افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پکترا; ارتقاء بزرگ بخش دوگانه اتریوم و اثرات آن بر شبکه

  • کد خبر : 372287
پکترا; ارتقاء بزرگ بخش دوگانه اتریوم و اثرات آن بر شبکه

این هفته، توسعه دهندگان اصلی اتریوم تصمیم گرفتند هاردفورک Pectra، به روز رسانی بزرگ بعدی شبکه، را به حداقل دو قسمت تقسیم کنند، با اولین به روز رسانی در اوایل 2025 منتشر خواهد شد. با توجه به homeland blockchain، تعدادی از به روز رسانی های اخیر اتریوم، از جمله دنکن که در اسفند ماه منتشر […]

این هفته، توسعه دهندگان اصلی اتریوم تصمیم گرفتند هاردفورک Pectra، به روز رسانی بزرگ بعدی شبکه، را به حداقل دو قسمت تقسیم کنند، با اولین به روز رسانی در اوایل 2025 منتشر خواهد شد.

با توجه به homeland blockchain، تعدادی از به روز رسانی های اخیر اتریوم، از جمله دنکن که در اسفند ماه منتشر شد و شاپلا آنها که در سال 2023 راه اندازی شدند، تغییرات قابل توجهی را برای توسعه دهندگان بلاک چین و کاربران عمومی اتریوم ایجاد کردند.

ارتقاء پکترا؛ قسمت اول

در جلسه ای که روز پنجشنبه برگزار شد، توسعه دهندگان اصلی اتریوم به این نتیجه رسیدند که لیست درخواست ها برای پکترا به قدری طولانی است که اگر همه به طور همزمان به روز شوند، ارتقاء می تواند پیچیده و دشوار شود. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند که ارتقا را به حداقل دو رویداد جداگانه تقسیم کنند و در نهایت قسمت اول را برای اوایل سال آینده برنامه ریزی کردند.

چندین پیشنهاد قبلاً برای گنجاندن در اولین به‌روزرسانی تأیید شده‌اند که بسیاری از آنها تأثیرات قابل‌توجهی بر کاربران اتریوم خواهند داشت.

یکی از این پیشنهادها پایان دادن به نیاز به نگهداری مقادیر اندک اتریوم برای پرداخت هزینه های گاز است شبکه اصلی اتریوم و بسیاری شبکه های لایه 2 در حال حاضر، هزینه‌های گاز در شبکه‌های اتریوم، پایه، آربیتروم، خوش‌بینی و چندین شبکه دیگر در اکوسیستم اتریوم بدون توجه به اینکه کدام توکن منتقل می‌شود باید پرداخت شود. پرداخت با ETH.

پیشنهاد گنجانده شده در بخش اول پکترا، “EIP-7702″، به این نیاز پایان داد این به کاربران امکان می دهد با استفاده از سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند USDC هزینه گاز را پرداخت کنند. این پیشنهاد که Account Abstraction را معرفی می‌کند، به کیف پول‌های اتریوم اجازه می‌دهد مانند قراردادهای هوشمند عمل کنند و اشخاص ثالث می‌توانند از تراکنش‌ها حمایت کنند و هزینه‌های گاز شما را بپردازند.

انتزاع حساب در بلاک چین به مفهومی اشاره دارد که برای بهبود کارایی و انعطاف پذیری شبکه های بلاک چین طراحی شده است. این مفهوم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا رفتار حساب های خود را به دلخواه برنامه ریزی کنند و از انعطاف پذیری بیشتری در پیاده سازی ویژگی های جدید بهره مند شوند. به عبارت دیگر، انتزاع حساب به قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا به عنوان حساب عمل کنند و ویژگی هایی مانند تأیید تراکنش و مدیریت دسترسی را با استفاده از منطق برنامه نویسی کنترل و مدیریت کنند.

به این ترتیب، کاربران می توانند هزینه های گاز خود را به سرویسی واگذار کنند که می توانند هزینه های خود را با USDC پرداخت کنند. به این ترتیب، نیاز به حفظ اتریوم برای انجام عملکردهای اساسی در اتریوم برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از بهبودهای ارائه شده در فاز اول پکترا، “EIP-7251″، به سهامداران اتریوم اجازه می دهد تا برای مقادیر بالای 32 اتریوم پاداش دریافت کنند. تا پیش از این، اعتبار سنجی ها تنها می توانستند به ازای هر 32 ETH (در حال حاضر بیش از 81000 دلار) که به شبکه سپرده شده بود، سود کسب کنند. هر اتریوم بیشتر سود بیشتری ایجاد نمی کند مگر اینکه 32 ETH دیگر از یک اعتبارسنجی جداگانه واریز شود.

بنابراین، یکی کاربری که قبلاً 40 اتریوم را شرط بندی کرده است، نمی تواند از آن 8 اتریوم اضافی سود یا قدرت رأی کسب کند.. این مشکل نیز با ارتقای پکترا حل خواهد شد.

ماریوس ون در ویدن، توسعه دهنده اتریوم گفت:

اصولا تا الان فقط استیک مرده داشتیم. اما الان دیگر اینطور نیست.

پس از انتشار اولین بخش پکترا در اوایل سال آینده، سهامداران می توانند به ازای هر مبلغی که بالای 32 اتریوم سپرده می شوند، سود متناسبی کسب کنند. این به لطف یک تابع جدید است که امکان ترکیب اعتباردهنده ها را فراهم می کند. این بدان معناست که اگر در حال حاضر از چندین اعتبار سنجی مختلف با 32 اتریوم برای به حداکثر رساندن جوایز استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید همه آنها را در یک اعتبارسنجی واحد با قدرت رای و پاداش بیشتر ترکیب کنید.

در مقیاس کلان، توانایی یکپارچه‌سازی اعتبار‌دهنده‌ها به این معنی است که سهامداران بزرگی مانند Lido، Rocket Pool و Coinbase که از هزاران کاربر مختلف وجوه جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانند تعداد گره‌های مورد نیاز برای اجرای staking در شبکه اصلی اتریوم را افزایش دهند. نیاز به کاهش قابل توجهی دارد.

ویدن افزود:

این امر به میزان قابل توجهی پهنای باند مورد نیاز شبکه اتریوم را کاهش می دهد.

دو پیشنهاد دیگر موجود در اولین ترانشه پکترا، EIP-6110 و EIP-7002، برای اولین بار امکان ایجاد استخرهای سهام اتریوم را فراهم می کند. تمام اتوماتیک و بدون نیاز به مجوز ارائه خواهد شد در حال حاضر، خدماتی مانند RocketMoney همچنان به کارکنان نیاز دارد تا برخی از عناصر واریز و برداشت وجه را به صورت دستی مدیریت کنند.

قسمت دوم پکترا و موارد بعدی

در حالی که ویژگی‌های توصیف‌شده برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند، سوالات زیادی در مورد بروزرسانی دوم پکترا وجود دارد، از جمله اینکه کدام EIP‌ها را شامل می‌شود، چه زمانی منتشر می‌شود، و اینکه آیا به‌روزرسانی‌های دیگر اتریوم قبل از آن ارائه خواهند شد یا خیر. نه؟

در حال حاضر، Weeden تخمین می زند که قسمت بعدی پکترا امکان پذیر است تا سال 2026 به تعویق افتاد اما انتظار تغییرات بزرگی را زمانی که نیمه دوم به‌روزرسانی منتشر شد، داشته باشید. دو پیشنهاد اصلی احتمالاً شامل موارد زیر است:

یکی فرمت شی ماشین مجازی اتریوم (EOF) که باعث افزایش کارایی و ایمنی در نوشتن کدهای قرارداد هوشمند می شود و قابلیت جدیدی به نام PeerDAS که می تواند در دو تا سه سال آینده هزینه گاز لایه 2 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در ماه مارس، به‌روزرسانی «دانکن» اتریوم، لکه معرفی کردند که آنها با اجازه دادن به داده های لایه 2 به طور موقت در زنجیره برای مدت حدود یک ماه به جای دائمی، هزینه های لایه 2 را به طور چشمگیری کاهش دادند. در حال حاضر، شش لکه در هر بلوک یک بلوک تراکنش اتریوم وجود دارد که در واقع فضایی رزرو شده برای کاهش هزینه های بسیار ارزان تراکنش های لایه 2 است.

PeerDAS، هر زمان که منتشر شود، پایه ای را برای توسعه دهندگان اتریوم به طور قابل توجهی فراهم می کند تعداد حباب ها را در هر بلوک افزایش دهید. ویدن می گوید مطمئن است که پس از PeerDAS، تیم او قادر به انجام این کار خواهد بود 32 حباب برای قرار گرفتن در هر بلوک اتریوم که عملکرد آن بیش از ۴۰۰٪ خواهد رسید

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-22 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.