افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

پیشنهاداتی برای تقسیم سیستان و بلوچستان در دست بررسی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 226655
پیشنهاداتی برای تقسیم سیستان و بلوچستان در دست بررسی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه سیل اخیر در سیستان و بلوچستان خسارات عمده ای به منازل و زندگی مردم وارد نکرده است. اما تخریب بخشی از راه ها و مسدود شدن راه های منتهی به چند روستا در جنوب چابهار و حضور این یک بار دیگر ضعف زیرساخت ها در این منطقه را برجسته کرد. […]

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه سیل اخیر در سیستان و بلوچستان خسارات عمده ای به منازل و زندگی مردم وارد نکرده است. اما تخریب بخشی از راه ها و مسدود شدن راه های منتهی به چند روستا در جنوب چابهار و حضور این یک بار دیگر ضعف زیرساخت ها در این منطقه را برجسته کرد.

چند سالی است که بحث حل مشکلات زیرساختی و محرومیت‌های سیستان و بلوچستان، پیشنهاد «تقسیم استان» به عنوان راهکار مطرح شده است. راهکاری که نمونه اجرای آن در تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی قابل بررسی است.

این پیشنهاد مخالفان سرسختی دارد که معتقدند تقسیم سیستان و بلوچستان نمی تواند کمکی به محرومیت زدایی کند و ممکن است منجر به شکاف های اجتماعی و تهدیدات امنیتی شود. از سوی دیگر، حامیانی مصمم هستند که معتقدند برای تقسیم استان دلیل کافی و معتبر وجود دارد و به تعویق انداختن آن از سوی مسئولان و دولتمردان ممکن است عمر محرومیت این منطقه را طولانی کند.

حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در جمع اهالی روستای «دُر» که بعدازظهر چهارشنبه انجام شد، فرصت مناسبی بود تا از بالاترین مقام اجرایی کشور درباره تقسیم سیستان و بلوچستان استان رئیسی که پس از سفر به الجزایر به مناطق سیل زده رسیده بود به حلقه مردم این روستای دورافتاده گفت: در این روزها احساس کردم که باید خودم در منطقه باشم و وضعیت را ببینم تا بتوانیم برنامه ریزی کنیم. کار آینده”. باید زیرساخت هایی را ایجاد کنیم تا در بارندگی های بعدی شاهد تلفات و مشکلی نباشیم و بتوانیم از نعمت بارندگی ها و بارندگی ها بهره مند شویم.

صحبت درباره بهبود زیرساخت ها فرصت مناسبی بود تا خبرنگار مهر از رئیس جمهور بپرسد: با توجه به لزوم بهبود زیرساخت ها، آیا طرح تقسیمات استان می تواند کمکی کند؟

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع یکی از بحث های آینده است که به وزارت کشور گفته ایم که بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهد. بار انجام دهید. دولت پیشنهاداتی دریافت کرده است که در وزارت کشور در حال بررسی است. پس از آن این موضوع در کمیته امور بدوی دولت بررسی می شود تا در نهایت ببینیم در مورد پیشنهادهای مختلفی که برای سیستان و بلوچستان وجود دارد چه تصمیمی باید گرفته شود.

رئیسی تاکید کرد: چه در کشور تفرقه رخ دهد و چه وضعیت موجود باقی است، موضوع استان سیستان و بلوچستان است. قسمتی از آنها از اولویت های دولت و رهبری و دولت تاکید دارند و همواره توجه به این استان و رفع محرومیت ها را دنبال کرده اند. مسائل متعددی در این حوزه مانند مسکن، اشتغال و آب در منطقه در اولویت هستند. البته مسئولان منطقه و استانداری نیز با تلاش فراوان کار را دنبال می کنند».

مجله مهر که به وضوح به تحلیل مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان در مورد سرزمین ثروت و رنج می پردازد، تاکنون مطالب مختلفی را در زمینه تحلیل و تحقیق تقسیمات استان در اختیار مخاطبان خود قرار داده است که می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید. جزئیات در لینک های زیر

تقسیم استان به شرط حفظ نام “بلوچستان”

اقناع مردم؛ اولویت اول برای تقسیم سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان را تقسیم کنید!

چاره ای جز تقسیم سیستان و بلوچستان نیست

مدیری نمی تواند سیستان و بلوچستان را کنترل کند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.