افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

پیامد پیام تبریک/چین: فیلیپین نباید با آتش بازی کند! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 181083
پیامد پیام تبریک/چین: فیلیپین نباید با آتش بازی کند!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به پیام تبریک فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین به ویلیام لای به مناسبت انتخابات تایوان، اظهارات فردیناند را نقض جدی توصیف کرد. اصل چین واحد روز دوشنبه، پس از پیروزی لای در انتخابات جزیره خودمختار تایوان، فردیناند […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به پیام تبریک فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین به ویلیام لای به مناسبت انتخابات تایوان، اظهارات فردیناند را نقض جدی توصیف کرد. اصل چین واحد

روز دوشنبه، پس از پیروزی لای در انتخابات جزیره خودمختار تایوان، فردیناند در شبکه اجتماعی X نوشت که به “همکاری نزدیک تر، تقویت منافع مشترک، برقراری صلح و تضمین رفاه مردم ما” امیدوار است.

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور فیلیپین

مائو نینگ در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خارجه چین گفت که بیانیه مارکوس در تضاد با تعهدات دیپلماتیک مانیل به پکن برای عدم مداخله در امور داخلی چین است.

وی با اشاره به اینکه جیمی فلورکروز سفیر فیلیپین در چین به سفارت این کشور احضار شده است، افزود: چین بلافاصله این اقدام را به شدت محکوم کرد و به شدت مخالفت خود را اعلام کرد و اعتراض شدید خود را به طرف فیلیپینی اعلام کرد.

پیامد پیام تبریک/چین: فیلیپین نباید با آتش بازی کند!

ویلیام لای، رئیس جمهور جدید جزیره تایوان از حزب دموکراتیک مترقی

نینگ با تاکید بر پیام صریح چین به فیلیپین برای پرهیز از بازی با آتش در موضوع تایوان، به رئیس جمهور فیلیپین توصیه کرد که “درباره چگونگی و چرایی موضوع تایوان به درک مناسب و نتیجه گیری صحیح برسد.”

وزارت امور خارجه فیلیپین پیام رئیس جمهور این کشور را در X کم اهمیت دانسته و اعلام کرد که در آن به منافع مشترک با تایوان از جمله حضور 200 هزار کارگر فیلیپینی در این جزیره اشاره شده است. ایالات متحده و بسیاری از متحدانش پیروزی ویلیام لای در انتخابات تایوان را تبریک گفتند. اقدامی که باعث شد دولت پکن واشنگتن را به تشویق جدایی طلبی در خاک چین متهم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.