افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
2

پیاده روی اربعین ندای جهانی برای ظهور منجی بشریت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 339731
پیاده روی اربعین ندای جهانی برای ظهور منجی بشریت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

حجت الاسلام سید عبدالهادی وابستگی حسینی در مصاحبه ای برو به گزارش خبرنگار مهر، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج «و من به شما افتخار خواهد شد تشریفات به این طور است چه کسی متقی است؟ فنجانوی تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «یکی […]

حجت الاسلام سید عبدالهادی وابستگی حسینی در مصاحبه ای برو به گزارش خبرنگار مهر، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج «و من به شما افتخار خواهد شد تشریفات به این طور است چه کسی متقی است؟ فنجانوی تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «یکی از بهترین مظاهر تقوای الهی، تعظیم شعائر الهی است» و بهترین شعائر الهی، شعائر حسینی است.

امام جمعه گناوه افزود: در ماه محرم اوج عبادت شعائر حسینی در تاسوعا و عاشورا است. سقوط همین‌طور بود و هم‌اکنون در ماه صفر، فصل دوم این بعثت الهی به اربعین حسینی می‌پردازد.

وی گفت: اربعین رمز ماندگاری و بقای حماسه حسینی است و روزگار ما در ماه صفر شاهد این معجزه بزرگ الهی است.

وی ادامه داد: اربعین زمان تقدیر الهی است که توسط بزرگان الهی به عنوان نقش عمل در پایان برنامه ریزی شده است. زمان و در راه آماده کردن جهان برای ظهور منتقم محمد (ص)آه) طراحی شده و در حال ظهور و تجلی است.

امام جمعه گناوه افزود: قطعاً با سرمایه گذاری سیدالشهدا(ع) در عاشورا، خطر بزرگی که دین مبین اسلام و به فرموده امام حسین(ع) را تهدید می کرد، قرار بود فاتحه ای قرائت شود. اسلام منتفی شد و قیام الهی و نهضت خونین عاشورا توانست از انحطاط بزرگ بازگشت به جهل و ارتداد جلوگیری کند.

حجت الاسلام وابستگی حسینی با اشاره به حضور در آستانه اربعین و زیارت حضرت امام حسین (ع) در این روز گفت: تعریف فرهنگ زیارت به ویژه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یک امر نشانه های مؤمن در روایات امام حسن عسکری (ع) آمده است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: نشانه مؤمن به زیارت اربعین و ارائه روشی خاص برای این زیارت در واقع طرحی الهی در پی نهضت حضرت زینب است.س)امام سجاد (TO) و اهل بیت (TO) که به زیارت اربعین رفت و جابر بن عبدالله انصاری که به افتخار زیارت اربعین دست یافت.

اربعین، دوره جهانی تشیع

وی ادامه داد: امروز شاهد انتصاب جهانی شیعیان مانند اربعین هستیم که پدیده جدیدی محسوب می شود و کشف شده است که این نوع برنامه ها کوچک در زمانی که ما به این جنبش عظیم جهانی نیاز داریم، چگونه می توان به فریاد رسید؟

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین را می توان یکی از برکات نهضت عظیم انقلاب اسلامی دانست و توانست حرکت موسوم به پیاده روی اربعین در داخل عراق را به یک حرکت جهانی و یک رویداد بزرگ و حماسی تبدیل کند و این امر جنبش امروز به جایی رسیده است که بیش از 20 میلیون نفر در این اجتماع عظیم شرکت می کنند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی جهان است و مانند آن در عالم هستی و بشریت وجود ندارد.

وی ادامه داد: این حرکت جهانی و حرکت عظیم حسینی بزرگترین راهپیمایی جهان علیه نظام استکبار، کفر و شرک و دعوت جهانی به ساحت مقدس الهی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام وابستگی حسینی افزود: اگر قرار است پیاده روی اربعین به طور دقیق ترجمه شود، این حرکت یک ندای جهانی برای ظهور منجی و ندایی به منجی بشریت حضرت بقیه الله است. استخوان (آه) است

حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی.

امام جمعه گناوه با اشاره به ابعاد مختلف واقعه اربعین گفت: یکی از ابعاد رویداد جهانی اربعین حرکت جمعی به سمت امام و امتحان الهی است.

حجت الاسلام وابستگی حسینی تصریح کرد: اربعین ارتباط تنگاتنگی با موضوع مهدویت و حرکت جهانی اسلام و برپایی تمدن اسلامی، توحیدی و الهی دارد چرا که در مرحله اول حرکت به سوی حجت خدا، امام و حسین است. زمان، اسلام ناب، حماسه، مقاومت، عقلانیت، عرفان، عدالت، معنویت، fatotجوانمردی، صلح و امنیت که از آموزه های شهدا محسوب می شود.

امام جمعه گناوه گفت: افرادی که قرار است این گونه دروس را در این مدرسه مرور کنند و به علم عالی دست یابند، شعار خود را «لبیک یا حسین (ع)» که در واقع «لبیک یا مهدی» است انتخاب کرده اند. آه” است

اربعین واسطه است بین المللی است

حجت الاسلام وابستگی حسینی با بیان اینکه بعد دوم واقعه بزرگ اربعین امام حسین (ع) رسانه ای بودن این مراسم است. بین المللی وی افزود: یکی از پیش نیازهای ظهور منجی بشریت، امری منحصر به فرد در جهانی شدن حماسه حسینی است.آهجهانی شدن حماسه حسینی و شناخت مردم از این حماسه و امام (ع) و اربعین نقش رسانه های جهانی را ایفا می کنند تا امام حسین (ع) و قیام او را به عنوان امام معرفی کنند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: با وجود تحریم اطلاعاتی توسط امپراتوری رسانه ای استکبار جهانی، اما به فضل و یاری خداوند، حرکت اربعین طبیعتا حماسه امام حسین (ع) را به جهانیان عرضه خواهد کرد.

ایشان فرمودند امام عصر(عج)آه) در آستانه قیام جهانی خود با این عبارت «یا اهل العلم». که جدی الحسین (ع) ترور شد تشنهحاضر خواهد شد، گفت: مردم جهان در آن روز به نام «حسین» ) و اینکه آیا پرچم یاران امام حسین (علیه السلام) «یا جراحات الحسین (ع) این لقب معروف است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.