افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

پیشنهاد چین مشکوک است. بوی ترخیص روغن و تخفیف می آید.

  • کد خبر : 212899
پیشنهاد چین مشکوک است.  بوی ترخیص روغن و تخفیف می آید.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس انجمن انبوه سازان معتقد است نرخی که چینی ها دو سال پیش برای ساخت و ساز در کشور ما پیشنهاد کردند غیرمنطقی بود و در بحث مجوز نفت باید امتیازاتی به آنها داده می شد که ما اطلاعی نداریم. از. اکوناگر در گفت وگویی نوشت: چندی پیش اعلام شد در دو […]

به گزارش خبرآنلاین، رئیس انجمن انبوه سازان معتقد است نرخی که چینی ها دو سال پیش برای ساخت و ساز در کشور ما پیشنهاد کردند غیرمنطقی بود و در بحث مجوز نفت باید امتیازاتی به آنها داده می شد که ما اطلاعی نداریم. از.

اکوناگر در گفت وگویی نوشت: چندی پیش اعلام شد در دو سفری که شهردار تهران در ماه های اخیر به چین داشت، تفاهم نامه ای با چینی ها در خصوص ساخت واحدهای مسکونی منعقد شد که ظاهرا هنوز این پروژه انجام نشده است. به مرحله قرارداد رسیده است.

به گفته حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، «محله‌سازی توسط شرکت‌های چینی در مقیاس بیش از 1000 واحد در زمین‌های ذخیره‌سازی مناطق 9 تا 16 تهران اجرا می‌شود». همچنین به گفته سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، با ساخت و ساز توسط چینی ها، زمان ساخت به نصف کاهش می یابد و این سازه ها در برابر زلزله مقاوم می شوند.

آنها می خواهند زندانیان چینی را برای ساختن خانه به ایران بیاورند

موضوع ساخت و ساز مسکن در کشور توسط چینی ها اولین بار نیست که مطرح می شود. در پاییز سال 1400 که ساخت مسکن دولتی به عنوان جایگزین مسکن مهر آغاز شد، برای اولین بار این گفتگو مطرح شد اما کمی بعد سروصدا به خواب رفت تا امروز. اکنون این ماجرا جان گرفته و باعث ایجاد تفاهم نامه ای شده است که بر اساس آن بررسی ساختار اقتصاد چین نشان می دهد که خود آنها در این بخش با بحران مواجه شده اند و دعوت آنها با چشم بسته ممکن است مشکلات را تشدید کند. بازار املاک و مستغلات ایران.

از جمله این مشکلات این است که حدود دو سال است که شرکت های بزرگ ساختمانی چینی در باتلاق بدهی های سنگین بانک ها و سایر موسسات اعتباری گرفتار شده اند تا جایی که کل بدهی شرکت های ساختمانی چینی 390 میلیارد دلار برآورد می شود. از سوی دیگر، عادت قدیمی غول های چینی برای تحمیل قراردادهای یک جانبه به کارفرمایان خارجی خود با بیش از حد بها دادن به ارزش کار، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

با تمام این اوصاف این سوال پیش می آید که چه چیزی باعث شد چینی ها برای کار در ایران دعوت شوند؟ پاسخ این سوال را ایرج رهبر، رئیس کانون انبوه سازان کشور می خواند.

به نظر شما پیشنهاد این همکاری از سوی چینی ها مطرح شده است یا نقص هایی در سیستم ساخت و ساز داخلی وجود داشت که نیاز به حضور خارجی ها را ایجاد کرد؟

چند سالی است که خبر ورود چینی ها به ساخت و ساز کشورمان را می شنویم، در مقطعی وزارت راه و شهرسازی این موضوع را مطرح کرد، پس از مدتی دیگر صحبتی از این موضوع نشد و اکنون این موضوع مطرح شده است. دوباره توسط شهرداری مطرح شد.

تا جایی که می توانستیم جلساتی برگزار کردیم و صحبت های لازم را با مسئولان انجام دادیم. مرحوم قاسمی یک بار بحث مسکن را در چین مطرح کرده بود. من شخصاً در مورد مزایا و معایب این موضوع با او صحبت کردم. یادم می آید از شما پرسیدم به نظر شما ورود چینی ها به ساخت ما از چه طریق ضروری است؟ آیا توان فنی و داخلی ما را از نظر فناوری، نیروی انسانی و … کافی نمی دانید یا مشکل دیگری وجود دارد؟

من به شما گفتم که از نظر فنی و نیروهای داخلی در کشور هیچ مشکلی نداریم، هیچ مشکل یا ناتوانی از طرف ما وجود ندارد و به نظر من فقط به دلیل روابط و مالی حاضر به همکاری با آنها هستید. . مشکلات با چین، مانند حمل و نقل نفت. من متوجه شدم که فرض من درست است و درست است، زیرا آنها موضوع تسویه نفت را تأیید کردند.

با این حال، چیزی که برای من عجیب بود، نرخ ارز اعلام شده توسط چینی ها بود. طبق گفته مقامات چینی، قیمت هر متر مربع فقط 100 دلار بود. این قیمت در آن زمان منطقی به نظر نمی رسید، زیرا وقتی با چینی ها سفرهای خارج از کشور داشتیم، مثلاً با دولتمردان به عراق و سوریه رفتیم، دیدیم قیمتی که می دادند کمتر از 350 دلار نیست.

نمی دانم چطور شد که حالا گفتند برای ایران متری 100 دلار کار می کنند! به نظر من یک محل کار باید مشکل داشته باشد تا آن قیمت تبلیغ شده باشد. من تا به حال نمی دانم چه نوع روابط و به چه شکلی بین طرفین رد و بدل شده است، فقط می دانم که قیمت 100 تا 150 دلاری که اعلام کردند اصلا منطقی نیست مگر اینکه روابط و مسائل دیگری در میان باشد. که ما آگاه نیستیم

100 تا 150 دلار معادل متری بین پنج تا هفت میلیون تومان است. در حالی که در داخل کشور قیمت کار بسیار بالاتر است. به همین دلیل، باید برای چینی ها مزیتی فراتر از پول وجود داشته باشد تا برای ما کار کنند.

بوی روغن شفاف می دهد.

آیا امکان دسترسی چینی ها به فناوری یا امکانات ارزان تری که با این قیمت اعلام کردند وجود ندارد؟

نه ما فکر می کنیم همه اینها به بحث در مورد پاکسازی نفت مربوط می شود. تنها فرض من این است که مثلا چینی‌ها می‌توانند نفت ما را ارزان‌تر بخرند، اما از آنجایی که قیمت نفتی که قرار است تحویل دهیم را نمی‌دانم، نمی‌توانم مقایسه کنم و بگویم دقیقا چه چیزی جذب شده است. آنها را

فکر می کنید این اقدام چه تاثیری بر بازار املاک و مستغلات ما و کسب و کار سازندگان ملی خواهد داشت؟

در واقع از نظر فناوری، نیروی کار، مصالح ساختمانی و حتی تکنولوژی ما چیزی کمتر از چینی ها نداریم. حتی دو سه سال پیش هم می‌پرسیدیم که چینی‌ها می‌خواهند چه فناوری بیاورند. گفتند می خواهند سیستم پانل بزرگ را وارد کنند در حالی که ما مدت هاست این سیستم را رها کرده ایم و از سیستم تونل استفاده می کنیم. به عبارت دیگر حتی ما از نظر فناوری جلوتر بودیم. اما ضرری برای سازندگان ما نخواهد داشت، زیرا قرار است چهار میلیون خانه بسازیم و اینکه چینی ها 1000 خانه بسازند تاثیر چندانی در اقتصاد بازار و اشتغال سازندگان ما نخواهد داشت.

آنچه برای ما مهم است دفاع از کرامت خالقانمان است. چون اگر یادتان باشد چند سال پیش در دولت های یازدهم و دوازدهم ترکیه بخشی از سازندگی کشور ما بود که حتی آنها هم از نظر فنی پشت ما بودند و ساختارهای عقب مانده ای داشتند اما به دلیل مسائل مالی و دیپلماتیک این اتفاق افتاد. این را به شما بگویم که اگر برای ساکنین داخلی امکاناتی فراهم کنیم، تمام فناوری های لازم مانند پرینترهای سه بعدی، RCF و … را داریم که در دنیا مطرح است.

برخی رسانه ها مدعی هستند که چون دولت از سرعت ساخت و ساز توسط مردم محلی راضی نبود، به چینی ها روی آورد. آیا این گفته را تکذیب می کنید؟

ما تجربه کار با ترک ها را داریم، آن زمان می گفتند ترک ها سریع ترند، اما در عمل سرعت مردم محلی از ترک ها بیشتر بود و بومی ها آنها را در محوطه دانشگاه خلع کردند. بنابراین این سوال هم درست نیست. اگر از نظر مالی، صدور مجوز، مدیریت اجرایی و … به راحتی این خرید انجام شود، اتباع حتی سریعتر از ترک ها یا چینی ها عمل می کنند.

فقط از نظر فاینانس، چون از راه های دیگر خودشان را تامین مالی می کنند، سرعت کارشان بیشتر است، اما در هر مرحله از ما وقت می گیرند، مثلا یک مدتی درگیر صدور مجوز هستیم، درگیر زمین هستیم. تحویل برای مدتی، و بدتر از آن، در برخی از پروژه ها، ما نیاز به ارائه. ما با مشکلات مالی بلندمدت مانند پروژه های مسکن مهر مواجه هستیم. اگر این چیزها نبود، همه دنیا می دانستند که ما از نظر مهندسی در دنیا دوم یا سوم هستیم. همه مهندسان ما به راحتی در ایالات متحده و سایر کشورها استخدام می شوند. ما هیچ نقص فنی نداریم و فقط لازم است همان موارد قانونی و قراردادی را که با ما دارند رعایت کنند.

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.