افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

پیشنهاد رئیس دفتر سیاسی طالبان برای گسترش همکاری با روسیه

  • کد خبر : 329943
پیشنهاد رئیس دفتر سیاسی طالبان برای گسترش همکاری با روسیه

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که طالبان افغانستان پیشنهاد مبادله هیأت‌هایی را با روسیه برای بررسی زمینه‌های بالقوه همکاری دوجانبه ارائه کرده است. سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، این پیشنهاد را در سالگرد بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان ارائه کرد. در ماه اوت 2021، طالبان در افغانستان دوباره قدرت […]

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که طالبان افغانستان پیشنهاد مبادله هیأت‌هایی را با روسیه برای بررسی زمینه‌های بالقوه همکاری دوجانبه ارائه کرده است.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، این پیشنهاد را در سالگرد بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان ارائه کرد.

در ماه اوت 2021، طالبان در افغانستان دوباره قدرت را به دست گرفتند و در 15 اوت همان سال وارد کابل شدند. در 31 اوت، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به 20 سال اشغال و حضور نظامی در کشور پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر همان سال، طالبان دولت جدیدی را در افغانستان تشکیل دادند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت: «هیأتی از روسیه باید بیاید و در افغانستان به دنبال فرصت باشد». هیئتی از افغانستان نیز باید به روسیه سفر کند و در بسیاری از زمینه ها به دنبال فرصت هایی باشد که بتوانیم با هم کار کنیم. این برای هر دو کشور ضروری است.»

مقامات طالبان افغانستان در سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بر ضرورت اتحاد، برادری و روابط حسنه با همسایگان و جهان تاکید کردند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان گفت: ما برای رهایی افغانستان از چنگال استعمارگران فداکاری های زیادی کرده ایم و در نهایت به پیروزی دست یافته ایم. من از جامعه جهانی می خواهم که از این فرصت حداکثر استفاده را کرده و در مسیر تعامل و همکاری با افغانستان قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.