افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

پوشش زنده/شوک برای کشتی و ورزش ایران/ یزدانی به مدال نقره رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 320800
پوشش زنده/شوک برای کشتی و ورزش ایران/ یزدانی به مدال نقره رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر در پاریس، ورزش ایران با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز در هفته گذشته تا حدودی انتظارات را برآورده کرده است و امیدواریم در روزهای باقیمانده بر تعداد مدال ها بیفزاییم. در چهاردهمین روز این رقابت ها ورزشکاران کشورمان در رشته های تکواندو، کشتی و وزنه برداری به رقابت پرداختند. […]

به گزارش خبرنگار مهر در پاریس، ورزش ایران با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز در هفته گذشته تا حدودی انتظارات را برآورده کرده است و امیدواریم در روزهای باقیمانده بر تعداد مدال ها بیفزاییم. در چهاردهمین روز این رقابت ها ورزشکاران کشورمان در رشته های تکواندو، کشتی و وزنه برداری به رقابت پرداختند.

ورزش کشورمان توسط مبینا نعمت زاده (مدال برنز – تکواندو)، ناهید کیانی (مدال نقره – تکواندو)، امین میرزازاده (مدال برنز – کشتی)، محمدهادی ساروی (مدال طلا – کشتی)، سعید اسماعیلی (طلا) ارتقا یافته است. مدال – مدال – کشتی فرنگی)، علیرضا مهدی (مدال نقره – کشتی فرنگی) صاحب مدال است.

گزارش اتفاقات چهاردهمین روز ورزش ایران در این خبر تکمیل می شود…

کشتی ایران با مصدومیت نابهنگام ضربه خورد/ یزدانی به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک 2024 پاریس، در فینال وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی در فینال به مصاف ماگومد رمضانف کشتی گیر بلغاری الاصل روسی رفت که در این دیدار با نتیجه 7 بر یک شکست خورد. و به مدال نقره المپیک دست یافت.

حسن یزدانی در شرایطی مبارزه کرد که مصدومیت قدیمی کتف از همان ابتدای مبارزه دوباره تکرار شد و این موضوع به کابوس زندگی او تبدیل شد.

یزدانی در اولین دیدار با نتیجه 10 بر صفر الکساندر لارنس از استرالیا را شکست داد. در ادامه آزادکار کشورمان در دیداری چشمگیر با نتیجه 9 بر 4 قهرمان اروپای روسی الاصل داون کوراگلف یونانی را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در مرحله نیمه نهایی ناظم آمنه دارنده مدال برنز المپیک و جهان از سن مارینو را با نتیجه ۷ بر یک شکست داد.

طلسم 12 ساله شکست / عروج شیرین به فینال تکواندو

مهران مهران نماینده تیم ملی تکواندو ایران در مرحله نیمه نهایی در وزن 80 کیلوگرم به مصاف سئو گئون وو از کره جنوبی رفت و با برتری 2 بر یک این تیم به فینال راه یافت.

وی در مسابقات گرند اسلم این کره ای را شکست داده بود، هرچند دور اول را 2 بر 4 شکست داد، اما در دور دوم با اقتدار 13 بر 9 حریف خود را شکست داد تا به دور سوم راه یابد. تیم کشورمان در دور سوم 12 بر 8 پیروز شد و با برتری 2 بر 1 فینالیست شد.

“ژسوربک” از ازبکستان و قهرمان آسیا 2024 پس از پیروزی در دور نخست، دو بر یک شکست خورد و در مبارزه دوم در مبارزه ای سخت و چشمگیر مقابل “سیمونه آلیسو” از ایتالیا با رنکینگ جهانی دارنده دو مدال طلا قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز در مسابقات قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره در جایزه بزرگ کسب کرد.

تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌های المپیک به مدال برنز مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی به مدال نقره دست یافتند.

آخرین فینالیست ایران در سال 2012، حضور محمد معتمد باقری در المپیک لندن بود و پس از 12 سال لذت بردن از این طلسم، طلسم را شکست و فینالیست شد.

هزاردوری پس از 12 سال تکواندوی مردان ایران را فینالیست بازی های المپیک کرد

جوادی وزنه برداری پنجم شد

در رقابت دسته 89 کیلوگرم میر مصطفی جوادی نماینده کشورمان با 11 وزنه بردار روی تخته رفت و در پایان حرکت با 168 کیلوگرم به مقام ششم دست یافت.

میر مصطفی جوادی برای اولین بار موفق شد وزنه 164 کیلوگرمی را در یک ضربه مهار کند. او در حرکت دوم خود وزنه 168 کیلوگرمی را درخواست کرد که موفق شد آن را مهار کند. نماینده کشورمان در حرکت سوم نتوانست وزنه 171 کیلوگرمی را متوقف کند تا با 168 کیلوگرم در یک ضربه کار خود را به پایان برساند.

ملی پوش وزنه بردار ایران در حرکت اول دوضرب به وزنه 204 کیلوگرمی دست یافت اما در حرکت دوم و سوم موفق به مهار وزنه 217 کیلوگرمی نشد و به این ترتیب با مجموع 372 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

جوادی علیرغم تلاش زیادش به عنوانی بهتر از پنجمی دست پیدا نکرد

یونس امامی حذف شد

در وزن 74 کیلوگرم که 17 نفر حضور داشتند، یونس امامی در دور نخست با نتیجه 9 بر 4 از سد فرانک چامیزو دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان ایتالیایی گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر باکار اندیوم از گینه بیسائو را شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. 11-1 و ضربه فنی در نیمه نهایی باقی مانده است.

رقیب آمریکایی امامی با شکست در مرحله بعد نتوانست به فینال راه یابد تا مبارز ایرانی از دور مسابقات حذف شود.

پخش زنده/ شکست طلسم تکواندو ۱۲ ساله/ امیرحسین زارع فینالیست شد
یونس امامی از بازی های المپیک حذف شد

امیرحسین زارع فینالیست شد

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک پاریس، رقابت های 2 وزن دوم از ساعت 11 به وقت محلی (12:30 به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان 74 و 125 کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. ، و زارع در نیمه نهایی پیروز شد و به فینال رسید.

در وزن 125 کیلوگرم که 16 نفر حضور داشتند، امیرحسین زارع در دور نخست 5 بر صفر آیال لزاریف قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله 2 بر یک مقابل طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به برتری رسید و فینالیست شد.

گنو پتریاشویلی از گرجستان و مشویلدیشویلی از آذربایجان در آن سوی جدول در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم می روند.

پخش زنده/ شکست طلسم تکواندو ۱۲ ساله/ امیرحسین زارع فینالیست شد
امیرحسین زارع یکی از شانس های مدال طلای کشتی ایران است.

قرعه دشوار دو مبارز ایرانی

قرعه کشی اوزان 97 و 65 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف احمد تاجلدینوف قهرمان جهان و قهرمان بازی های آسیایی بحرین می رود. عموزاد در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف زین رادرفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا می رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.