افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

پیش‌بینی قیمت دلار/نرخ مبادله یک اقتصاددان احتمالاً در این موضوع تغییر خواهد کرد.

  • کد خبر : 285707
پیش‌بینی قیمت دلار/نرخ مبادله یک اقتصاددان احتمالاً در این موضوع تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مدت نرخ ارز بازارساز به عنوان اهرمی از رشد قیمت دلار جلوگیری کرد. حرکت دلار به یک محدوده مشخص نشان داد که دست مسئولان پر است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با تجارت نیوز با بیان اینکه از نظر فنی کف و سقف مشخصی برای اسکناس […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مدت نرخ ارز بازارساز به عنوان اهرمی از رشد قیمت دلار جلوگیری کرد. حرکت دلار به یک محدوده مشخص نشان داد که دست مسئولان پر است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با تجارت نیوز با بیان اینکه از نظر فنی کف و سقف مشخصی برای اسکناس دلار وجود دارد، گفت: او معتقد است که فراز و نشیب ها بستگی زیادی به سیاست های دولت دارد.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: پس از پایان چالش ابتدای سال ایران و اسرائیل که بازار ارز را تا کریدور 6 و 7 رساند، این سیاستمدار دلار را عقب نگه داشت. اسکناس آمریکایی تا مرکز کریدور پنجم فرود آمد و در همان محدوده صعود و نزول سرسام آوری داشت. اما در روزهای اخیر اگرچه مبادلات ارزی ادامه داشت، اما قیمت دلار با رشد تدریجی به کانال نهایی کریدور پنجم صعود کرد و این اخبار و اتفاقات سیاسی بود که قیمت دلار را به حرکت درآورد.

حداقل قیمت دلار کجاست؟

در همین رابطه مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی درباره قیمت تتر در خصوص کف و سقف قیمت دلار گفت: سقف کانال هشتم کریدور پنجم را می توان کف قیمت دلار دانست. اگر دلار از این محدوده عبور کند وارد کریدور ششم می شود و قیمت ها افزایش می یابد.

وی با اشاره به واگرایی قیمت جهانی اونس طلا از قیمت دلار در هفته های اخیر گفت: این واگرایی برای کل بازار چندان مطلوب نبود و اگر بازارها همگرا می شدند شاهد مناطق پایین تری بودیم. در قیمت طلا.”

این کارشناس اقتصادی محدوده قیمتی دلار در کریدور بالا را پیش بینی کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه قیمت دلار در دو روز اخیر روند صعودی داشته و تا کانال پایانی کریدور پنجم بالا رفته است، سقف حمایتی خود را شکسته است. در روزهای آخر.”

وی افزود: بنابراین منطقه بعدی قیمت دلار احتمالا چهارمین گام از افتتاح کانال ششم کریدور خواهد بود. در غیر این صورت فضای کناری و حتی نیمی از راهروی پنجم را می توان دلار در نظر گرفت».

گارد نزولی طلای جهانی یک فرصت سرمایه گذاری خوب است

دیبا با اشاره به اینکه بالا و پایین شدن قیمت دلار به سیاست های دولت بستگی دارد، درباره قیمت جهانی اونس طلا گفت: از آنجایی که اونس جهانی طلا دارای حمایت نزولی کوتاه مدت است، انتظار می رود این حمایت کاهشی باشد. فرصت های سرمایه گذاری خوبی برای فعالان بازار برای تامین طلای داخلی فراهم کنید.»

وی در پایان رشد آرام و مستمر قیمت دلار را پیش بینی کرد و تصریح کرد: یکی از دلایلی که کارشناسان پیش بینی روند صعودی قیمت دلار در بلندمدت می کنند، رشد خروج سرمایه از کشور است. “. اگرچه این خروج سرمایه به دلیل رکود بازارهای تولیدی و بازار سرمایه، املاک و بورس تا حدودی کاهش یافته است، اما هشدار افزایش قیمت دلار را به صدا در می آورد.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=285707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.