بازار، پنجشنبه گذشته 15 شهریور ماه مصطفی حاجیرضایی معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایان عملیات 6 روزه مقابله با آلودگی نفتی غرب جزیره خارگ در کنترل منطقه خبر داد. منبع آلودگی و گفت: در پی اطلاعات دریافتی مبنی بر ظاهر نفت آلوده، پس از رصد هوایی منطقه با بالگرد، لکه نفتی در منطقه جزیره خارگ مشاهده شد.

وی بیان کرد: در ادامه با حضور دریاپک و ناجی، 9 فروند کشتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و 2 فروند کشتی شرکت نفت فلات قاره عملیات مقابله با آلودگی نفتی آغاز شد.
به دلیل ادامه نشت نفت از خط لوله، یک قایق غواصی نیز برای تعمیر خط لوله در منطقه حضور داشت.

وی افزود: به دلیل آلودگی نفتی در پنج مایلی جزیره خارگ، کشتی دریاپک اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر چندین بخور با حشره کش انجام داد.

وی گفت: در ادامه عملیات لکه های نفتی در سواحل پارک ساحلی در اسکله های صیادی و پتروشیمی جزیره خارگ مشاهده شد که با حضور نیروهای شرکت نفت فلات قاره پاکسازی شد.

حاجی رضایی تصریح کرد: بخشی از این آلودگی در یکی دو روز گذشته در سواحل شمالی استان بوشهر مشاهده شده و با حضور نیروهای مربوطه و سیمان های محیط زیست پاکسازی و محل آلودگی نفتی کنترل شده است. .

وی تاکید کرد: خلیج فارس مرکز میادین نفتی کشور است و در این شرایط سالانه در موارد متعددی از نشت نفت از خطوط انتقال برای مقابله با آلودگی نفتی استفاده می شود. اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یکی از پیشگامان در این زمینه است که کشتی دریاپاک تخصصی ترین کشتی برای مقابله با آلودگی های دریایی است.

وی افزود: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی انتظار می رود دستگاه های متولی با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از آلودگی دریا به مواد نفتی جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.