افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

پیامدهای مستند HBO برای پیتر تاد: پنهان شدن از ترس

  • کد خبر : 406354
پیامدهای مستند HBO برای پیتر تاد: پنهان شدن از ترس

پیتر تاد، دانشمند کانادایی علوم کامپیوتر و رمزنگاری که طبق مستند HBO به خالق بیت کوین یا ساتوشی ناکاموتو معروف است، مدعی شد که پس از این ادعاهای نادرست، از ترس امنیت خود مجبور به مخفی شدن شده است. به گزارش بلاک چین هوملند، این مستند با عنوان «الکترو پول: معمای بیت کوین» در 9 […]

پیتر تاد، دانشمند کانادایی علوم کامپیوتر و رمزنگاری که طبق مستند HBO به خالق بیت کوین یا ساتوشی ناکاموتو معروف است، مدعی شد که پس از این ادعاهای نادرست، از ترس امنیت خود مجبور به مخفی شدن شده است.

به گزارش بلاک چین هوملند، این مستند با عنوان «الکترو پول: معمای بیت کوین» در 9 اکتبر منتشر شد و پیتر تاد را به عنوان ساتوشی ناکاموتوی واقعی معرفی کرد. در این مستند پس از رد مکرر ادعای ساتوشی ناکاموتو بودن، تاد سرانجام با ادبیات طعنه آمیز او این را گفت “خب بله، من ساتوشی ناکاموتو هستم.” اما پس از انتشار این مستند، تاد این ادعا را تکذیب کرد.

تاد بارها شایعات مربوط به ساتوشی ناکاموتو بودن او را رد کرده و ادعاهای مستند HBO را نادرست رد کرده است. او در گفتگوی اخیر خود با مجله Wired نیز گفته است که پس از پخش این مستند از ترس امنیت خود مجبور به مخفی شدن شده است. به گفته تاد، کالن هابک، کارگردان این مستند شواهد دروغین برای حمایت از نتیجه گیری اشتباه خود استفاده کرد.

همانطور که گفتیم با توجه به منابع مختلف و تصاویر نشان داده شده در خود مستند، تاد به عنوان یک شوخی تایید شد که ساتوشی ناکاموتو است. البته این جمله شبیه جمله معروف است “من اسپارتاکوس هستم” از فیلم اکشن اسپارتاکوس.

در فیلم اسپارتاکوس محصول 1960، گروهی از جنگجویان توسط سربازان رومی اسیر می شوند. با این حال، هنگامی که سربازان از آنها می پرسند اسپارتاکوس کیست، همه جنگجویان در همبستگی ادعا می کنند که اسپارتاکوس هستند.

خطرات ساتوشی بودن

به گفته مجله Wired، تاد در ابتدا با حضور در مستند HBO موافقت کرد زیرا فکر می کرد که این مستند در مورد تاریخ بیت کوین است، نه برای شناسایی ساتوشی ناکاموتو. تاد می گوید که نه تنها او به اشتباه ساتوشی ناکاموتو شناسایی شده است، بلکه زندگی او اکنون در یک خطر دائمی قرار می گیرد:

بدیهی است که ادعای نادرست مبنی بر اینکه افراد عادی دارای ثروت معمولی دارای مقادیر فوق العاده پول هستند، آنها را در معرض تهدیدهایی مانند سرقت و آدم ربایی قرار می دهد. این سوال نه تنها احمقانه است، بلکه خطرناک است. واضح است که ساتوشی به دلایل درستی نمی خواست پیدا شود و هیچکس نباید به افرادی که سعی در یافتن ساتوشی دارند کمک کند.

با این حال ظاهرا کارگردان مستند HBO نظر دیگری در مورد تاد دارد. به گفته وایرد، هابک ادعا می کند که تاد و دیگران دچار توهم هستند و ایده فاش کردن ناکاموتوی واقعی هیچ تهدیدی برای افرادی که مورد بررسی قرار می گیرند ایجاد نمی کند:

به طور بالقوه، یک نهاد ناشناس وجود دارد که یک بیستم کل عرضه طلای دیجیتال را کنترل می کند. شناسایی این شخص “بسیار مهم” است.

علیرغم افشای هویت ساتوشی ناکاموتو در مستند HBO، جامعه کریپتو بر این باور است که پیتر تاد خالق واقعی بیت کوین نیست و هنوز از این ادعاها متقاعد نشده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-22 23:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.