افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تامین مالی ترجیحی مورد تایید قرار گرفت

  • کد خبر : 246857
پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تامین مالی ترجیحی مورد تایید قرار گرفت

به گزارش بازار، سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه پنجاهمین اجلاس مجمع سالانه 2024 بانک توسعه اسلامی که از روز گذشته در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می شود. وی گفت: دستور کار سال آینده بانک توسعه اسلامی برای پروژه هایی که تامین مالی آنها توسط بانک های کشورهای اسلامی تامین […]

به گزارش بازار، سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه پنجاهمین اجلاس مجمع سالانه 2024 بانک توسعه اسلامی که از روز گذشته در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می شود. وی گفت: دستور کار سال آینده بانک توسعه اسلامی برای پروژه هایی که تامین مالی آنها توسط بانک های کشورهای اسلامی تامین می شود به تصویب اعضا رسید و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد پنجره جدی تامین مالی با نرخ ترجیحی کشورهای مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد بار مالی حاصل از این پنجره مالی توسط کشورهایی که جزو سهامداران این بانک هستند و دارای جمع بندی اقتصادی مناسب در حوزه اقتصاد کلان هستند، تامین شود و در نتیجه ما نیز سال آینده بانک توسعه اسلامی برای اولین بار شاهد آن بود. روش های تامین مالی ترجیحی نیز می تواند به عنوان یک پنجره تشویقی و ترجیحی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در تشریح دقیق‌تر تامین مالی ترجیحی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که بانک‌های توسعه‌ای بین‌المللی و چندجانبه از ظرفیت پنجره ترجیحی با نرخ‌های ترجیحی برای کمک‌های ویژه به پروژه‌های خاص در این بانک استفاده می‌کنند. تاکید می کند یا نیازهای ویژه تری دارند. این بانک تاکید کرد که این شرایط در بانک توسعه اسلامی تا سال جاری که این پیشنهاد ارائه شد وجود نداشت و اکثریت اعضا نیز با این پیشنهاد موافق هستند.

وی ادامه داد: در بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران به بانک توسعه اسلامی؛ هم موافقت ما با این پنجره و هم شرایطی که در رابطه با موضوع تامین مالی مطرح کردیم و به کدام بخش ها، عمدتاً پروژه های دانش بنیان و پروژه های حوزه فقرزدایی، بسته به اولویت های توسعه کشورهای اسلامی می توانند. تامین مالی ترجیحی در زمینه های مختلف دریافت کنید. ما استفاده از زبان کردی را پیشنهاد کردیم که با استقبال خوب اعضای 57 کشور عضو بانک توسعه اسلامی مواجه شد.

خاندوزی همچنین تصریح کرد: در این اجلاس نظرات خود را برای حل مشکل مردم مظلوم فلسطین بیان کردیم و همچنین مقرر شد فردا اعضای اجلاس درباره صندوق کمک مالی ویژه برای حل مشکلات اقتصادی مردم فلسطین تصمیم گیری کنند. . انشاالله پس از تصمیم گیری، نتیجه آن به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید.

وزیر اقتصاد کشورمان در پنجاهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی پیشنهاد کرد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه راه حل های فین تک (فناوری مالی) برای تامین مالی اسلامی، دسترسی به خدمات مالی را بهبود می بخشد و به بستری دست می یابد که تبادلات مالی بین کشورهای اسلامی را تسهیل می کند. کشورها. کشورها، زیرا بانک باید مزایای فراوان خود را جدی بگیرد.

سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در پنجاهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی (ISDB) اظهار داشت: از برگزارکنندگان اجلاس باشکوه سالانه بانک توسعه اسلامی تشکر می‌کنم و از این فرصت استفاده کرده و نظرات خود را به اشتراک می‌گذارم. و ایده هایی را با همکاران برجسته می خواهم برای ارج نهادن به گذشته و برنامه ریزی برای آینده خود به اشتراک بگذارم.

وی ادامه داد: بسیار قدردان و مفتخرم که می بینم گروه ISDB در پنجاهمین سال فعالیت خود یک موسسه مالی معتبر جهانی است که نقش محوری در شکوفایی و همبستگی امت اسلامی و منطقه داشته است. این سطح از موفقیت و اثربخشی بدون رهبری عالی رئیس و مدیران بانک، همکاری عالی اعضای هیئت عامل و کارکنان مجرب گروه بانکی با فداکاری و ابتکار زیاد محقق نمی شود. من از همه آنها تشکر می کنم.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: در رابطه با مسیر آینده، ابتدا در کنار مردم مظلوم غزه هستیم که در غیرانسانی ترین شرایط زندگی می کنند، در برابر رژیم اشغالگر نامشروع مقاومت می کنند و تلاش می کنند کشور خود را بازیابند و در صلح و آرامش زندگی کنند. همبستگی خود را اعلام و پیشنهاد می‌کنم در بیانیه پایانی این مراسم، ظلم و رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به برادران و خواهران مسلمان مجروحمان کمک‌های بلاعوض اختصاص داده شود تا از رنج آنها کاسته شود و به آنها کمک شود. خانه هایشان را بگیرند و ساختمان هایشان را بازسازی کنند. این پیشنهاد به خوبی با موضوع همبستگی و جلسات موفق همخوانی دارد.

خاندوزی همچنین گفت: کشورهای عضو ISDB علاوه بر مسائل ژئوپلیتیکی در سراسر جهان و در قلب آن با چالش‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی احاطه شده‌اند. در این زمینه، مایلم از همسویی مجدد استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی 2023-2025 استقبال کنم و تاکید کنم که گروه بانک توسعه اسلامی باید جهت گیری استراتژیک خود را برای رسیدگی موثر به چالش های توسعه ای مختلف که اعضا با آن مواجه هستند، تغییر دهد. کشورهایی که باید انجام دهند

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در نسخه های اصلاح شده آینده استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی مانند همیشه باید سیاست های اصلاحی موثر و تقویت اصل حکمرانی و تضمین ثبات مالی اقتصادی و زیست محیطی به گونه ای باشد که بر چالش ها غلبه کند.

خاندوزی پیشنهاد کرد که این بانک به طور جدی سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه راه حل های فین تک (فناوری مالی) برای تامین مالی اسلامی را برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و دستیابی به بستری که تبادلات مالی بین کشورهای اسلامی را تسهیل می کند، مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: بی شک گروه بانک توسعه اسلامی به عنوان بانک پیشرو امت اسلامی می تواند نقش اساسی ایفا کند و جمهوری اسلامی ایران نیز با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود، آمادگی خود را برای همکاری با بانک و کشورهای عضو آن

وی در پایان از رفتار حرفه ای گروه بانک توسعه اسلامی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این بانک با ابتکار و حسن نیت کارکنان و کشورهای عضو به اهداف ارزشمند خود یعنی همبستگی و شکوفایی دست یابد.

دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی عمان

در دیدار وزیر اقتصاد عمان و سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، دو کشور بر تمدید قراردادهای مشترک گمرکی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید کردند و مقرر شد فهرستی تهیه شود. سرمایه گذاران عمانی علاقه مند به ورود به بازار ایران و به تهران ارسال می شود.

به گزارش شادا، در دیدار دوجانبه سعید بن محمد الصغری وزیر اقتصاد عمان با سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در ریاض، تمدید گمرکات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و بر قراردادهای سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید شد.

خاندوزی در این دیدار ضمن استقبال از علاقه عمان به همکاری های دوجانبه و مشترک تهران و مسقط، در پی پیگیری های انجام شده پس از سفر پادشاه عمان به ایران، ضمن ابراز خرسندی، علاقه جمهوری اسلامی را ابراز کرد. ایران در تمدید تفاهم نامه های مشترک بین دو کشور، این کشور را در حوزه گمرکی و سرمایه گذاری اعلام کرد. در همان زمان مقرر شد دولت عمان لیستی از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در ایران را در آینده ارسال کند. هفته گذشته، موانع سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور نیز برطرف خواهد شد.

همچنین مقرر شد در اولین فرصت کمیته مشترک و دوجانبه دو کشور در خصوص مسائل فنی همکاری تشکیل و این موضوع در اولین سفر وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به مسقط نهایی شود. .

در ادامه سعید بن محمد الصغری وزیر اقتصاد عمان نیز با ابراز خرسندی از علاقه کشورش به تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر تسریع در اجرای تفاهم نامه های دو کشور تاکید کرد. .

لازم به ذکر است که در سفر سلطان عمان به ایران، قرارداد سرمایه گذاری به عنوان کمیته مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور به امضا رسید و دو کشور در مورد موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری به توافق رسیدند و پس از طی مراحلی در پارلمان عمان امضاهایی نیز از طرف دو طرف دریافت شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.