افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

پول داغ فراریان مالیات با برداشت از حساب های غلات بزرگ

  • کد خبر : 208033

به گزارش بازار، شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1403 به محض شناسایی بدهکار مالیاتی، حساب مسدود می شود و به محض اینکه بدهکار مالیاتی مشخص شود، حساب آن مسدود می شود. از آنجایی که پول در حساب شخص دارای بدهی مالیاتی است، […]

به گزارش بازار، شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1403 به محض شناسایی بدهکار مالیاتی، حساب مسدود می شود و به محض اینکه بدهکار مالیاتی مشخص شود، حساب آن مسدود می شود. از آنجایی که پول در حساب شخص دارای بدهی مالیاتی است، می توان آن را در هر حساب، شعبه و هر بانکی در کشور بارگذاری کرد، بلافاصله حساب شخص حقیقی و حداکثر تا مبلغ بدهی مالیاتی که فرآیندهای قانونی برای آن انجام شده و بدهی مالیاتی از طریق سامانه تعیین شده است. معاملات بین سازمان امور مالیاتی و بانک ایجاد می شود. بانک مرکزی و عملیاتی حساب را مسدود و مبلغ بدهی بدهکار مالیاتی را دریافت می کند.

ناظر مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی خاطرنشان کرد: بانک موظف است پس از انسداد حساب ظرف مدت 5 روز نسبت به برداشت و واریز آن در سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

مستوفی تاکید کرد: لازم به ذکر است که این رویه پس از طی مراحل قانونی انجام می شود یعنی برگه مالیاتی قطعی تحویل بدهکار مالیاتی شده و پس از ده روز به دلیل عدم پرداخت بدهی، فرم اجرایی می شود. به دست آمده. برای شخص حقیقی صادر و ابلاغ شده است و پس از گذشت یک ماه از تاریخ ابلاغ فرم اجرایی، شخص پرداختی را انجام نداده است، هم اکنون سازمان امور مالیاتی با مسدود کردن حساب ها می تواند بدهی مالیاتی را وصول کند. از شخص

وی افزود: در مدت یک ماه در صورت اعتراض به قطعیت بدهی فرد می تواند اقدام کند، اما اگر یک ماه گذشت و شخص مخالفت نکرد یا اعتراض او رد شد و پرداخت را انجام نداد، سازمان امور مالی این موضوع را انجام می دهد. امکان برداشت از حساب و وصول بدهی.

وی ادامه داد: تاکنون فرآیندهای شناسایی سیستمی حساب های بانکی مشمولان مالیاتی امکان پذیر نبود و این اطلاعات از سامانه های خود سازمان امور مالیاتی اخذ می شد تا بتوانیم با بانک و شعبه مربوطه مکاتبه کنیم. و با رعایت مفاد ماده 218 قانون مالیات های مستقیم نسبت انسداد حساب، برداشت و پرداخت به سازمان کارگزار مالیاتی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.