افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

پیام رئیس جمهور در اولین همایش روز ملی زعفران در مشهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 410147
پیام رئیس جمهور در اولین همایش روز ملی زعفران در مشهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود بیزیکیان در پیامی در اولین همایش روز ملی زعفران در مشهد که صبح امروز (شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۰۳) با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روسای بازرگانی برگزار شد. . اصناف و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد. وی گفت: دولت خود را […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود بیزیکیان در پیامی در اولین همایش روز ملی زعفران در مشهد که صبح امروز (شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۰۳) با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روسای بازرگانی برگزار شد. . اصناف و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد. وی گفت: دولت خود را موظف می داند با حمایت از تولیدکنندگان، فعالان فرآوری و صادرکنندگان این محصول زمینه رشد و تعالی بیشتر این صنعت را فراهم کند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران محترم در زمینه تولید، صنعت و صادرات زعفران.

در روزگاری که جهان به سرعت به سوی پیشرفت علمی و اقتصادی در حال حرکت است و شعار توسعه پایدار بر اساس نوآوری و تفکر جدید در حال تحقق است، استفاده هوشمندانه از توانمندی ها و استعدادهای منحصر به فرد جامعه جهانی ضرورتی انکارناپذیر است. کشور به منظور تقویت تولید و صادرات. ایران عزیز با طبیعت متنوع و غنی خود همواره محل پرورش گیاهان ارزشمندی بوده است که در صادرات غیرنفتی نقش اساسی دارند و در این میان زعفران ایران به عنوان طلای سرخ همواره جایگاه برجسته ای در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده است. .

14 آبان روز ملی زعفران فرصتی ارزشمند برای تجلیل از دستاوردها و تلاش های کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول گرانبها است که تاریخ و فرهنگ ایران عزیزمان را نگینی آراسته است. زعفران، این طلای سرخ، نه تنها نمادی از میراث کهن سرزمین ما به ویژه در خراسان بزرگ است، بلکه دارایی ارزشمندی برای تقویت اقتصاد کشورمان و درخشش نام ایران در صحنه جهانی است. تقویت جایگاه برند زعفران ایرانی در بازارهای بین المللی. بین المللی گرفته است

اعتقاد ما بر این است که زعفران همانطور که در طول تاریخ جایگاه برجسته ای را به خود اختصاص داده است، اگر مبتنی بر دانش روز، فناوری های پیشرفته و تلاش همه جانبه فعالان این عرصه باشد، امروز می تواند به اوج بی سابقه ای دست یابد. با این اشاره، تقویت برند زعفران ایرانی در بازارهای بین المللی را نیز برجسته می کنیم بین المللی نه تنها صادرات این محصول استراتژیک را تضمین می کند، بلکه باعث افزایش توان رقابتی کشورمان در بازار جهانی زعفران می شود. زعفران ایران باید به جایگاه واقعی خود بازگردد و سهم شایسته ای در بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

از این حیث، انتظار می رود همه فعالان زنجیره ارزش زعفران با همکاری، همفکری و همگرایی در تولید، ارتقای ظرفیت فناورانه و اقداماتی که منجر به صادرات این محصول می شود، در معرفی زعفران ایران به بازارهای بین المللی پیشگام باشند. . دولت نیز خود را موظف می‌داند تا با حمایت از تولیدکنندگان، فعالان عرصه فرآوری و صادرکنندگان این محصول، زمینه‌های رشد و تعالی این صنعت را فراهم کند.

وی با گرامیداشت این روز ملی بر همکاری، نوآوری و تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه زعفران ایران تاکید کرد و امیدواریم با همدلی و همکاری آینده بهتری برای این محصول ملی در دولت وحدت ملی رقم بخورد. برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.