افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

پیشرفت 66 درصدی شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 336583
پیشرفت 66 درصدی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش بازار، مراسم تجلیل و معارفه وزیر ارتباطات صبح امروز با حضور عیسی زارع پور برگزار شد. وزیر اسبق ارتباطات و ستار هاشمی؛ از وزیر جدید ارتباطات تجلیل شد. عیسی زارع پور; وزیر اسبق وزارت ارتباطات در این مراسم گفت: آقای ستار هاشمی از خانواده وزارت ارتباطات است که با رای بالایی به عنوان […]

به گزارش بازار، مراسم تجلیل و معارفه وزیر ارتباطات صبح امروز با حضور عیسی زارع پور برگزار شد. وزیر اسبق ارتباطات و ستار هاشمی؛ از وزیر جدید ارتباطات تجلیل شد.

عیسی زارع پور; وزیر اسبق وزارت ارتباطات در این مراسم گفت: آقای ستار هاشمی از خانواده وزارت ارتباطات است که با رای بالایی به عنوان وزیر انتخاب شد.

و افزود: هاشمی با 264 رای رکورد رای وزرای ارتباطات در دوره های گذشته را شکست.

زارع پور با ارائه گزارشی از عملکرد خود در توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور تصریح کرد: وضعیت شبکه ارتباطی کشور در ابتدای دولت سیزدهم به گونه ای بود که در حوزه ارتباطات با تاخیر جدی مواجه شدیم و توسعه نیافتیم. نسل پنجم که امروزه پیشرفت زیادی کرده است.

وزیر سابق ارتباطات گفت: فیبر نوری به منازل در بیش از 632 شهر آغاز شده است. امروز 8 میلیون خانواده را در کشور تحت پوشش قرار دادیم و بیش از 20 هزار کیلومتر عملیات حفاری و خط لوله داشتیم.

زارع پور بیان کرد: تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه در سال 1403 به 2000 سایت رسید و نسبت به ابتدای دولت 20 برابر شده است. تعداد سایت های نسل چهارم و پنجم در این سه سال 35 سایت افزایش یافته است.

وزیر اسبق ارتباطات افزود: ظرفیت شبکه IP در ابتدای دولت 28 ترابیت بر ثانیه بود که اکنون به 56 ترابیت بر ثانیه می رسد; ظرفیت پهنای باند ترافیک بین المللی در آغاز دولت 5.4 ترابیت بر ثانیه بود، اما در اوت 1407 به 10.7 ترابیت بر ثانیه رسید.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات روستایی بیش از 8 هزار و 300 روستا با بیش از 20 خانوار جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

زارع پور گفت: راه اندازی پنجره خدمات هوشمند ملی برای اولین بار در این دولت انجام شد و بیش از 51 میلیون نفر در این پنجره ثبت نام کردند. بیش از 500 میلیون بازدید کاربر از پنجره ملی صورت گرفته است و شاهد اتصال 99 دستگاه اجرایی پنجره ملی بودیم.

وزیر اسبق ارتباطات ادامه داد: در موضوع شبکه ملی اطلاعات در سال 1392 الزاماتی که اجرای شبکه ملی اطلاعات را تنظیم می کرد، تعریف شد. در سال 1397 دستور 5 ماده ای مقام معظم رهبری را داشتیم، در سال 91 شاخص های برنامه عملیاتی شبکه ملی اطلاعات تعریف شد و در پایان سال 99 در شبکه ملی اطلاعات 57 درصد پیشرفت داشتیم.

وی گفت: در سال 1399 سند معماری شبکه ملی اطلاعات تعریف شد. 260 جلسه هفتگی در داخل شبکه ملی اطلاعات برگزار می کنیم. امروز 66 درصد پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات داشتیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.