افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

پکن: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای جهان است

  • کد خبر : 335758
پکن: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای جهان است

در بحبوحه افزایش زرادخانه هسته ای چین، ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه مارس اسناد محرمانه هسته ای جدیدی را با هدف محدود کردن برنامه توسعه زرادخانه هسته ای چین تصویب کرد، اقدامی که خشم پکن را برانگیخت. به گزارش این خبرگزاری، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به اقدام آمریکا مبنی […]

در بحبوحه افزایش زرادخانه هسته ای چین، ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه مارس اسناد محرمانه هسته ای جدیدی را با هدف محدود کردن برنامه توسعه زرادخانه هسته ای چین تصویب کرد، اقدامی که خشم پکن را برانگیخت.

به گزارش این خبرگزاری، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر تصویب طرح مهار برنامه تسلیحات هسته ای چین، گفت: چین به شدت نگران گزارش های مرتبط با این مشکل است.

در سال های اخیر، ایالات متحده بارها «نظریه تهدید هسته ای چین» را مطرح کرده است. این اقدام آمریکا بهانه ای برای فرار از مسئولیت های خود در زمینه خلع سلاح هسته ای، گسترش زرادخانه های هسته ای و دستیابی به برتری راهبردی بر سایرین بوده است.

مائو نینگ افزود: زرادخانه های هسته ای چین به هیچ وجه قابل مقایسه با زرادخانه های آمریکا نیست. چین سیاست استفاده غیر پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را دنبال می‌کند و استراتژی دفاعی هسته‌ای خود را با هدف حفظ حداقل توان هسته‌ای که فقط برای امنیت ملی کافی است، اجرا می‌کند و قصد ندارد مسابقه تسلیحاتی را با هیچ کشوری آغاز کند.

وی تاکید کرد: آمریکا که بزرگترین و پیشرفته‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارد، همواره به سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود که مبتنی بر استفاده پیشگیرانه از سلاح‌های هسته‌ای است، پایبند بوده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را برای ارتقای تسلیحات هسته‌ای سه‌گانه انجام داده است. زور . (از جمله زیردریایی هایی که قادر به حمل کلاهک هسته ای، بمب افکن های استراتژیک و موشک های بالستیک قاره پیما هستند).

مائو نینگ تصریح کرد: آمریکا بزرگترین عامل تهدیدات هسته ای و خطرات استراتژیک در جهان است. چین از آمریکا می‌خواهد به تعهدات ویژه و اولویت‌دار خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عمل کند، زرادخانه‌های هسته‌ای خود را به‌طور قابل توجه و واقع بینانه کاهش دهد و از اقدامات منفی مانند «اشتراک انرژی هسته‌ای» خودداری کند، بازدارندگی خود را توسعه دهد و «ائتلاف هسته‌ای» خود را گسترش دهد. که صلح و ثبات جهانی و منطقه ای را تضعیف می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.