افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

پوشش زنده رویدادهای سیزدهمین دوره ورزش ایران / دو ایرانی در نیمه نهایی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 319535
پوشش زنده رویدادهای سیزدهمین دوره ورزش ایران / دو ایرانی در نیمه نهایی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، امروز پنجشنبه در سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک، رقابت های ورزشکاران ایران با کشتی، تکواندو و سنگنوردی ادامه دارد که ملی پوشان کشورمان شانس کسب مدال را دارند. این در حالی است که فرنگی کار کشتی گیر که تاکنون دو مدال طلا و برنز […]

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، امروز پنجشنبه در سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک، رقابت های ورزشکاران ایران با کشتی، تکواندو و سنگنوردی ادامه دارد که ملی پوشان کشورمان شانس کسب مدال را دارند.

این در حالی است که فرنگی کار کشتی گیر که تاکنون دو مدال طلا و برنز را در کارنامه خود دارد، امشب برای کسب دو مدال طلا یا نقره دیگر به رقابت های خود ادامه می دهد.

اخبار و اتفاقات ورزشکاران ایران در روز سیزدهم در این گزارش کامل است:

صعود حسن یزدانی به نیمه نهایی

در چارچوب اولین روز از رقابت های کشتی سی و سومین دوره المپیک و در وزن 86 کیلوگرم، امروز (پنجشنبه 27 مردادماه) حسن یزدانی در دور نخست به مصاف «لارنس» از استرالیا رفت و با نتیجه 10 برنده شد. :0.

حسن یزدانی که یک طلای المپیک و سه قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، در دور دوم مقابل “کوروگلیف” روسی الاصل از یونان به این پیروزی دست یافت و با نتیجه 9 بر 4 بر صفر این مبارز را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. -فینال تمام شد.

یزدانی و بروکس با غلبه بر حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند تا بتوانند در فینال برای مدال طلا بجنگند.

رقابت های کشتی فرنگی المپیک در دسته 86 کیلوگرم با حضور 16 کشتی گیر برگزار می شود. در دوره قبلی این بازی ها و در این وزن، دیوید تیلور آمریکایی با غلبه بر حسن یزدانی در توکیو عنوان قهرمانی را به دست آورد اما برای این دوره از بازی های المپیک نتیجه رقابت های انتخابی مقابل “بروکس” را واگذار کرد و از این کار بازماند. در پاریس شرکت کنید

حسن یزدانی مقابل حریف استرالیایی خود به پیروزی آسانی دست یافت

رضا علیپور در رشته کوهنوردی مدالی نگرفت

در ادامه رقابت های سنگنوردی بازی های المپیک 2024 پاریس و در بخش سرعت، رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی کشورمان که پیش از این به جمع 8 سنگنورد برتر بازی های المپیک رسیده بود به مصاف امیر میموراتوف رفت. از قزاقستان در مرحله فینال و زمان او 5 ثانیه و 57 صدم ثانیه بود و به جمع 4 سنگر برتر رسید.

علیپور در مقابل سنگ نورد اندونزی زمان 4 ثانیه و 84 ثبت کرد که رکورد درخشانی بود اما حریف آنها زمان 4 ثانیه و 78 را ثبت کرد.

علیپور برای کسب مدال برنز به مصاف واتسون سنگنورد آمریکایی رفت و زمان 4 ثانیه و 88 صدم ثانیه را ثبت کرد و از مدال برنز بازماند. رقیب آمریکایی با زمان 4 ثانیه و 74 صدم ثانیه به مدال برنز دست یافت.

رضا علیپور در بازی های المپیک عملکرد قابل قبولی داشت

صعود دختر تکواندوکار ایران به نیمه نهایی

در دومین روز از رقابت های تکواندو سی و سومین دوره بازی های المپیک، رقابت های وزن منهای 57 کیلوگرم و منهای 68 کیلوگرم بانوان برگزار می شود. تیم ایران در وزن 57- کیلوگرم ناهید کیانی را در اختیار دارد که در اولین مبارزه به مصاف «کیمیا علیزاده» از بلغارستان رفت.

کیانی در دور اول مقابل علیزاده با نتیجه 10 بر 7 شکست خورد و دور دوم با نتیجه 6 بر 5 و پیروزی ناهید کیانی به پایان رسید. به این ترتیب کار تا دور سوم و طلایی تمدید شد. این دور با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید اما در مجموع این مبارزه با برتری ۲ بر یک ناهید کیانی به پایان رسید.

سپس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «شیما تومی» از تونس رفت و با برتری 2-1 مقابل آنها راهی نیمه نهایی شد. آنها برای صعود به دیدار نهایی باید با برنده لبنان و مقدونیه مبارزه کنند.

ناهید کیانی در اولین مبارزه به پیروزی شیرینی دست یافت

پیروزی حریف آمریکایی حسن یزدانی.

در مسابقات کشتی وزن 86 کیلوگرم بازی های المپیک 2024 پاریس، آرون بروکس که با غلبه بر دیوید تیلور قهرمان این وزن شد، به مصاف عظمت دولتبایکوف از قزاقستان رفت و با برتری 4 بر 3 به مرحله بعد راه یافت. آنها در مرحله بعد حریف ژاپنی را ۱۱ بر یک شکست دادند و به نیمه نهایی راه یافتند. بروکس که از او به عنوان رقیب اصلی حسن یزدانی در راه رسیدن به مدال طلا یاد می شود در فینال به مصاف نماینده کشورمان نمی رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.