افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

پیشنهاد دولت برای وام ازدواج 1404 | حداقل مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

  • کد خبر : 412731
پیشنهاد دولت برای وام ازدواج 1404 | حداقل مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هیچ پیشنهادی در خصوص میزان وام ازدواج در سال 1404 بررسی نشده است، گفت: با این حال حداقل وام ازدواج برای سال آینده به همین میزان بین 300 تا 350 میلیون تومان تصویب خواهد شد. در بودجه 1403 رسید. بهروز محبی نجم آبادی عضو […]



یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هیچ پیشنهادی در خصوص میزان وام ازدواج در سال 1404 بررسی نشده است، گفت: با این حال حداقل وام ازدواج برای سال آینده به همین میزان بین 300 تا 350 میلیون تومان تصویب خواهد شد. در بودجه 1403 رسید.





بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات به بودجه سال 1404 مبنی بر نبود ارقام مشخص برای برخی منابع و مصارف مهم، گفت: به هر حال این انتقاد از بودجه ارائه شده دولت اذعان دارد. که نویسندگان به طور کلی ردیف های بودجه زیادی را در نظر گرفته اند و از ارقام آن اطلاعی در دست نیست.

وی یکی از این بحث ها را در مورد میزان اعتبارات پیش بینی شده برای رد دیون از جمله وام ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: البته به طور معمول هیچ یک از دولت ها نظر و لطف خاصی نسبت به وام ازدواج نداشته اند و این مجلس بود. که پیشنهادهایی در این زمینه از جمله تبصره های قانون بودجه سنواتی ارائه کرده است، میزان و نحوه پرداخت دیون از جمله وام ازدواج به دولت را مشخص کرده است.

محبی ادامه داد: به نظر می رسد این قاعده باید در بودجه 1404 نیز تکرار شود و مجلس دوباره وارد این عرصه شود. البته کمیسیون تلفیق باید قبل از درج تبصره برای پرداخت رد دیون، اطلاعات کاملی را از بانک مرکزی از توانایی و نحوه پرداخت بانک ها دریافت کند تا بار مالی بر شبکه بانکی تحمیل نشود و تعداد زیادی زوج های جوان برای گرفتن وام ازدواج صف می کشند.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی در خصوص مبلغ وام ازدواج سال 1404 ارائه نشده است، گفت: با این حال از هم اکنون می توان گفت حداقل وام ازدواج برای سال آینده به همین میزان خواهد بود. از 300 تا 350 میلیون تومبا که در بودجه سال 1403 به تصویب رسید./ تسنیم.



۰